Hoi allemaal,
ik weet niet of ik het zo goed doe dit is de eerste keer dat ik op een forum plaats. ik ben sinds 3 weken de "trotse bezittervan een Renault Laguna grand tour1.8 dynamique aut Kleur: Groen Bouwjaar: April 2002 Brandstof: Benzine Transmissie: 4-traps automaat. Alle toeters en bellen erop alleen ERP en traction control zit er niet op. Dus ik de koning te rijk.
na slechts 1 week viel plotseling mijn linker Xenon velichting uit . Die dingen die dus nooit kapot gaan. De volgende dag mijn rechter, Dus ik naar de dealer. Deze kon de storing niet uitlezen door een communicatiefout in het netwerkt van de auto. Na lang zoeken kwamen zij er achter dat er 1 lampje en 2 ontstekers van de xenon kapot zijn. kosten 1700 euro.
De communicatiefout kwam door een kapotte regeleenheid van de ABS, kosten van alleen een nieuwe eenheid 500 euro. Zo als je begrijpt was mijn plezier gelijk weg.
Tot mijn verbazing deed de verlichting het echter weer toen ik wegreed. Volgens de dealer is dit onmogelijk echter tot op de dag van vandaag ( dus al 2 weken )werkt het echter gewoon zonder storing.
Maar nu komt de vraag. Doordat de ABS niet werkt werkt ook mijn kilometerteller, snelheidsmeter, cruise control en snelheidsbegrenzer niet en bovendien brand het lampje van de handrem constant
Nu wil ik door een vriend van mij die een eigen garagebedrijfje heeft een andere ( 2e handse ) ABS unit in laten bouwen. heeft iemand hier ervaring mee of een werkbeschrijving
ik hoor het graag (ook als ik verkeerd post)
groet vinnie
ABS systeem vervangen ? Werkbeschrijving
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Klinkt inderdaad niet helemaal jofel...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
gaan trouwens nu eerst remblokken vervangen om te zien of dat de storing van de handrem weghaalt.
-
- Contacteer:
lees eerst eens het systeem uit dmv een universele tester
oa van bosch
dan kan je wel verder gaan zoeken
klinkt als een abs sensor kapot omdat je ook geen snlheid krijgt
oa van bosch
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
het systeem is uitgelezen door de dealer en die zegt dat de abs computer of de regeleenheid kapot is. maar ja die zegt ook dat de lampen kapot zijn ?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:lees eerst eens het systeem uit dmv een universele tester
oa van bosch

-
heb je niet gewoon last van een gare massakabel ofzo?
zet hem maandag weer op de brug. moet namelijk ook het nummer weten van de ABS eenheid. zal gelijk wel eens naar die kabels kijken .Hardcore RS schreef:heb je niet gewoon last van een gare massakabel ofzo?