ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Riël Notermans schreef: En de kleppen zelf dan? Hebben die hem niet geraakt om een of andere rare reden? Lijkt wel exact op die plek te zitten.
Dan heb jij zeker een andere cilinderkop op je GT staan dan de rest van NL ?

oja, da's waar ook,.......Limburg natuurlijk :p :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

JO, dat is 100% zeker pingel schade. mijn zuiger zag er ook zo uit heel stuk er af. alleen was dat door heel heel het blokgegaan die stukjes zuiger en was de hele kop en alle zuigers+bussen stuk.

heel jammer, maar die 200 km heeft die niet netjes ingereden, of het mengsel gechekt. en zo'n erge pingel voel je wel met het rijden (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien domme vraag, maar pingelen is niet hetzelfde al te arm lopen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:JO, dat is 100% zeker pingel schade. mijn zuiger zag er ook zo uit heel stuk er af. alleen was dat door heel heel het blokgegaan die stukjes zuiger en was de hele kop en alle zuigers+bussen stuk.

heel jammer, maar die 200 km heeft die niet netjes ingereden, of het mengsel gechekt. en zo'n erge pingel voel je wel met het rijden (N)
dat dacht ik ook maar het is wel een rare cilinder om te pingelen vind ik. De anderen hebben helemaal niks, hoe raar het ook klinkt. Ook hier vind je overal resten van de zuiger, blok is voor de vuilbak.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

pingelen is het voortijdig ontbranden van het mengsel (Voor bdp),
maar dat hoeft uiteraard niet direct gerelateerd te zijn aan een te arm mengsel.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Heb je nog een CO schroef?

Anders je stationairsproeier ff uitspoelen, die grote schroef aan de bijrijderskant.

Heb je nog een CO schroef???.......... tja die was ik dus kwijt............ en daarom liep die ook zo kut.

Sproeiers waren nog goed.

@ Alex, heeft Henk vanmiddag nog een CO schroef meegenomen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bekend probleempje, ik likte er nog wel eens wat vloeibare pakking aan, dan blijft ie wat beter hangen.

Of gewoon zoals JL altijd deed, afstellen en daarna het hele gat afkitten :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

WouterW schreef:
Steven schreef:Heb je nog een CO schroef?

Anders je stationairsproeier ff uitspoelen, die grote schroef aan de bijrijderskant.

Heb je nog een CO schroef???.......... tja die was ik dus kwijt............ en daarom liep die ook zo %@#.

Sproeiers waren nog goed.

@ Alex, heeft Henk vanmiddag nog een CO schroef meegenomen?
Geen idee???? Ik heb hem wel even gezien maar weet niet wat hij kwam halen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Bekend probleempje, ik likte er nog wel eens wat vloeibare pakking aan, dan blijft ie wat beter hangen.

Of gewoon zoals JL altijd deed, afstellen en daarna het hele gat afkitten :D
Beetje kit in dat gat is idd geen slecht idee (I) . Met vloeibare pakking moet je weer uitkijken dat je het niet in de carb drukt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die kit/zachtepakking/weetiket smeer je uiteraard alleen op het schroefdraad, niet op dat hele ding :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heb nog even gezocht op de zolder bij Veban naar een CO schroef (man wat een zooi ligt daar zeg). Kwam een wel een CO schroef tegen maar die paste niet goed.

De CO bleef maar op 10 staan (0)

Zijn die CO schroeven snel leverbaar?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zijn 2 types draad, je moet 5gt.nl ff checken voor de nummers, meestal zijn die er gewoon met 1 dag.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja nummer had ik al, leek me alleen typisch iets van Renault om voorzoiets een levertijd van 2 weken te hebben ofzo
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb er laatst 2 gehaalt bij de dealer, die waren ook de volgende dag binnen (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Vanmiddag maar even 2 besteld, je weet maar nooit :wink:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zijn binnen (x 4 :D ).

drop ze vanaaf ff af als ik in Hillegom ben. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heb ze, superrrrrr! (Y) (Y) (Y)

