
ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
is een paar weken geleden toch weinig interesse voor geweest dan.
deze gtt heeft een aantal weken geleden ook al te koop gestaan.
is er toen niemand van hier wezen kijken dan??
deze gtt heeft een aantal weken geleden ook al te koop gestaan.
is er toen niemand van hier wezen kijken dan??
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@chris
ik denk dat dennis gtt wilt gaan rijden
om de zelfde reden waarom wij dat doen
ik denk dat dennis gtt wilt gaan rijden
om de zelfde reden waarom wij dat doen
wéér gtt bedoel jesupercinq schreef:@chris
ik denk dat dennis gtt wilt gaan rijden
om de zelfde reden waarom wij dat doen

Williams rijdt echt helemaal super, zeker voor dagelijks gebruik. Maar het gevoel bij een 5, het turbogat, DV, etc. schopt gewoon kont!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zo in het verhaal lijkt het een leuke dikke GTT.
Hopelijk ook in real life voor jou.
Hopelijk ook in real life voor jou.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ja
daar kan ik je alleen gelijk in geven..
pak nu bijvoobeeld een 1.8 16v
een leuke motor,maar de rijervaring van een 1.4 t
is gewoon veel mooier.
daar kan ik je alleen gelijk in geven..
pak nu bijvoobeeld een 1.8 16v
een leuke motor,maar de rijervaring van een 1.4 t
is gewoon veel mooier.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vind het wel wat hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT schreef:Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt

Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's

Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.Florus schreef:DennisT schreef:Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt,die toch wel redelijk achterstallig was....
Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's![]()
Motorisch is er veel gebeurd toen ik de auto net had, veel geld in gestoken, remmen vernieuwd, noem maar op. Waarom het blok het begeven heeft is mij ook nog steeds een raadsel want Wouter heeft de auto ook nog normaal naar huis gereden, pas nadat hij voor de APK geweest is ofzo was het drama.
Ja dat klopt rare vent daarzo by speed center.Florus schreef:DennisT schreef:Mocht ik de auto kopen heb ik ook al een hoop dingen die ik wil gaan doen, misschien niet meteen maar ikn de toekomst. Het belangrijkste vind ik de velgen, vind dit namelijk helemaal niks onder die parelmoer lak.supercinq schreef:ik vind het ook een nette gtt
om te zien ,een paar kleine veranderingen zou ik graag zien.
maar daarom is het maar goed,dat niet iedereen het zelfde mooi vind.
denk wel dat de motorruimte een keer flink opgeschoond mag worden.
vind het persoonlijk een beetje een rommeltje onder de kap.
Denk je dat je het qua onderhoud nu wel gaat redden? gezien de staat van je vorige Gt,die toch wel redelijk achterstallig was....
Die gemeten pk's van Speedcenter zullen denk wel meevallen,gezien Speedcenter's bank rond de 25% aandrijfverlies gebruikt om wiel pk's om te rekenen naar krukas pk's![]()
Vroeger met de opel club zo rondje nederlandse test banken gedaan in een paar jaar tyd .
Maar hoe die daar allemaal tewerk ging, dat hadden wy nog nooit meegemaakt.

DennisT schreef:[Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.
Oohhh, denk dat k heel goed weet waar k over praat,heb dat ding redelijk op z'n kop gekeerd toen ie met de motor kapot stond bij Veban, in opdracht van wouter uiteraard!

Maargoed,maakt verders niet uit, hoop dat je nu meer geluk hebt met je eventuele nieuwe aanwinst

Wat ze precies met het blok uitgespookt hebben weet ik ook niet, laat ik het zo zeggen, ik ben er netjes mee omgegaan en heb vervangen wat nodig was. Ik vind het ook heel zuur hoe het gelopen is voor Wouter, maar ik kon er ook niks aan doen.Florus schreef:DennisT schreef:[Denk dat je niet helemaal weet waar je over praat mbt mijn oude gtt. Er is het een en ander gelast, en zoals je ziet op Wouter zijn foto's valt dat allemaal heel erg mee.
Oohhh, denk dat k heel goed weet waar k over praat,heb dat ding redelijk op z'n kop gekeerd toen ie met de motor kapot stond bij Veban, in opdracht van wouter uiteraard!![]()
Maargoed,maakt verders niet uit, hoop dat je nu meer geluk hebt met je eventuele nieuwe aanwinst
Laten we er verder over ophouden, het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen. Mochten we zondag tot een overeenkomst komen, dan zal ik zeker zorgen dat de gtt netjes onderhouden wordt, net zoals dat met de Williams gebeurd

@ oldskool: We gaan gewoon kijken en rijden, als het blok voor het gevoel echt minder vermogen geeft dan op het rapport staat laat ik de auto natuurlijk staan. Ik heb wel eens met Bart mee gereden, dus heb wel enig idee hoe zoveel vermogen aan zou moeten voelen

170 PK is echt veel voor zo'n wagen, zonder FMIC, dus ik denk dat het gewoon 125 PK moet zijn. Staat je niet blind op vermogen, maar kijk liever naar de staat van de carrosserie en hoe het motortje loopt. Dat vermogen komt vanzelf. 

