Voorstellen (Jackson, R5 GTT), Update page 2 + Foto's

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Jackson
Contacteer:

Terug van een tijdje weggeweest. Ben erg druk met mn nieuwe baan en andere dingen. Werk sinds 4-5 maanden als Projectrealisator bij Nuon Amsterdam. Aangezien ik ook druk bezig met de 5GTT, wilde ik even een update plaatsen hier om toch even jullie allen de status van de 5 te laten weten.

De 5 heeft een 4-5 tal maanden stil gestaan ivm het invorderen van mijn rijbewijs. Lang verhaal en dat zal ik jullie besparen. Heb mijn roze pasje inmiddels weer terug en ben gelijk weer aan de slag gegaan met de 5. Ook omdat de APK natuurlijk verlopen was.

Voordat ik mijn rijbewijs kwijt was klapte de koppakking ertussen vandaan. Deze had ik toen gelijk vervangen:

- Versterkte koppakking set bij MB Car Performance vandaan.
- Versterkte Kopbouten bij MB Car Performance vandaan.
- Aantel meter 4mm en 6mm blauwe vacuum slangen
- Kleppendeksel opgeschuurd en met transparante hittebestendige lak gespoten.
- Incar boostcontrol (Forge Bleedvalve) bij MB Car Performance vandaan.
- Alles gelijk netjes schoongemaakt en netjes gemaakt toen toch alles er vanaf lag.

Dus voordat de 5 voor de APK gekeurd kon worden moest er een hoop aangepakt worden. Ik ben iemand die het dan gelijk goed aanpakt. Omdat de 5 zo een tijd heeft stil gestaan en vooral met het rot weer die maanden was nogal wat loos met dat ding:

- Remleidingen achter verrot.
- Remschijven achter te verroest.
- Remblokjes achter waren al op.
- Wiellager links voor had speling.
- Stuurhoes links was lek.
- Omdat alles zo vast gerot zat brak nogal wat af. Onder andere de remslang koppelingen.
- Gaten in de dorpels

Heb de volgende dingen inmiddels gedaan:

- De remleidingen rondom eraf gehaald en deze nieuw na laten maken door een bedrijfje.
- Nieuwe remschijven rondom. Brembo max voor en standaard schijven achter.
- Nieuwe Textar remblokjes romdom.
- K-Tec RVS remslangen.
- Wiellagers was slim om rondom ook te doen. Omdat de achter wiellagers in de schijven geperst zitten en ga natuurlijk niet de oude lagers in de nieuwe schijven persen. Dus deze ook nieuw gehaald.
- Stuurhoes vervangen.
- De dorpels zijn dicht gelast.

Omdat ik toch bezig was heb ik nog is het volgende besteld/gedaan:

- K-Tec Ultimate Coilovers GT Turbo Phase 1 60/60mm
- Mat zwarte MMK velgen, 15inch, 4x100, ET40,7J
- Banden: Michelin Pilot Exalto's 195/45/15
- Carburateur laten nakijken/reviseren/opboren naar Group A door MB Car Performance. Jullie weten vast nog wel dat mijn 5 zo onregelmatig liep erg schokkerig reed. Dat was deze dus opgelost! :D Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen! Daar ben ik erg blij mee.

Audio aangepakt:

- Pioneer Radio DEH3900MP
- Pioneer 10cm 2-way speakers voor
- Pioneer 25cm 3-way speakers achter TS-A2511

Nog wat kleine dingetjes gedaan:

- MOMO Aluminium pookknop, zware knop en schakelt daardoor wat lichter.
- MB Car Performance stickers.
- Nog wat andere stickers ook.
- Gele H4 Halogeen lampjes.
- Ipv mist lichten voor zitten er nu Brake ducts.

Dit was het geloof wel weer zo een beetje. Er is een hoop gedaan/gebeurt afgelopen tijd. Foto's volgen nog! :D
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:worship: klinkt allemaal veelbelovend. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nickyr16v

was dat alles???
nickyr16v

:D

shiiiiit goed bezig (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

fotoooooooows
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Velocity

Wat een lijst! (Y)

toch ben ik stiekem nog wel een beetje nieuwschierig naar het verhaal met dat roze papiertje/pasje, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt delen met ons :P
mark 5t
Contacteer:

idd kom p[ met de picas (Y)
Jackson
Contacteer:

Nou.. zal ik het verhaal achter mn rijbewijs dan maar even vertellen.

Jullie weten vast nog wel dat Billy uit IJmuiden toen zijn phase 2 R5GTT total heeft gereden?? Dat was dus hetzelfde ongeluk.

Ik reed toen een Peugeot 306. Reed op een Zondag avond even een rondje. Puur uit verveling. We waren even naar de McDonalds geweest en weer op de terug weg naar uit. Op de terugweg, bijna thuis aangekomen, kwamen we Billy tegen. We besloten nog even een rondje te rijden. Was half 12 in de avond, 3 Dec. 2006. Het had geregend maar was alweer droog alleen de weg was nog natjes.

