Freaky's GT Turbo project - Uitlaat Binnen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Borstbouten toch?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Abel schreef:
Menno schreef:
Steven schreef: BDP sensor zit met 2x M6 vast, die je met dop/sleutel 11 los moet maken.
M7 dus, neppe werktuigbouwert :D
hoho dat zijn geen standaard boutjes,,, die kop vd moer staat niet in verhouding van het schroefdraad..
Dr zit een dikke borst aan. Maar verders is 't gewoon M7 met een 11 koppie. In Frankrijk noemen ze dat een standaard-verhouding :)
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah man, op m'n werk praten we altijd over M48 ofzo.
Kep laatst nog es een FEM-model gemaakt van een M270 (!) voorspanbout.
Zitten we hier te mieren over M6 of M7, baaa ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nou nou... grote jongen ;)
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Ik heb effe paar vraagjes

Hoe krijg je de aandrijfassen los ?:P
en de schakel stang ?

en waar percies zit de olie plug van de versnellingbak
op het onderste punt meestal mar ik zie 2 grote bouten ofzo is het daar 1 van ?


Maar de koets gaat waarschijnlijk Vrijdag al naar de spuiter :D
en dan is het meeste roest werk al gedaan

En heeft er misshien nog een orignele voor bumper liggen ?
als je eentje pm me effe


Ik hou jullie op de hoogte
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Phase I of phase II bumper?

Phase II is nog gewoon te krijgen bij de dealer en kost ook niet zoveel
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Heb je een nwe donor hut dan, of gaat deze naar de spuiter toe..?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aandrijfas links is echt een eitje, das gewoon aandrijfasmoer losmaken bij het fusee (handig als de auto nog op wielen staat, of iemand ff op de rem trapt + grote pijp om je ratel).
Fusee los van veerpoot en met een beetje wurmen kun je em er zo uitduwen, daarna 3 boutjes op de bak losmaken waarmee het rubber vastzit en je kan em er zo uitvissen.

Andere aandrijfas zit bij de bak vast met een spietje die je eruit moet rammen, kan best een kutwerk zijn. Neem wat verschillende afgezaagde spijkers/bitjes etc. en flink rammen. Bij het fusee zie boven.

Schakelstang maak je makkelijk los bij de bak, onder dat rubbertje moet je wezen.

Bakstop zit een beetje achteraan op de bak, ongeveer tussen de aandrijfassen in. Dop 13 moet je hebben.
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

@ivo
Ja ik heb nieuwe Koets is de bleusport van Chris :D
ja die is nog bijna helemaal hard dus hoeft weinig aan te gebeuren

@Steven

Bedankt voor de info
kennne we vanaaf weer effe aan de gang :D

@Wouter
ohw oke dan ga ik keertje eff langs de dealer
want die phase 2 vindt ik wel mooier :P
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Nou
Hij gaat morgen naar de spuiter toe
moet alleen nog effe op me motorkapje wachten tot die binnen is

Maar de veren bij de bleusport zitten nou los zeg maar
als ik de veren laat inveren dan kom de de bout zeg maar omhoog
is dat een kwestie van die bout aandraaien of moet is anders doen

En het blok is zo ver dat hij er uit ken
Maar waar ken ik het beste de ketting vast maken ?

Zal morgen nog wel effe wat foto's maken hoe die er nu bij staat
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Er zitten twee haken aan het blok waar je de ketting aan vast kan maken. 1 links van het inlaatspruitstuk en 1 rechts van de bougies.
Gewoon ff goed kijken je ziet ze zo (Y)
R5GTT phase2
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Freaky schreef:Nou
Hij gaat morgen naar de spuiter toe
moet alleen nog effe op me motorkapje wachten tot die binnen is

Maar de veren bij de bleusport zitten nou los zeg maar
als ik de veren laat inveren dan kom de de bout zeg maar omhoog
is dat een kwestie van die bout aandraaien of moet is anders doen

En het blok is zo ver dat hij er uit ken
Maar waar ken ik het beste de ketting vast maken ?

Zal morgen nog wel effe wat foto's maken hoe die er nu bij staat
Ik hoorde gisteren dat je motorkap besteld is (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

@ Alex
Ja dat klopt dat die besteld is alleen duurt beetje lang, ken je niet effe zorgen dat die sneller binnen komt ?:p

effe een update

Hij staat nu al middels al een weekje bij de spuiter
en de planning is dat hij aankomende vrijdag gespoten gaat worden

Zo staat hij er nu bij :
[img]http://img411.imageshack.us/img411/8861 ... 006rn4.jpg[/img]

[img]http://img300.imageshack.us/img300/3077 ... 007ab4.jpg[/img]

Dit was dat plekje onder raam wat toch wat erger was :(
[img]http://img510.imageshack.us/img510/9435 ... 008cf3.jpg[/img]


