Freaky's GT Turbo project - Uitlaat Binnen
Dr zit een dikke borst aan. Maar verders is 't gewoon M7 met een 11 koppie. In Frankrijk noemen ze dat een standaard-verhoudingAbel schreef:hoho dat zijn geen standaard boutjes,,, die kop vd moer staat niet in verhouding van het schroefdraad..Menno schreef:M7 dus, neppe werktuigbouwertSteven schreef: BDP sensor zit met 2x M6 vast, die je met dop/sleutel 11 los moet maken.

rev it like a rental
nou nou... grote jongen 

Ik heb effe paar vraagjes
Hoe krijg je de aandrijfassen los ?:P
en de schakel stang ?
en waar percies zit de olie plug van de versnellingbak
op het onderste punt meestal mar ik zie 2 grote bouten ofzo is het daar 1 van ?
Maar de koets gaat waarschijnlijk Vrijdag al naar de spuiter
en dan is het meeste roest werk al gedaan
En heeft er misshien nog een orignele voor bumper liggen ?
als je eentje pm me effe
Ik hou jullie op de hoogte
Hoe krijg je de aandrijfassen los ?:P
en de schakel stang ?
en waar percies zit de olie plug van de versnellingbak
op het onderste punt meestal mar ik zie 2 grote bouten ofzo is het daar 1 van ?
Maar de koets gaat waarschijnlijk Vrijdag al naar de spuiter

en dan is het meeste roest werk al gedaan
En heeft er misshien nog een orignele voor bumper liggen ?
als je eentje pm me effe
Ik hou jullie op de hoogte
Aandrijfas links is echt een eitje, das gewoon aandrijfasmoer losmaken bij het fusee (handig als de auto nog op wielen staat, of iemand ff op de rem trapt + grote pijp om je ratel).
Fusee los van veerpoot en met een beetje wurmen kun je em er zo uitduwen, daarna 3 boutjes op de bak losmaken waarmee het rubber vastzit en je kan em er zo uitvissen.
Andere aandrijfas zit bij de bak vast met een spietje die je eruit moet rammen, kan best een kutwerk zijn. Neem wat verschillende afgezaagde spijkers/bitjes etc. en flink rammen. Bij het fusee zie boven.
Schakelstang maak je makkelijk los bij de bak, onder dat rubbertje moet je wezen.
Bakstop zit een beetje achteraan op de bak, ongeveer tussen de aandrijfassen in. Dop 13 moet je hebben.
Fusee los van veerpoot en met een beetje wurmen kun je em er zo uitduwen, daarna 3 boutjes op de bak losmaken waarmee het rubber vastzit en je kan em er zo uitvissen.
Andere aandrijfas zit bij de bak vast met een spietje die je eruit moet rammen, kan best een kutwerk zijn. Neem wat verschillende afgezaagde spijkers/bitjes etc. en flink rammen. Bij het fusee zie boven.
Schakelstang maak je makkelijk los bij de bak, onder dat rubbertje moet je wezen.
Bakstop zit een beetje achteraan op de bak, ongeveer tussen de aandrijfassen in. Dop 13 moet je hebben.
@ivo
Ja ik heb nieuwe Koets is de bleusport van Chris
ja die is nog bijna helemaal hard dus hoeft weinig aan te gebeuren
@Steven
Bedankt voor de info
kennne we vanaaf weer effe aan de gang
@Wouter
ohw oke dan ga ik keertje eff langs de dealer
want die phase 2 vindt ik wel mooier
Ja ik heb nieuwe Koets is de bleusport van Chris

ja die is nog bijna helemaal hard dus hoeft weinig aan te gebeuren
@Steven
Bedankt voor de info
kennne we vanaaf weer effe aan de gang

@Wouter
ohw oke dan ga ik keertje eff langs de dealer
want die phase 2 vindt ik wel mooier

