Sander's Clio RS 182. Turbo ombouw.

Vertel hier alles over je project.
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

hier die belg met de rs :D :D
sander veel geluk met je rs met turbokitje erop , ben beetje jaloers op je moet ik toegeven :wink:
hier in dit stomme belgen land kan en mag nks anders was mijn rs al lang vorzien van turbotje
want de rs is de eerste wagen die ik heb zonder turbo , ik mis mijn gtt's enorm
maar ben voorlopig wel blij met de prestaties van de rs , maar er komt nog wel verbetering in de komende weken :D :D
grtz bart
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

bart gt turbo schreef:hier die belg met de rs :D :D
sander veel geluk met je rs met turbokitje erop , ben beetje jaloers op je moet ik toegeven :wink:
hier in dit stomme belgen land kan en mag nks anders was mijn rs al lang vorzien van turbotje
want de rs is de eerste wagen die ik heb zonder turbo , ik mis mijn gtt's enorm
maar ben voorlopig wel blij met de prestaties van de rs , maar er komt nog wel verbetering in de komende weken :D :D
grtz bart
Bedankt Bart. Ik heb gehoord dat Belgie vrij strict is in die regelgeving. Ben benieuwd naar je verbeteringen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Volgens mij is Nederland ( Mr Spee ) niet veel anders, moet je die Turbo ook niet aanmelden bij de RDW.

Elke aanpassing motor en auto moet in principe worden gemeld toch??...of opnieuw gekeurd
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

In principe alleen als er meer dan 40% vermogenstoename is geloof ik, dus met de turbokit zit je wel veilig hoor :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

MartijnG schreef:In principe alleen als er meer dan 40% vermogenstoename is geloof ik, dus met de turbokit zit je wel veilig hoor :wink:
Volgens mij klopt dat wel ja :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dikke poep man! Wordt haast een beetje jaloers!! :D Goed bezig (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ARNO16V schreef:Dikke poep man! Wordt haast een beetje jaloers!! :D Goed bezig (Y)
ben benieuwd hoe lang het bij jou nog duurt dan... :~
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:D Dan moet ik eerst ff een bank beroven! :smoke:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

MartijnG schreef:In principe alleen als er meer dan 40% vermogenstoename is geloof ik, dus met de turbokit zit je wel veilig hoor :wink:
wel melden, hoeft alleen niet opnieuw rdw gekeurd te worden, en het 30%
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Abel schreef:
MartijnG schreef:In principe alleen als er meer dan 40% vermogenstoename is geloof ik, dus met de turbokit zit je wel veilig hoor :wink:
wel melden, hoeft alleen niet opnieuw rdw gekeurd te worden, en het 30%
Krijg je dan een aantekening in je kenteken?
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

toch vraag ik me af hoe je door de verzekering wordt behandeld wanneer er een schadequestie is en ze over de brug moeten komen; wanneer je auto dus best wel "omgebouwd" is/opgevoerd...

Ik lees wel eens op die Engelse site dat ze daar ERG moelijk doen, je moet alles opgeven/aangeven wat er met de auto gebeurd is. Veel maatschappijen verzekeren je geeneens meer bij een aangepast uitlaatsysteem met bijv een chip !

Hoe is dat hier eigenijk ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hier hoef je daar niet zo bang voor te zijn, mits je natuurlijk geen v6 turbo in je renault 4 hangt :wink: Zoals gezegd 30% vermogenstoename mag, erboven moet je auto herkeurd worden.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tis niet uitgesloten in de WAM dus je verzekeraar mag niet weigeren om af te handelen.

Mocht het in je polisvoorwaarden staan uitgesloten dan is het aan hun om aan te tonen dat er een verband is tussen de vermogenstoename en het ongeval.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

franx schreef:toch vraag ik me af hoe je door de verzekering wordt behandeld wanneer er een schadequestie is en ze over de brug moeten komen; wanneer je auto dus best wel "omgebouwd" is/opgevoerd...

Ik lees wel eens op die Engelse site dat ze daar ERG moelijk doen, je moet alles opgeven/aangeven wat er met de auto gebeurd is. Veel maatschappijen verzekeren je geeneens meer bij een aangepast uitlaatsysteem met bijv een chip !

Hoe is dat hier eigenijk ?
Ik heb het nagevraagd bij mijn verzekering, ik moest het als accessiore mee laten verzekeren.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ben je eigenlijk voor katloos gegaan ? Of net zoal de test-auto met kat ?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

franx schreef:ben je eigenlijk voor katloos gegaan ? Of net zoal de test-auto met kat ?
Gewoon met kat, anders kom je de APK weer niet door.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Clio is weer even bij Maurice geweest, en we hebben even de druk iets bijgesteld om wat meer power te krijgen bij lagere toeren. Het kan zijn dat het uitlaat systeem op een phase 3 toch zorgt voor wat minder vermogen/koppel op lagere toeren. Dat zullen we binnen 2 weken kunnen uitsluiten.

Nog even een turbo badge erbij geplakt. :lol:

[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Auto/t-badge.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:Clio is weer even bij Maurice geweest, en we hebben even de druk iets bijgesteld om wat meer power te krijgen bij lagere toeren. Het kan zijn dat het uitlaat systeem op een phase 3 toch zorgt voor wat minder vermogen/koppel op lagere toeren. Dat zullen we binnen 2 weken kunnen uitsluiten.