Verders is het blok uit de andere gt, wat een rot werk is om met een hefttruk er uit halen :P
Maar het is gelukt
[img]http://img399.imageshack.us/img399/3826 ... 004vy7.jpg[/img]


En wil ik de koppaking vervangen
moet ik nog ergens op letten als ik de tumelaars los gehalen ?
of iets anders waar ik op moet letten
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Top om te zien hoe je het aanpakt Freek! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ziet er inderdaad goed uit, ben benieuwd naar de volgende updates :)
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Ziet er netjes uit Freaky !! :D
Wat word de kleur ?
Rammi
Berichten: 947
Lid geworden op: do 4 mei 2006 20:11
Locatie: Vierlingsbeek

Nice ziet er goed uit ja! Ben ook wel benieuwd naar de kleur! :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Frontpaneel is compleet leverbaar incl. eventuele frontbalk.
Eventueel losse delen ook.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

De kleur wordt gewoon de bleusport kleur
vindt die wel mooi namelijk :P
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Dat is die ook :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Goed bezig Freek (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon loshalen die kop.
is een makkie zo op die pallet kan je het in een uurtje doen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Freaky schreef:@ Alex



Verders is het blok uit de andere gt, wat een rot werk is om met een hefttruk er uit halen :P
Maar het is gelukt


En wil ik de koppaking vervangen
moet ik nog ergens op letten als ik de tumelaars los gehalen ?
of iets anders waar ik op moet letten
Koppakking is prima te doen als je blok er naast staat. Mischien een idee om een werkplaats handboek te kopen, kost niet veel en heb je alle info bij de hand die je nodig hebt (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Vandaag weer effe verder gegaan

Heb de carberteur effe schoon gemaakt en nieuwe pakkingen geven

ik wou ook de kop er afhalen maar ik weet niet hoe ik die tummelaars los moet halen
Want ik zie allemaal veren en kleppen zitten dan ben ik bang dat ik iets verstel ofzo, of ken dat neit ?

Of is het gewoon die moertjes losdraaien ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee gewoon de kopbouten loshalen.
suc 6
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Nou de kop is er af

Nou is er alleen bij de waterpomp kant een boutje afgebroken :(
hoe ken ik die beste los halen gewoon grote griptang er op ztten
Of hebben jullie een ander maniertje er voor ?

En is het erg als er wat koelvloeistof in de olie zit ?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vloeitstoffen eruit halen, goed schoonmaken en als het blok er weer inzit, weer netjes vullen :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

griptang op het boutje, en eventueel het aluminium waar ie in zit warm stoken met brandertje, zodat het wat uitzet.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mocht die afbreken. niet gaan prutsen met een boor, maar naar een revisie bedrijf brengen. die boren hem dan uit en plaatsen een helicoil. Dit kan je zelf echt niet, en ook niet proberen!!
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Nou

Heb weer wat slecht nieuws
de kop had ik naar een revesiebedrijf gebracht
Maar daar hadden een scheurtje ondekt bij de kleppen :(

Dus nu heb ik een nieuwe nodig
maar zijn de nieuw nog leverbaar ?
of kan ik beter een 2dehands zoeken
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

een gebruikte moet je ook laten reviseren.

want wie is nou zo gek om voor de zekerheid een revisiekoppie
op voorraad te hebben liggen,voor het geval dat??
(ja ik maar ik ben ook een beetje gek :lol: )

ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt
een goede gereviseerde of een nieuwe
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

scheur tussen de kleppen is haast normaal en geeft niets
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Abel schreef:scheur tussen de kleppen is haast normaal en geeft niets
Inderdaad. Nij andere merken (vaak diesels) loopt daar ooit wel eens een koelkanaal, maar das bij een C1J kop niet zo.

Scheur gaat je hoogstwaarschijnlijk geen problemen opleveren, maar wil je het zekere voor het onzekere is het te lassen, en nabewerken (prijzig), of zoek je een andere kop.

Maar dr zullen hier genoeg GT's lopen (en goed!) met zon scheurtje tussen de klepzittingen
Freaky
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 17:04
Locatie: Montfoort

Ik bedoel dat er een scheur loopt over de hele lengte van de bolling dus niet echt dat kleine stukje tussen de kleppen
Ik zal zo wel efef foto proberen van te maken
[img]http://img137.imageshack.us/img137/7982/29072008022tl1.jpg[/img]

en er zat ook een verbrande klep tussen

dus ik ga wel effe kijken hoe duur ze bij de dealer zijn
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zat er geen pingelschade aan de koppakking?, ook geen verbrandde zuiger(s)?

Cil. kop bij de dealer zit volgens mij ergens rond de €350,-
Plaats reactie