De aloude vraag, waar gaat de amp kabel door het schutbord

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
OlivierBB

Wie o wie heeft een oplossing voor mij.
Laat ik nu een Megane II hebben en hier een sub met amp in willen bouwen.
Hier even een bekende vraag: waar gaat de kabel van de accu het schutbord door?
Kan echt geen enkel vrij gaatje vinden waar de kabel door kan.
Is er iemand die dit zelf ook heeft meegemaakt en nu een oplossing heeft?
Ik durf ook niet zomaar te boren want ik kan vanaf de motor ruimte absoluut niet zien waar ik langs boor.
Hoor graag van jullie...
alexs
Contacteer:

Zoek eens de plek waar de trunkpop kabel langs loopt?
Gaskabel langs loopt?
etc.. Daar zitten vaak rubberedoppen die vaak nog wel wat plek hebben voor n + Kabel...
puddinkie

als je in de auto zit waar zit je accu dan ?

er is vast wel ergens waar wat kabels naar binnen lopen pak een schroeven draaien en druk er een gat naar en vergroot dat iets.

dan druk je je kabel er langs makkelijkste is om je stroom kabel aan de kant van de accu te doen om storingen te voorkomen.

en zoals je zelf waarschijnlijk wel weet. stroom aan de ene kant en rca kabels aan de andere kant van de auto
Chyroo

Ik heb mijn voedingkabel in mijn Laguna (2003) door het spatbord heen lopen. Er zitten hier een drietal gaten, waardoorheen je de kabel door kunt trekken (met enig kunst en vliegwerk) tot aan je deur.

Bij de deur van de Laguna (bestuurderskant) zitten een paar loze rubber doppen. Hier kun je de kabel (nadat je er een gat in hebt geprikt) doorheen wurmen. Je bent dan bij de zekeringen aangekomen. De voedingkabel van binnenuit iets naar beneden trekken, en dan kun je hem netjes via de kunststof dorpelplinten (of hoe die dingen ook mogen heten) naar achteren door trekken.
FS1

onder de wagen door, dan ergens achteraan zitten genoeg doorvoerrubbers voor onder andere trekhaak bekabeling enzo.. makkelijk zat, alleen zorgen dat ie goed vast zit en op voldoende afstand van bewegende delen!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Whaha, das nog wel de leukste manier die ik tot nu toe gehoord heb :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
FS1

is serieus hoor, onder de gehele auto zitten geleiders voor de diesel of benzineleidingen en daar zit meestal nog wel 1 plaats leeg, daar past die kabel perfect in!
puddinkie

en geen last van drempels als je hem verlaagt hebt ??

want 1 x over de grond met je kabel en je krijgt een boel vuurwerk.
FS1

waarom zou die kabel de grond raken? hij loopt op gelijke hoogte met de benzine of diesel leiding.. lijkt me ook niet gezond als die de grond moesten raken ;-) de boodschap met alles dat je doet aan de wagen is, doe het goed, zet alles vast anders ben je zo een wiel of iets anders kwijt ;-)
Maus

Ten tijden van dat ik nog een Clio V6 reed, had ik de pluskabel ook onder de auto door lopen. :)
Jacob Priem

Ik (Megane 2) heb zelf de stroom via de linkerkant de motorruimte uit gewerkt, maar dat was idd een drama (luchtfilter er volledig uit en dan nog meer moeten "demonteren" om het mogelijk te maken).

Begreep laatst (http://www.meganeclub.nl ) :D dat het makkelijker gaat via de rechterkant, er zit een dop achter het dashboard kastje. En het dashboard kastje is met een paar schroefjes volledig te verwijderen.
Plaats reactie