Eerst ging het linker portierraam heel moeizaam en met een hoop gepiep omlaag, maar nu helemaal niet meer.
Als ik aan het knopje zit dan hoor ik het motortje nog wel werken, maar verders niets.
het betreft een Laguna (laguna II) Grand Tour Initiale 3.0-V6 uit 2002.
- Heeft iemand demontage-tekeningen hiervan?
- Wat voor mechanisme is het; met een staalkabeltje dat opwindt of met een soort hefboom-arm?
- Wat zijn de kosten als ik dit laat repareren?
- Is het eenvoudig zelf te doen?
Wie helpt me een beetje?
Groeten uit Schiedam, René
Electrische RAAM in portier - Grand Tour 2002
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Het is een mechanisme werkt met een kabeltje. Dat zal wel gesneuveld zijn. Schijnt nogal een euvel te zijn bij Renaults van deze leeftijd.
Een deurpaneel heb ik bij een Laguna nog nooit gedemonteerd, ik durf niet te zeggen hoeveel werk het is.
De ruitmechanismes schijnen flink prijzig te zijn...
Kijk ook eens op: http://www.lagunaclub.nl, http://www.laguna2.de en http://www.problemcar.nl
Een deurpaneel heb ik bij een Laguna nog nooit gedemonteerd, ik durf niet te zeggen hoeveel werk het is.
De ruitmechanismes schijnen flink prijzig te zijn...
Kijk ook eens op: http://www.lagunaclub.nl, http://www.laguna2.de en http://www.problemcar.nl
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Het deurpaneel loshalen is een eitje.
2 torxschroeven onderaan, torxschroef achter de deurhendel, schakelaars loswippen en stekkers eraf halen. En dan voorzichtig het paneel lostrekken, het zit nog vast met breekbare clipjes.
2 torxschroeven onderaan, torxschroef achter de deurhendel, schakelaars loswippen en stekkers eraf halen. En dan voorzichtig het paneel lostrekken, het zit nog vast met breekbare clipjes.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Het raammechanisme zelf kost rond de 210 euro ex Btw.. aardig aan de prijs dus. En is prima zelf te vervangen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 25 mei 2008 8:23
- Locatie: Zuid Holland
Iedereen die gereageerd heeft: bedankt.
Ik weet nu dat de kosten om het bij Renault te laten repareren wel meevallen (maximaal rond de 360 euro incl. BTW).
'Klaar terwijl u wacht'
Ik weet nu dat de kosten om het bij Renault te laten repareren wel meevallen (maximaal rond de 360 euro incl. BTW).
'Klaar terwijl u wacht'

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Pfoeii...360 voor een raammechanisme...ik had het voor 300 gedaan voor je


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
PAS na 6 jaar bedoel je?
Motortje doet het waarsch gewoon nog...maar klemmetje van het raam gebroken of kapotte kabel. Hoeveel dingen ik er langs heb zien komen afgelopen zomer
(weliswaar vooral Megane II's)
Motortje doet het waarsch gewoon nog...maar klemmetje van het raam gebroken of kapotte kabel. Hoeveel dingen ik er langs heb zien komen afgelopen zomer

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
die motortjes gaan idd weinig stuk
van de megane 2 en de scenic 2 is het vanaf het begin al een drama
Sommige binnen 1 jaar al
maar tis niet alleen renault hoor
kijk maar eens bij vw dat is helemaal huilen
van de megane 2 en de scenic 2 is het vanaf het begin al een drama
Sommige binnen 1 jaar al

maar tis niet alleen renault hoor
kijk maar eens bij vw dat is helemaal huilen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je zou haast zeggen dat ze dezelfde leverancier gebruiken 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
De motortjes gaan idd niet stuk het is het mechaniek met het kabeltje en de plastic geleiders wat het begeeft vandaar dat je vaak nog het motortje hoort draaien terwijl het raam niks doet.
Bij de meg 2 is er ook een terug roep actie voor geweest.
Bij de meg 2 is er ook een terug roep actie voor geweest.
VLK Groep
Ik zag op h-base dat je voor 100 euro het mechanisme hebt. Dan gewoon dat motortje overzetten.
Verdient zo'n dealer toch snel zijn centen. Hij heeft 40% korting op de onderdelen, uurtje werk, voila 360 Euro. Daar hoeft in ieder geval geen geld achteraan. Velen van ons zitten niet zo goed in de slappe was en doen het zelf.
Verdient zo'n dealer toch snel zijn centen. Hij heeft 40% korting op de onderdelen, uurtje werk, voila 360 Euro. Daar hoeft in ieder geval geen geld achteraan. Velen van ons zitten niet zo goed in de slappe was en doen het zelf.