Een andere ja, maar dat ding levert geen enorme voordelen op ten opzichte van een normale, heb ik begrepen. 170 PK is gewoon enorm en ga je zeker niet redden met een T2. Ook met een T25 zal het niet zomaar effe gaan.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
jongens jongens
hou het gezellig
het is toch alleen maar mooi dat dat dennis
een gtt gaat aanschaffen.
hij geeft zelfs aan dat hij er wat dingen aan wilt gaan
veranderen/verbeteren.
dat is alleen maar mooi toch??
hou het gezellig

het is toch alleen maar mooi dat dat dennis
een gtt gaat aanschaffen.
hij geeft zelfs aan dat hij er wat dingen aan wilt gaan
veranderen/verbeteren.
dat is alleen maar mooi toch??
Nou vooruit dan dames, dit zijn de specs:
Renault 5 GT turbo, phase 2, jan. 1989
- C1J-788, fully rebuild with gasflowed head and manifolds
- JB3 original, 5 speed manual gearbox with group N clutch
- Scorpion stainless steel exhaust 57 mm, tailpipe 90 mm
- Uprated head- gasket + high tensile head bolts
- BB/SFS silicon boost,coolant, breather system hoses
- GTT hi- flow turbo pipe
- GTT hi- flow turbo outlet elbow
- GTT group A carburettor
- GTT gasflowed carb.inlet elbow
- Ram- air airfilter
- NGK spark plugs(B8EG)
- GTT eliptical airvent
- Koni yellow shock’s, 35mm lowering springs
- High output starter motor
- High pressure fuel pump
- GTT double capacity alloy intercooler
- Alloy strutbrace
- Piston dumpvalve
- Alloy breather chamber
- Alloy de-gassing chamber
- Alloy header tank
- BB 200 hybrid turbo
- Braided oil- feed pipe and return hose
- T-3 high torque actuator
- Copper core radiator, with low temp. radiator switch( 75-65 deg.)
- 75 deg. Thermostat
- Castrol RS 10W60 fully synthetic engine oil
- Clear indicators
- Alloy oil cap
- Mocal 10 row seperate oil cooler
- MB car performance quick shift
- Boost pressure gauge
- 15’ OZ racing alloy’s with 195/45 TOYO PXT1-R 78V TL tyres
- OMP Corsica steering wheel
Renault 5 GT turbo, phase 2, jan. 1989
- C1J-788, fully rebuild with gasflowed head and manifolds
- JB3 original, 5 speed manual gearbox with group N clutch
- Scorpion stainless steel exhaust 57 mm, tailpipe 90 mm
- Uprated head- gasket + high tensile head bolts
- BB/SFS silicon boost,coolant, breather system hoses
- GTT hi- flow turbo pipe
- GTT hi- flow turbo outlet elbow
- GTT group A carburettor
- GTT gasflowed carb.inlet elbow
- Ram- air airfilter
- NGK spark plugs(B8EG)
- GTT eliptical airvent
- Koni yellow shock’s, 35mm lowering springs
- High output starter motor
- High pressure fuel pump
- GTT double capacity alloy intercooler
- Alloy strutbrace
- Piston dumpvalve
- Alloy breather chamber
- Alloy de-gassing chamber
- Alloy header tank
- BB 200 hybrid turbo
- Braided oil- feed pipe and return hose
- T-3 high torque actuator
- Copper core radiator, with low temp. radiator switch( 75-65 deg.)
- 75 deg. Thermostat
- Castrol RS 10W60 fully synthetic engine oil
- Clear indicators
- Alloy oil cap
- Mocal 10 row seperate oil cooler
- MB car performance quick shift
- Boost pressure gauge
- 15’ OZ racing alloy’s with 195/45 TOYO PXT1-R 78V TL tyres
- OMP Corsica steering wheel
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Waarom nou alles in engels op een NL auto? Maar ja, boeiend. Op het oog een net ding. Enige minpuntje vind ik het gat in de voorbumper (eeuwig zonde) maar daar is wel iets op te verzinnen mocht je dat willen (oja, en de duplicaat code). En wie wil er nou 170 pk's als je er een casette speler bij krijgt..........Je kunt niet alles hebben he


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Voor extra lucht naar je IC is het toch wel een aanrader... Ik zou het niet snel doen, maar als je PK's wilt, zul je consessies moeten doen.
Ook wat betreft de cd-spelert. 


Laatst gewijzigd door Merijn op do 31 jul 2008 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een FMIC is mooier ja
@ Tom: Moeten dan toch dikke platen op als ik hem koop, en geloof dat zo'n 1-tje dan niet meer hoeft.
Radio e.d. interesseert me geen moer, evenals elek. ramen en CV, voor die dingen heb ik de Kliko
Moet gewoon een pure 5 worden om te rijden, en niet op de boulevard te showen met de elektrische ramen
@ Merijn: Tuurlijk vat ik het goed op, weet wie het zegt

@ Tom: Moeten dan toch dikke platen op als ik hem koop, en geloof dat zo'n 1-tje dan niet meer hoeft.
Radio e.d. interesseert me geen moer, evenals elek. ramen en CV, voor die dingen heb ik de Kliko

Moet gewoon een pure 5 worden om te rijden, en niet op de boulevard te showen met de elektrische ramen

@ Merijn: Tuurlijk vat ik het goed op, weet wie het zegt
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@merijn
ok ik snap het.
doelde eigenlijk alleen op het eeuwige commentaar op iemand
als diegene een gtt wilt kopen.(dus ook niet persoonlijk naar jou bedoeld
)
@dennis
zijn leuke specs om te zien.
hopelijk is het wat voor je.
sucses in ieder geval bij de bezichtiging
ok ik snap het.
doelde eigenlijk alleen op het eeuwige commentaar op iemand
als diegene een gtt wilt kopen.(dus ook niet persoonlijk naar jou bedoeld
@dennis
zijn leuke specs om te zien.
hopelijk is het wat voor je.
sucses in ieder geval bij de bezichtiging
