
[Clio16V]Beste open air filter.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ik bedoelde eigenlijk dat snarremans een clioII ph1 heeft als ik zo zn wie = wie topic bekijk 

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
- Contacteer:
ja srry ik bedoelde ook clio II maar phase 1
mijn fout.grtz

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
- Contacteer:
dus open air filter is geen aanrader als ik het topic eff ehb doorgelezen,vermogensverlies enz.. ok ok ...wat is dan het beste om beetje leuk geluid eruit te krijgen als ik gas geef? greets
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
- Contacteer:
dit is een luchtfilter topic 

-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
- Contacteer:
eventueel nog antwoorden waar ik iets aan heb? uitlaat weet ik ook wel maar gaat nu over onder de motorkap...of iemand daar voor mij iets weet wat ik ermee kan doen..
Misschien even de hele topic doorlezen? (Of slechts de vorige pagina, zoals ik heb gedaan
)


Steven schreef:Tja je kan een inlegfilter van green of K&N nemen, of als je bereid bent wat vermogen in te leveren voor sportieve sound, dan kun je een open filter nemen.
Al zijn die K&N 57i kits nog wel aardig met een happer naar de grille dacht ik?
Riël Notermans schreef:Je zuigt zoveel lucht aan:
motorinhoud /2 * toerental per seconde (bij een 4 cilinder zonder turbo). In het állerbeste geval.
Als je origineel luchtfilter dit makkelijk door zijn gaatjes drukt (en dat doet ie), zal ie niet meer gaan aanzuigen door een open.
Meet voor de lol eens de druk voor en ná het filter. Het verschil is de weerstand. En ik voorspel, er zal geen of een te verwaarlozen verschil zijn.
In elk geval niet opwegend tegen de nadelen van het filter.
En ja, green en K&N zijn zeker goed in marketingpraatjes. Niet dat de filters rommel zijn, maar, zucht, voor de zoveelste keer, je wint er niets mee.

enige wat je ermee wint is geluid
ik heb zelf een green open air filter maar als ie genoeg lucht krijgt etc dan is et wel fijn hoor. krijgt lekker vlug zijn lucht maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.
en wat betreft de koude lucht, vanuit mijn bumper loopt de slang die je bij de green filter krijgt en zit tegen de filter aan, dus krijgt genoeg koude lucht, me auto wordt ook nooit overmatig warm ofzo.
bij mij was et beter omdat er op mijn 1.8 16v blok een williams 2.0 injectie zit, krijgt ie wat beter lucht enzo. dat is overigens wel aan te raden, me auto heeft nu rond de 155 pk ipv 137 pk.
verder ligt er ook een "open" uitlaatsysteem onder, katvervanger, open middendemper en supersprint einddemper, zeker een mooi geluid als je gas geeft! alleen jammer dat de emissie niet goed is bij de apk
als je veel gas geeft en em derna uit laat lopen krijg je mooie ploffen uit de uitlaat
en wat betreft de koude lucht, vanuit mijn bumper loopt de slang die je bij de green filter krijgt en zit tegen de filter aan, dus krijgt genoeg koude lucht, me auto wordt ook nooit overmatig warm ofzo.
bij mij was et beter omdat er op mijn 1.8 16v blok een williams 2.0 injectie zit, krijgt ie wat beter lucht enzo. dat is overigens wel aan te raden, me auto heeft nu rond de 155 pk ipv 137 pk.
verder ligt er ook een "open" uitlaatsysteem onder, katvervanger, open middendemper en supersprint einddemper, zeker een mooi geluid als je gas geeft! alleen jammer dat de emissie niet goed is bij de apk

als je veel gas geeft en em derna uit laat lopen krijg je mooie ploffen uit de uitlaat

Kruger schreef:ik heb zelf een green open air filter maar als ie genoeg lucht krijgt etc dan is et wel fijn hoor. krijgt lekker vlug zijn lucht maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin......
bij mij was et beter omdat er op mijn 1.8 16v blok een williams 2.0 injectie zit, krijgt ie wat beter lucht enzo. dat is overigens wel aan te raden, me auto heeft nu rond de 155 pk ipv 137 pk......
hahaha
Je leest niet goed, hij heeft zo te lezen 'lucht'injectie 
Kruger, ik wil je best uitleggen hoe het exact zit bij een motor

Kruger, ik wil je best uitleggen hoe het exact zit bij een motor

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ene Chris van L heeft het mij ooit uitgelegd als je gaat toch ook niet batsen in een warme sauna, dan heb je ook minder vermogen.......dus daarom geen openluchtfilter.Kruger schreef:maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die was wel geniaal ja. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
ik zou dan een K&N vervangings filter doen goede lucht doorlaat en geen warme lucht
maar of ze hem hebben weet ik niet!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lekker juist, beetje batsen in een sauna of turks stoombad, glij je lekker over elkaar heenWouter de Wit schreef:Ene Chris van L heeft het mij ooit uitgelegd als je gaat toch ook niet batsen in een warme sauna, dan heb je ook minder vermogen.......dus daarom geen openluchtfilter.Kruger schreef:maar et helpt je niet echt meer aan pk's, dat je minder vermogen krijgt is ook onzin. je moet alleen niet een flutding pakken van autostyle ofzo.



Kleine tip wouter, in zulke omstandigheden moet je haar het werk laten doen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ey ik wilde ff vragen of iemand jr of j & r open luchtfilters kent???
Staat geloof voor Jackson Racing..
Zat er namelijk al een in me clio toen ik hem kocht maar wilde weten of ik dit filter schoon kan maken en hoe???
jr reinigingsset ofzo??
Als dat bestaat tenminste..
Of zou je bv ook een reinigingsset van k&n kunnen gebruiken ofzo??
Staat geloof voor Jackson Racing..
Zat er namelijk al een in me clio toen ik hem kocht maar wilde weten of ik dit filter schoon kan maken en hoe???
jr reinigingsset ofzo??
Als dat bestaat tenminste..
Of zou je bv ook een reinigingsset van k&n kunnen gebruiken ofzo??
Kan je wel gebruiken maar dan word die een beetje rood...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]Wouter de Wit schreef:thanks voor de tip.
kan je trouwens ff een foto posten Luco van het openluchtfilter bij je blauwe 5??
Niks geen warme lucht met een open luchtfilter, als je het maar goed doet

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt. 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Jij wilt gewoon die slang er weer af trekken+Clio16v+ schreef:heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt.


-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Tot nu toe heb ik geen extra geluid gemerkt met een K&N inleg infilter t.o.v. een originele papieren luchtfilter in mijn 19 16v.alexs schreef:Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
De uitlaat geeft me al meer dan genoeg geluid (remus einddemper met demperloze middenpijp)

is er al driekwart jaar afGJ schreef:Jij wilt gewoon die slang er weer af trekken+Clio16v+ schreef:heeft er eigenlijk iemand wel eens opgemeten hoeveel het verschil in temp is onder de motorkap met DIT WEER bij je luchtfilter. want als je 50 rijdt vraag ik me af het onder de motorkap met die rijwind nu echt zo warm wordt... snap wel dat er best verschil in zit (anders zat die slang er nie voor jan lul) maar vroeg me af hoeveel dat nu scheelt.![]()

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Open luchtfilter wel, inlegfilter heel licht, als je er op let hoor ik rond de 6000 toeren wel een aanzuig geluid, maar wat eigenlijk overheerst is de snerpende remus dan.alexs schreef:Geeft een K&N inlegfiltertje ook wat extra geluid trouwens?