We reden met een gangetje over de heerenduinweg te IJmuiden. Wat harder dan was toegestaan. Het was niet zo zeer racen oid maar gewoon over overmoedig gereden. Hele flauwe bocht kwam tegemoet. Dat moest makkelijk gehaalt kunnen worden met een gangetje. Maar helaas. Mn achterkant brak uit in die bocht. Ik ging zijwaards over 2 bermen. Raakte met een band vast in deen kuil en sloeg een keer over de kop. Ik reed met een vriend van me in mijn auto. We kwamen op zn kop tot stil stand en op dat moment stond mn auto al in de brand. We konden gemakkelijk uit de gordels komen en we wisten een raampjes zonder moeite in de slaan. We kwamen zonder in paniek te raken gemakkelijk uit de auto. We hadden geen 30 sec later meoten zijn. We hadden beide NIKS en alleen wat glas sneetjes in de handen. Verder met een flinke schrik er vanaf gekomen.

Billy reed dus achter mij. Hij schrok zo van mij dat hij in die bocht vol in remmen trapte. Raakte ook in de slip. Raakte 3 kleinere paaltjes en kwam tot stil stand tegen een lantaarnpaal. Zijn Renaultje 5 was dus vanaf dat moment afgeschreven. Zowel Billy had toen ook niks.

Naja standaard procedure is dat je 10 dagen je rijbewijs kwijt bent na zo een ongeluk. Vooral omdat het je eigen schuld was. Mja onderzoek en al was gedaan maar kreeg na die 10 dagen mn rijbewijs weer terug. Medio Nov. 2007 kreeg ik een brief van het gerecht en ik werd gedagvaard. 18 Dec. 2007 moest ik voorkomen aan de hand van dat ongeluk. Ik moest voorkomen omdat het mn eigen schuld was en het was meer van, stel dat er iemand liep, stel dat er iemand reed. Er had wel dit of dat kunnen gebeuren. Blablabla.. Ook omdat ik nog beginnend bestuurder ben. Heb dan wel al bijna 4 jaar mn rijbewijs maar toch ben je beginnend bestuurder. En bij zo een ongeluk word dat zo zwaar en hard aangepakt. Ik had dus een boete van 900 euro en was 3 maanden mn rijbewijs kwijt.

Heb deze inmiddels dus weer terug en de boete betaal ik per maand. Dat had de officier van justitie bepaald.

Bij deze dus de achterliggende gedachte van het invorderen van mijn rijbewijs.
Jacob Priem

Mooie update van het vijfje, zoals al aangegeven: laat maar komen die foto's!!

Gelukkig heb je je papiertje nu weer terug.
Velocity

Hard man, gelukkig zijn jullie er heelhuids vanaf gekomen, maar wel idd jammer van die boete :(

Succes met je 5je! ...en nu foto's! :wink:
Jackson
Contacteer:

Hier alvast even wat foto's. Helaas niet zo een hele goede kwaliteit camera. Morgen worden mn Ultimate Coilovers 60/60mm gezet en dan is hij helemaal af. Zal dan snel wat mooiere foto's maken :D En natuurlijk eerst een FLIIINKE wasbeurt haha :p

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phptO1uYg.jpg[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpBhonBn.jpg[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpCe5AdC.jpg[/img]

Ohja.. En nog even rode Hammerite kopen en mn remklauwen mooi rood maken :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

geen GT-grilletje erin? dit lijkt me niet heel lekker voor de koeling?
MartijnG
Über-Spammer

Ik snap de kleurencombi ook niet helemaal :) Motorkap kan nog wel, maar die grill... :nee:

Ben benieuwd hoe de schroefset gaat staan (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jackson
Contacteer:

Het liefst wil ik indd nog wel een GT-grill. En eigenlijk indd over die kleurencombinatie. Die kap moet zwart en grill ook. Of grill rood :P
MartijnG
Über-Spammer

Ik zou indd een rood grilletje doen en een matzwarte motorkap :) Sowiezo een GTT grill en dan rood...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Daniël W.
Car: 5TL-T

MartijnG schreef:Ik zou indd een rood grilletje doen en een matzwarte motorkap :) Sowiezo een GTT grill en dan rood...
:worship:

Verder netjes! Ben niet zo'n fan van al die stickertjes :P maar ieder z'n eigen natuurlijk :wink: Trouwens, waarom niet gelijk 16V voorremmen gemonteerd? :)
Jackson
Contacteer:

Juh had ook gekunt die 16V remmen mja. Die kap gaat indd nog mat zwart worden. Dat gaat heel vet staan. En eigelijk gelijk booskijkers deraan lassen.

Ben indd al tijdje op zoek naar een GTT grill. Weet iemand nog wat??

Als het goed is, is mn vijf vanavond klaar. Beetje gekloot met die torsiestaven :( :gun:
Daniël W.

