De 5 heeft een 4-5 tal maanden stil gestaan ivm het invorderen van mijn rijbewijs. Lang verhaal en dat zal ik jullie besparen. Heb mijn roze pasje inmiddels weer terug en ben gelijk weer aan de slag gegaan met de 5. Ook omdat de APK natuurlijk verlopen was.
Voordat ik mijn rijbewijs kwijt was klapte de koppakking ertussen vandaan. Deze had ik toen gelijk vervangen:
- Versterkte koppakking set bij MB Car Performance vandaan.
- Versterkte Kopbouten bij MB Car Performance vandaan.
- Aantel meter 4mm en 6mm blauwe vacuum slangen
- Kleppendeksel opgeschuurd en met transparante hittebestendige lak gespoten.
- Incar boostcontrol (Forge Bleedvalve) bij MB Car Performance vandaan.
- Alles gelijk netjes schoongemaakt en netjes gemaakt toen toch alles er vanaf lag.
Dus voordat de 5 voor de APK gekeurd kon worden moest er een hoop aangepakt worden. Ik ben iemand die het dan gelijk goed aanpakt. Omdat de 5 zo een tijd heeft stil gestaan en vooral met het rot weer die maanden was nogal wat loos met dat ding:
- Remleidingen achter verrot.
- Remschijven achter te verroest.
- Remblokjes achter waren al op.
- Wiellager links voor had speling.
- Stuurhoes links was lek.
- Omdat alles zo vast gerot zat brak nogal wat af. Onder andere de remslang koppelingen.
- Gaten in de dorpels
Heb de volgende dingen inmiddels gedaan:
- De remleidingen rondom eraf gehaald en deze nieuw na laten maken door een bedrijfje.
- Nieuwe remschijven rondom. Brembo max voor en standaard schijven achter.
- Nieuwe Textar remblokjes romdom.
- K-Tec RVS remslangen.
- Wiellagers was slim om rondom ook te doen. Omdat de achter wiellagers in de schijven geperst zitten en ga natuurlijk niet de oude lagers in de nieuwe schijven persen. Dus deze ook nieuw gehaald.
- Stuurhoes vervangen.
- De dorpels zijn dicht gelast.
Omdat ik toch bezig was heb ik nog is het volgende besteld/gedaan:
- K-Tec Ultimate Coilovers GT Turbo Phase 1 60/60mm
- Mat zwarte MMK velgen, 15inch, 4x100, ET40,7J
- Banden: Michelin Pilot Exalto's 195/45/15
- Carburateur laten nakijken/reviseren/opboren naar Group A door MB Car Performance. Jullie weten vast nog wel dat mijn 5 zo onregelmatig liep erg schokkerig reed. Dat was deze dus opgelost!

Audio aangepakt:
- Pioneer Radio DEH3900MP
- Pioneer 10cm 2-way speakers voor
- Pioneer 25cm 3-way speakers achter TS-A2511
Nog wat kleine dingetjes gedaan:
- MOMO Aluminium pookknop, zware knop en schakelt daardoor wat lichter.
- MB Car Performance stickers.
- Nog wat andere stickers ook.
- Gele H4 Halogeen lampjes.
- Ipv mist lichten voor zitten er nu Brake ducts.
Dit was het geloof wel weer zo een beetje. Er is een hoop gedaan/gebeurt afgelopen tijd. Foto's volgen nog!