Nog even een turbo badge erbij geplakt. :lol:

[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Auto/t-badge.jpg[/img]
Dat zou ik nou niet gedaan hebben, of heb je Sport er afgehaald?

Dan is het pas leuk, iedereen denken dat het badgetuning is... :lol:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:Dat zou ik nou niet gedaan hebben, of heb je Sport er afgehaald?
Dan is het pas leuk, iedereen denken dat het badgetuning is... :lol:
Nee, sport zit er nog op. Ik denk dat de meeste zowiezo denken dat het badgetuning is, want zoveel echte clio rs sports met turbo rijden er nog niet rond in NL :lol:
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Sander2 schreef:
franx schreef:ben je eigenlijk voor katloos gegaan ? Of net zoal de test-auto met kat ?
Gewoon met kat, anders kom je de APK weer niet door.
Je hebt een 182 ; erg makkelijke kat-wissel hoor , vlak voor APK !
Een turbo rijdt echt het best zonder kat..
Ik zou het proberen.. Ik weet dat m'n Scooby er echt vandoor ging toen de kat eronderuit was. Vraag het eens aan Maurice

Je kunt natuurlijk eerst zo rondrijden en dan wanneer het weer gaat kriebelen... (het gaat nooit hard genoeg :D )... kat eraf
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Arno17 schreef:
Sander2 schreef:Clio is weer even bij Maurice geweest, en we hebben even de druk iets bijgesteld om wat meer power te krijgen bij lagere toeren. Het kan zijn dat het uitlaat systeem op een phase 3 toch zorgt voor wat minder vermogen/koppel op lagere toeren. Dat zullen we binnen 2 weken kunnen uitsluiten.

Nog even een turbo badge erbij geplakt. :lol:
Dat zou ik nou niet gedaan hebben, of heb je Sport er afgehaald?

Dan is het pas leuk, iedereen denken dat het badgetuning is... :lol:
inderdaad, of juist sport er af halen, standaard velgen en uitlaat er onder, 1.4 op de zijkant, en dan lachen :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maarten-Jan schreef:
Arno17 schreef:
Sander2 schreef:Clio is weer even bij Maurice geweest, en we hebben even de druk iets bijgesteld om wat meer power te krijgen bij lagere toeren. Het kan zijn dat het uitlaat systeem op een phase 3 toch zorgt voor wat minder vermogen/koppel op lagere toeren. Dat zullen we binnen 2 weken kunnen uitsluiten.

Nog even een turbo badge erbij geplakt. :lol:
Dat zou ik nou niet gedaan hebben, of heb je Sport er afgehaald?

Dan is het pas leuk, iedereen denken dat het badgetuning is... :lol:
inderdaad, of juist sport er af halen, standaard velgen en uitlaat er onder, 1.4 op de zijkant, en dan lachen :D
Tja, dat doet me denken aan die lui die een 2 liter (met of zonder turbo) van een opel calibra in een opel corsa zetten, en de 1.4 laten staan. :wink:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Op FCS stond leuk matte clio met uiterlijk van 1.2 en dikke turbo motor :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

AnthonyR schreef:Op FCS stond leuk matte clio met uiterlijk van 1.2 en dikke turbo motor :D
Linkje?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

AnthonyR schreef:Op FCS stond leuk matte clio met uiterlijk van 1.2 en dikke turbo motor :D
En dan gassend naast een dikke Merc of BMW gaan staan, nog beter is om op zijn staart te gaan zitten....knipperen met je lichten....... :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

het was de eerste keer ook duidelijk hoor :p :lol:

maar precies, dat soort dingen zijn echt lachen :D
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maarten-Jan schreef:het was de eerste keer ook duidelijk hoor :p :lol:

maar precies, dat soort dingen zijn echt lachen :D
Hapering op de site denk ik, heb al melding gemaakt om even het gummetje te hanteren. :D
Clio2nick
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 28 jan 2008 20:14

gaaf man ,, ben benieuwd naar het filmpje ,
kom je ook franse auto dag in oss ? ik ga er heen met de clio club :D
er komen er ook een paar van rtc
(Y)
groeten
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

Sander2 schreef:
AnthonyR schreef:Op FCS stond leuk matte clio met uiterlijk van 1.2 en dikke turbo motor :D
Linkje?
400+ pk!!!!

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... 368&page=1
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lastig die link als je geen account hebt... Filmpje is toch direct te linken?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jahoor, een 1.8T motor van VW :D
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Not normal developments..
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Wel super dik hoor.. (Y) :worship:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Kleine update. Afgelopen vrijdag naar Maurice geweest en hebben we de IC buizen vervangen voor iets dikkere exemplaren.


Eerst bumper eronderuit en injectorhuis los:

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2845%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2846%20[640x480].JPG[/img]

Foto's van de turbo zelf, niet mega goed te zien:

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2847%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2848%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2849%20[640x480].JPG[/img]

Toch wel krap allemaal... :wink:

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2851%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2852%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2853%20[640x480].JPG[/img]

Bijna klaar met de IC buizen operatie:

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2854%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2855%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2856%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2857%20[640x480].JPG[/img]

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2858%20[640x480].JPG[/img]

En weer thuis:

[img]http://home.online.nl/sgroen/IMG_2859%20[640x480].JPG[/img]

Weer een paar uurtjes sleutelen maar merk wel dat hij nu nog gretiger op het gas reageerd.

Maurice, bedankt! :worship:
Plaats reactie