Morgenochtend dr ff inschroeven!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

alle 4? :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Neej eerlijk verdeeld
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Heeft iemand ergens nog een flow map van een T2 (5GTT) opgeslagen ergens? Google biedt vooralsnog geen uitkomst...als iemand me kan helpen, heel graag! :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom wil je het uberhaupt weten? Tis toch al bewezen dat het een rukding is :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Goed ding is weer door de APK heen :D

Nieuwe CO schroef dr in en andere 209 ontsteking ipv 257. Nu was ik vanavond hier in de buurt wat aan het klooien met het turbotje en het valt me op dat hij ineens giga klapt op het moment dat je het gas loslaat (erger dan die van Arco) ook rijdt ie schokkerig op het moment dat je op een constante snelheid rijdt.

Ligt dit aan de ontsteking? Of ligt die aan een afstelling op de carb?

Af en toe klappen is wel leuk maar nu is het echt verschrikkelijk!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das de afstelling van je CO-schroef...

En een RE257 is de zweedse 209, dus die zijn hetzelfde.

En dat met een (D)-harses...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Je bent geweldig Steven!!

De CO schroef net even wat losser gedraaid en een proef rondje gemaakt. Het klappen is nu zo goed als afgelopen!

Auto loopt nu alleen stationair op 1500 toeren :~
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zweedse is Zwitsers trouwens...

Toch een glaasje teveel :p

Stationair kun je gewoon weer indraaien he..
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven schreef:Waarom wil je het uberhaupt weten? Tis toch al bewezen dat het een rukding is :D
Ja misschien ook wel :P Maar er zijn wel meer dingen ruk aan een std. GTT :wink:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Hier kom ik al met de vragen hoor, zal jullie nog wel een aantal keren komen lastig vallen vrees ik :wink: Ik stel ze maar ff hier in het "verzameltopic".

Wilde net nog een stukje gaan rijden en zag dat de oliedruk meter op nul bleef staan nadat ik de auto had gestart. Loopt gewoon netjes overigens. Op contact (of net voor het starten) zie je de meter overigens ook niet bewegen, begreep van Kiron dat "de 5 in het algemeen" weleens last kan hebben van weigerende meters. Maar hoe kan ik nu vaststellen dat alleen de meter kapot is, m.a.w. hoe kan ik zeker weten dat ik mijn blok niet in de soep draai als ik nu ga rijden?

Verder is ook de "turbo-meter" ermee gestopt, de turbo doet het overigens nog wel. Eigenlijk zelfde vraag als boven.

Alvast bedankt!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Zweedse is Zwitsers trouwens...

Toch een glaasje teveel :p

Stationair kun je gewoon weer indraaien he..
Het klappen is even weg geweest maar is nu weer vrolijk terug, echt erg. Ook het rijden, op een constante snelheid, is niet fijn. (rijdt erg schokkerig)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Klinkt als valse lucht ergens.
rev it like a rental
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Net even snel gekeken,
De slang van de (carter???)ontluchting (slang die links achterop de carb zit en richting de turbo loopt) hangt los.

Motor is nu nog iets te heet om aan te raken, maar zou dat het kunnen zijn??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

slangetje vastgezet maar de auto blijft knallen en niet lekker rijden op een constante snelheid. :@

Iemand nog een idee?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Doet ie vaak als vacuumslang van onsteking los hangt. Als die goed is is misschien je membraampje daarin stuk. geen andere onsteking om te testen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja ga dr zo eerst ff een andere opzetten.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tja twas dus inderdaad de 209 ontsteking die dus niet meer helemaal jovol was. 257 ontsteking weer teruggezet en rijdt nu weer als de brandweer zonder gekke dingen (F) (F)

Thanks iedereen voor de tips
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Ik ben het blok weer in elkaar aan zetten (5 gt turbo, fase 2 blok)
Wie weet wat de voorgeschreven axiale speling van de krukas mag zijn?

Heb ook gezocht naar de aantrekmomenten van de lagerschalen (kruk en drijfstang) maar kan deze ook niet zo snel vinden, iemand?

Alvast bedankt
Plaats reactie