Ik heb sinds een tijdje last van een soort zoemend geluid bij de achterkant.
Vanaf ongeveer 40 km per uur begint ie langzaam te zoemen, en naarmate je sneller rijd wordt het geluid steeds harder.
Vanaf ongeveer 80km per uur is het behoorlijk oorverdovend (letterlijk!).
Dit geluid hoor je tijdens rechtdoor rijden, en bij bochten naar links.
Tijdens bochten naar rechts is hij stil.
Nou dacht ik in de eerste instantie dat het de wiellagers waren, nou heb ik deze vervangen, maar is letterlijk niks verandert.
Heeft iemand ook maar enig idee wat dit is?
Rare geluiden achterkant RSi
Ik vergat er even bij te zetten dat het om een '94 Clio RSi gaat.
Hij is redelijk verlaagd achter (voor ook trouwens).
Hij is redelijk verlaagd achter (voor ook trouwens).
klinkt als een stukkend achter wiellagertje 

Die zijn al vervangen...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Voor- en achterzijde?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nee, alleen de achterzijde, daar hoor je het heel duidelijk vandaan komen.
Ik verdenk dat het toch een voorwiellager is! Die zijn vaak absoluut niet te traceren. Ik heb laatst ook een kapot voorwiellager gehad en zou zweren dat het van achteren kwam!
Dat is overigens redelijk makkelijk te checken. Auto aan de voorkant op de krik en je wiel effe rondgooien. Je hoort en voelt meestal wel of een lager defect is.
Mocht het dat niet zijn, dan zou je kunnen kijken of je banden niet egaal zijn afgesleten. Of er moet gewoon iets fors aanlopen natuurlijk...
Dat is overigens redelijk makkelijk te checken. Auto aan de voorkant op de krik en je wiel effe rondgooien. Je hoort en voelt meestal wel of een lager defect is.
Mocht het dat niet zijn, dan zou je kunnen kijken of je banden niet egaal zijn afgesleten. Of er moet gewoon iets fors aanlopen natuurlijk...