Grilletjes zijn ook gewoon nieuw te bestellen, kost de wereld niet (4-5 tientjes geloof ik), zit je ook niet met zo'n gekraakt geval (Y) Mmh torsiestaven....moet ik binnenkort ook aan geloven :~
KoenGTT

Heb je een tooltje gemaakt voor die torsiestaven? Zo ja dan kom ik die van de week eventjes van je lenen.

Verder goed werk (Y)
R5GTT phase2
Jackson
Contacteer:

Ja klopt, had het even opgezocht en een nieuw phase 2 grilletje is 71 euri. Zal die wel eens bestellen en ook ff nieuw motorkappie denk ik. Mijnes zit vol pitjes. Die kap dan matzwart en grilletje rood :D

Nou mn auto is weer terug en klaar. APK en al derop. Voorkant is netjes 6cm verlaagd. En achter is neit gelukt :( Die gozer had er verder geen ervaring mee en durfte het verder niet aan. Hij was bang dat hij het ging slopen.

Kan iemand me misschien, tegen een kleine vergoeding, helpen met die torsies? Iemand die er ervaring mee heeft?

@KoenGTT, heb zelf zo een ding niet gemaakt nee. Maar die kerel van die garage wel. Misschien dat ik die wel even kan ophalen. Want moet mn standaard veren ook daar nog even ophalen.

Even wat foto's. De vijf naast de mooie Ford Focus ST van mn neef:

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpvKimpr.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpe6EF35.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phptjyoll.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpyoy0JZ.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262php5rd6EK.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpTMniYf.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpBlsPye.JPG[/img]

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpf8c4BT.JPG[/img]
-Ray-
Contacteer:

dat is nog eens een bekende straat ;)

je moet een grote slagtrekker hebben. ik heb een kleintje die je kan gebruiken als het al los is geweest, maar jij hebt er een nodig voor het groffere hak en beuk werk.

heb je wel je spatbordverbreder eraf gehad?
Immer wieder die verdammte Holländer
Jackson
Contacteer:

Haha, dan is die clio zeker van jou die daar verder op in die straat staat :D Ook weer is toeval.

Maarja zoiets zou ik indd wel is nodig kunnen/moeten hebben. Nee had die der niet vanaf gehad die spatbord verbreders..
-Ray-
Contacteer:

correct :)

je kan er het makkelijkste bij als je die eraf haalt, anders mep je de hele boel aan gort. denk dat je met de moer-en-bout-ring truuk niet ver komt als het zo vast zit.
Arco
Über-Spammer

Netjes laag (Y) van voren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem

Staat mooi laag van voren! (Y)
Dnns

Nu achter nog ! ander grilletje zal hem goed staan !
Jackson
Contacteer:

ja psies, achter komt binnekort. eerst ff paar weekjes inspuiten met wd40 en dan nog maar eens een poging wagen.

ja grilletje ga ik binnekort eens bestelle. was zaterdag even langs de dealer om even de prijs na te vragen. 75 euri ex btw.

tankklep brak laatst af. was poreus geworden en brak af. ff andere op sloop gehaald. tankklep, motorkap en dan nieuwe grill worden matzwart gespoten.
-Ray-
Contacteer:

je gaat toch geen nieuwe fase 2 grille bestellen? die dingen kom je toch regelmatig wel tegen her en der op de sloop?
Steven
Car: M536

Nouja die zijn wel vaak gekracked aan alle kanten, daarentegen isda altijd prima op te lossen met wat tie-wraps :D
Jackson
Contacteer:

Was indd al even op de sloop wezen kijken. Lagen der wel een paar maar waren allemaal naar zn jezus. Stonden ook ngo aantal op marktplaats maar was allemaal weer zo ver weg. Bestel denk gewoon een nieuwe. Weet k zeker dat ie netjes en goed is. Kost een paar centen mja..

Wat denken jullie. Ik wil grille, motorkap en tankklepje matzwart hebben. Zelf doen? Zo ja, wat is de beste manier? Of laten spuiten..?
Jackson
Contacteer:

Kleine update

Na het vervangen van mn koppakking heb er inmiddels 1000/1100km erop zitten. En dan word er geacht om de kopbouten even na trekken met 67nm en de kleppen opnieuw te stellen. Dit kleine klusje heb ik gister avond even op mn gemakkie gedaan. Ging prima en merkte gelijk dat ie weer wat lekkerder/beter liep.

Morgen vrijrijden op Zandvoort. Is kijken of het een beetje wil met de vijf. Gister even een mooi goedkoop UVEX helmpje gekocht. Ik hoop dat het droog blijft morgen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nou succes met die kont zo hoog !
denk je er om dat ie zo lekker snel omgaat die kont !!!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Daniël W.

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nou succes met die kont zo hoog !
denk je er om dat ie zo lekker snel omgaat die kont !!!
Heb je dan niet eerder onderstuur?
Steven
Car: M536

Het rijd iig voor geen meter, das wel zeker :D
Daniël W.

:P Vertel mij wat :~
Plaats reactie