ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is dat dan ff pech hebben voor je dat ik op dit moment de eerste keus heb :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ieder zn mening :~
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik moet de auto toch eerst in het echt hebben gezien en er in gereden hebben voordat ik er meer over kan vertellen, weet wel dat de auto al 16 jaar in bezig is van de huidige eigenaar :worship:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

is een paar weken geleden toch weinig interesse voor geweest dan.
deze gtt heeft een aantal weken geleden ook al te koop gestaan.

is er toen niemand van hier wezen kijken dan??
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

@ Dennis, waarom wil je nu toch weer een GT Turbo dan?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Chris schreef:@ Dennis, waarom wil je nu toch weer een GT Turbo dan?!
KRIEBEL!!!!

Williams gaat niet weg hoor
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@chris

ik denk dat dennis gtt wilt gaan rijden
om de zelfde reden waarom wij dat doen :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

supercinq schreef:@chris

ik denk dat dennis gtt wilt gaan rijden
om de zelfde reden waarom wij dat doen :wink:
wéér gtt bedoel je ;)


Williams rijdt echt helemaal super, zeker voor dagelijks gebruik. Maar het gevoel bij een 5, het turbogat, DV, etc. schopt gewoon kont!!!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo in het verhaal lijkt het een leuke dikke GTT.

Hopelijk ook in real life voor jou. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja
daar kan ik je alleen gelijk in geven..

pak nu bijvoobeeld een 1.8 16v
een leuke motor,maar de rijervaring van een 1.4 t
is gewoon veel mooier.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.

denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.

denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vind het wel wat hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

DennisT schreef:
supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.

denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.

Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt :~ ,die toch wel redelijk achterstallig was....

Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's (N) :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Florus schreef:
DennisT schreef:
supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.

denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.

Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt :~ ,die toch wel redelijk achterstallig was....

Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's (N) :wink:
Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.

Motorisch is er veel gebeurd toen ik de auto net had, veel geld in gestoken, remmen vernieuwd, noem maar op. Waarom het blok het begeven heeft is mij ook nog steeds een raadsel want Wouter heeft de auto ook nog normaal naar huis gereden, pas nadat hij voor de APK geweest is ofzo was het drama.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Florus schreef:
DennisT schreef:
supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.

denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.

Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt :~ ,die toch wel redelijk achterstallig was....

Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's (N) :wink:
Ja dat klopt rare vent daarzo by speed center.
Vroeger met de opel club zo rondje nederlandse test banken gedaan in een paar jaar tyd .
Maar hoe die daar allemaal tewerk ging, dat hadden wy nog nooit meegemaakt. (N)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

DennisT schreef:[Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.

Oohhh, denk dat k heel goed weet waar k over praat,heb dat ding redelijk op z'n kop gekeerd toen ie met de motor kapot stond bij Veban, in opdracht van wouter uiteraard! :biertjuh:


Maargoed,maakt verders niet uit, hoop dat je nu meer geluk hebt met je eventuele nieuwe aanwinst (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Florus schreef:
DennisT schreef:[Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.

Oohhh, denk dat k heel goed weet waar k over praat,heb dat ding redelijk op z'n kop gekeerd toen ie met de motor kapot stond bij Veban, in opdracht van wouter uiteraard! :biertjuh:


Maargoed,maakt verders niet uit, hoop dat je nu meer geluk hebt met je eventuele nieuwe aanwinst (Y)
Wat ze precies met het blok uitgespookt hebben weet ik ook niet, laat ik het zo zeggen, ik ben er netjes mee omgegaan en heb vervangen wat nodig was. Ik vind het ook heel zuur hoe het gelopen is voor Wouter, maar ik kon er ook niks aan doen.

Laten we er verder over ophouden, het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen. Mochten we zondag tot een overeenkomst komen, dan zal ik zeker zorgen dat de gtt netjes onderhouden wordt, net zoals dat met de Williams gebeurd :)


@ oldskool: We gaan gewoon kijken en rijden, als het blok voor het gevoel echt minder vermogen geeft dan op het rapport staat laat ik de auto natuurlijk staan. Ik heb wel eens met Bart mee gereden, dus heb wel enig idee hoe zoveel vermogen aan zou moeten voelen :wink: :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

170 PK is echt veel voor zo'n wagen, zonder FMIC, dus ik denk dat het gewoon 125 PK moet zijn. Staat je niet blind op vermogen, maar kijk liever naar de staat van de carrosserie en hoe het motortje loopt. Dat vermogen komt vanzelf. :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zit wel een andere IC op Merijn :) Heb je de foto's gezien?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een andere ja, maar dat ding levert geen enorme voordelen op ten opzichte van een normale, heb ik begrepen. 170 PK is gewoon enorm en ga je zeker niet redden met een T2. Ook met een T25 zal het niet zomaar effe gaan.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

jongens jongens

hou het gezellig (L)
het is toch alleen maar mooi dat dat dennis
een gtt gaat aanschaffen.
hij geeft zelfs aan dat hij er wat dingen aan wilt gaan
veranderen/verbeteren.