Nou
Hij gaat morgen naar de spuiter toe
moet alleen nog effe op me motorkapje wachten tot die binnen is
Maar de veren bij de bleusport zitten nou los zeg maar
als ik de veren laat inveren dan kom de de bout zeg maar omhoog
is dat een kwestie van die bout aandraaien of moet is anders doen
En het blok is zo ver dat hij er uit ken
Maar waar ken ik het beste de ketting vast maken ?
Zal morgen nog wel effe wat foto's maken hoe die er nu bij staat
Hij gaat morgen naar de spuiter toe
moet alleen nog effe op me motorkapje wachten tot die binnen is
Maar de veren bij de bleusport zitten nou los zeg maar
als ik de veren laat inveren dan kom de de bout zeg maar omhoog
is dat een kwestie van die bout aandraaien of moet is anders doen
En het blok is zo ver dat hij er uit ken
Maar waar ken ik het beste de ketting vast maken ?
Zal morgen nog wel effe wat foto's maken hoe die er nu bij staat
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik hoorde gisteren dat je motorkap besteld isFreaky schreef:Nou
Hij gaat morgen naar de spuiter toe
moet alleen nog effe op me motorkapje wachten tot die binnen is
Maar de veren bij de bleusport zitten nou los zeg maar
als ik de veren laat inveren dan kom de de bout zeg maar omhoog
is dat een kwestie van die bout aandraaien of moet is anders doen
En het blok is zo ver dat hij er uit ken
Maar waar ken ik het beste de ketting vast maken ?
Zal morgen nog wel effe wat foto's maken hoe die er nu bij staat

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
@ Alex
Ja dat klopt dat die besteld is alleen duurt beetje lang, ken je niet effe zorgen dat die sneller binnen komt ?:p
effe een update
Hij staat nu al middels al een weekje bij de spuiter
en de planning is dat hij aankomende vrijdag gespoten gaat worden
Zo staat hij er nu bij :
[img]http://img411.imageshack.us/img411/8861 ... 006rn4.jpg[/img]
[img]http://img300.imageshack.us/img300/3077 ... 007ab4.jpg[/img]
Dit was dat plekje onder raam wat toch wat erger was
[img]http://img510.imageshack.us/img510/9435 ... 008cf3.jpg[/img]
Verders is het blok uit de andere gt, wat een rot werk is om met een hefttruk er uit halen
Maar het is gelukt
[img]http://img399.imageshack.us/img399/3826 ... 004vy7.jpg[/img]
En wil ik de koppaking vervangen
moet ik nog ergens op letten als ik de tumelaars los gehalen ?
of iets anders waar ik op moet letten
Ja dat klopt dat die besteld is alleen duurt beetje lang, ken je niet effe zorgen dat die sneller binnen komt ?:p
effe een update
Hij staat nu al middels al een weekje bij de spuiter
en de planning is dat hij aankomende vrijdag gespoten gaat worden
Zo staat hij er nu bij :
[img]http://img411.imageshack.us/img411/8861 ... 006rn4.jpg[/img]
[img]http://img300.imageshack.us/img300/3077 ... 007ab4.jpg[/img]
Dit was dat plekje onder raam wat toch wat erger was

[img]http://img510.imageshack.us/img510/9435 ... 008cf3.jpg[/img]
Verders is het blok uit de andere gt, wat een rot werk is om met een hefttruk er uit halen

Maar het is gelukt
[img]http://img399.imageshack.us/img399/3826 ... 004vy7.jpg[/img]
En wil ik de koppaking vervangen
moet ik nog ergens op letten als ik de tumelaars los gehalen ?
of iets anders waar ik op moet letten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Frontpaneel is compleet leverbaar incl. eventuele frontbalk.
Eventueel losse delen ook.
Eventueel losse delen ook.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
gewoon loshalen die kop.
is een makkie zo op die pallet kan je het in een uurtje doen.
is een makkie zo op die pallet kan je het in een uurtje doen.
Koppakking is prima te doen als je blok er naast staat. Mischien een idee om een werkplaats handboek te kopen, kost niet veel en heb je alle info bij de hand die je nodig hebtFreaky schreef:@ Alex
Verders is het blok uit de andere gt, wat een rot werk is om met een hefttruk er uit halen
Maar het is gelukt
En wil ik de koppaking vervangen
moet ik nog ergens op letten als ik de tumelaars los gehalen ?
of iets anders waar ik op moet letten

R5GTT. Drive it like you stole it
Vandaag weer effe verder gegaan
Heb de carberteur effe schoon gemaakt en nieuwe pakkingen geven
ik wou ook de kop er afhalen maar ik weet niet hoe ik die tummelaars los moet halen
Want ik zie allemaal veren en kleppen zitten dan ben ik bang dat ik iets verstel ofzo, of ken dat neit ?
Of is het gewoon die moertjes losdraaien ?
Heb de carberteur effe schoon gemaakt en nieuwe pakkingen geven
ik wou ook de kop er afhalen maar ik weet niet hoe ik die tummelaars los moet halen
Want ik zie allemaal veren en kleppen zitten dan ben ik bang dat ik iets verstel ofzo, of ken dat neit ?
Of is het gewoon die moertjes losdraaien ?
nee gewoon de kopbouten loshalen.
suc 6
suc 6
Nou de kop is er af
Nou is er alleen bij de waterpomp kant een boutje afgebroken
hoe ken ik die beste los halen gewoon grote griptang er op ztten
Of hebben jullie een ander maniertje er voor ?
En is het erg als er wat koelvloeistof in de olie zit ?
Nou is er alleen bij de waterpomp kant een boutje afgebroken

hoe ken ik die beste los halen gewoon grote griptang er op ztten
Of hebben jullie een ander maniertje er voor ?
En is het erg als er wat koelvloeistof in de olie zit ?
vloeitstoffen eruit halen, goed schoonmaken en als het blok er weer inzit, weer netjes vullen 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
griptang op het boutje, en eventueel het aluminium waar ie in zit warm stoken met brandertje, zodat het wat uitzet.
Nou
Heb weer wat slecht nieuws
de kop had ik naar een revesiebedrijf gebracht
Maar daar hadden een scheurtje ondekt bij de kleppen
Dus nu heb ik een nieuwe nodig
maar zijn de nieuw nog leverbaar ?
of kan ik beter een 2dehands zoeken
Heb weer wat slecht nieuws
de kop had ik naar een revesiebedrijf gebracht
Maar daar hadden een scheurtje ondekt bij de kleppen

Dus nu heb ik een nieuwe nodig
maar zijn de nieuw nog leverbaar ?
of kan ik beter een 2dehands zoeken
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
een gebruikte moet je ook laten reviseren.
want wie is nou zo gek om voor de zekerheid een revisiekoppie
op voorraad te hebben liggen,voor het geval dat??
(ja ik maar ik ben ook een beetje gek
)
ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt
een goede gereviseerde of een nieuwe
want wie is nou zo gek om voor de zekerheid een revisiekoppie
op voorraad te hebben liggen,voor het geval dat??
(ja ik maar ik ben ook een beetje gek

ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt
een goede gereviseerde of een nieuwe
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Inderdaad. Nij andere merken (vaak diesels) loopt daar ooit wel eens een koelkanaal, maar das bij een C1J kop niet zo.Abel schreef:scheur tussen de kleppen is haast normaal en geeft niets
Scheur gaat je hoogstwaarschijnlijk geen problemen opleveren, maar wil je het zekere voor het onzekere is het te lassen, en nabewerken (prijzig), of zoek je een andere kop.
Maar dr zullen hier genoeg GT's lopen (en goed!) met zon scheurtje tussen de klepzittingen
Ik bedoel dat er een scheur loopt over de hele lengte van de bolling dus niet echt dat kleine stukje tussen de kleppen
Ik zal zo wel efef foto proberen van te maken
[img]http://img137.imageshack.us/img137/7982/29072008022tl1.jpg[/img]
en er zat ook een verbrande klep tussen
dus ik ga wel effe kijken hoe duur ze bij de dealer zijn
Ik zal zo wel efef foto proberen van te maken
[img]http://img137.imageshack.us/img137/7982/29072008022tl1.jpg[/img]
en er zat ook een verbrande klep tussen
dus ik ga wel effe kijken hoe duur ze bij de dealer zijn