dat is alleen maar mooi toch??
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nou vooruit dan dames, dit zijn de specs:


Renault 5 GT turbo, phase 2, jan. 1989

- C1J-788, fully rebuild with gasflowed head and manifolds
- JB3 original, 5 speed manual gearbox with group N clutch
- Scorpion stainless steel exhaust 57 mm, tailpipe 90 mm
- Uprated head- gasket + high tensile head bolts
- BB/SFS silicon boost,coolant, breather system hoses
- GTT hi- flow turbo pipe
- GTT hi- flow turbo outlet elbow
- GTT group A carburettor
- GTT gasflowed carb.inlet elbow
- Ram- air airfilter
- NGK spark plugs(B8EG)
- GTT eliptical airvent
- Koni yellow shock’s, 35mm lowering springs
- High output starter motor
- High pressure fuel pump
- GTT double capacity alloy intercooler
- Alloy strutbrace
- Piston dumpvalve
- Alloy breather chamber
- Alloy de-gassing chamber
- Alloy header tank
- BB 200 hybrid turbo
- Braided oil- feed pipe and return hose
- T-3 high torque actuator
- Copper core radiator, with low temp. radiator switch( 75-65 deg.)
- 75 deg. Thermostat
- Castrol RS 10W60 fully synthetic engine oil
- Clear indicators
- Alloy oil cap
- Mocal 10 row seperate oil cooler
- MB car performance quick shift
- Boost pressure gauge
- 15’ OZ racing alloy’s with 195/45 TOYO PXT1-R 78V TL tyres
- OMP Corsica steering wheel
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ben je al wezen kijken en rijden ?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zondag :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

@supercinq: ik en Dennis kennen elkaar en het was van mijn zijde absoluut niet negatief bedoeld. :)

@Dennis: Ziet er netjes uit! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom nou alles in engels op een NL auto? Maar ja, boeiend. Op het oog een net ding. Enige minpuntje vind ik het gat in de voorbumper (eeuwig zonde) maar daar is wel iets op te verzinnen mocht je dat willen (oja, en de duplicaat code). En wie wil er nou 170 pk's als je er een casette speler bij krijgt..........Je kunt niet alles hebben he :p :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voor extra lucht naar je IC is het toch wel een aanrader... Ik zou het niet snel doen, maar als je PK's wilt, zul je consessies moeten doen. :) Ook wat betreft de cd-spelert. :P
Laatst gewijzigd door Merijn op do 31 jul 2008 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heb je gelijk in, zal best helpen maar ik vind het gewoon geen gezicht 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Een FMIC is mooier ja :)

@ Tom: Moeten dan toch dikke platen op als ik hem koop, en geloof dat zo'n 1-tje dan niet meer hoeft.

Radio e.d. interesseert me geen moer, evenals elek. ramen en CV, voor die dingen heb ik de Kliko :lol:

Moet gewoon een pure 5 worden om te rijden, en niet op de boulevard te showen met de elektrische ramen :lol:



@ Merijn: Tuurlijk vat ik het goed op, weet wie het zegt :wink:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@merijn
ok ik snap het.
doelde eigenlijk alleen op het eeuwige commentaar op iemand
als diegene een gtt wilt kopen.(dus ook niet persoonlijk naar jou bedoeld :wink: )

@dennis
zijn leuke specs om te zien.
hopelijk is het wat voor je.
sucses in ieder geval bij de bezichtiging (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Die uitlaat valt nog wel winst op te halen 57 mm is echt geknepen. Nog niet eens 2 inch.
R5GTT phase2
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

KoenGTT schreef:Die uitlaat valt nog wel winst op te halen 57 mm is echt geknepen. Nog niet eens 2 inch.
Das volgens mij gewoon 2 1/4 inch hoor... :~
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1" = 25,4 mm :p

Afgezien van die BB turbo (volgens mij nog een T2?), dikkere IC en die carb is er weinig boeiends aan gedaan.
Al die high flow bla schiet je toch geen bal mee op.

Maargoed kan best hard gaan :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Steven schreef: Afgezien van die BB turbo (volgens mij nog een T2?), dikkere IC en die carb is er weinig boeiends aan gedaan.
Idd, het klinkt wel duur als je alles zo omschrijft... :p
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie