[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur
laat dat ding in de soep lopen.. dan die 16 klepper er tenminste in 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb hier nog 2 halve blokken staan. Plus een 2.0-krukas en -zuigers. Maar toch bedankt. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het vijfje kwam dus niet door de APK.
Opmerkingen: voetrem LA+RA en handrem blijven hangen. Nu blijkt dat hij dat als volgt test: wielen hangen vrij, 70 kg druk op het rempedaal en dan rem loslaten. Op dat moment zijn de achterwielen niet onmiddellijk helemaal gangbaar. Met de handrem net zo. Tijdens een proefrit is er niets van te merken, het is dus minimaal. Is dat dan wel afkeur? Ik vind het eigenlijk een beetje onzin....
En de handrem kán je tot aan de aanslag trekken, dat mocht ook niet!?

Opmerkingen: voetrem LA+RA en handrem blijven hangen. Nu blijkt dat hij dat als volgt test: wielen hangen vrij, 70 kg druk op het rempedaal en dan rem loslaten. Op dat moment zijn de achterwielen niet onmiddellijk helemaal gangbaar. Met de handrem net zo. Tijdens een proefrit is er niets van te merken, het is dus minimaal. Is dat dan wel afkeur? Ik vind het eigenlijk een beetje onzin....
En de handrem kán je tot aan de aanslag trekken, dat mocht ook niet!?
Inderdaad afkeurpunten, maar tevens eenvoudig op te lossen problemen. Niet te druk over maken, maar gewoon repareren. Handrem wat strakker stellen, en de remschoenenen even afschuinen + opschuren. Eventueel de schoenen iets verder naar binnen stellen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb schijven achter, volgens mij bedoel jij trommels?
Alles is netjes gangbaar, het enige dat ik niet helemaal los gehad heb zijn de zuigers.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
goed gangbaar? Neem ook aan dat je zo goed als nieuwe schijven hebt zitten?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nieuwe schijven en blokken inderdaad. Geleidepennen en handrem mechanisme zijn gangbaar en zitten dik in het vet. Dan zal het waarschijnlijk dus toch in de zuigers zitten.
Polijsten met een scotchje oid?
Polijsten met een scotchje oid?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan moet ik dat nog ff opzoeken. Lasaulec?
-edit- ik kwam dit tegen als handigheidje bij het ontluchten. Toch eens proberen, kan me hooguit een stofzuiger kosten.
[img]http://www.z-v-c.nl/tech/plaat/oliepot.gif[/img]
-edit- ik kwam dit tegen als handigheidje bij het ontluchten. Toch eens proberen, kan me hooguit een stofzuiger kosten.

Dacht inderdaad dat het om trommels gingMartijn schreef:Ik heb schijven achter, volgens mij bedoel jij trommels?Alles is netjes gangbaar, het enige dat ik niet helemaal los gehad heb zijn de zuigers.

Voor schijfremmen heb je inmiddels al zat tips geloof ik

Haal voor die 4 tientjes bij de Brezan gewoon een easybleed, die sluit je aan op een reservewiel op 1 bar en dat werkt echt super. Moet je niet zelf voor gaan kloten vind ik.Martijn schreef:Dan moet ik dat nog ff opzoeken. Lasaulec?
-edit- ik kwam dit tegen als handigheidje bij het ontluchten. Toch eens proberen, kan me hooguit een stofzuiger kosten.![]()
-
- Car: R19.R
maak daar maar 2 tientjes van
(bij de brezan)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bart V schreef:Dacht inderdaad dat het om trommels gingMartijn schreef:Ik heb schijven achter, volgens mij bedoel jij trommels?Alles is netjes gangbaar, het enige dat ik niet helemaal los gehad heb zijn de zuigers.
Voor schijfremmen heb je inmiddels al zat tips geloof ik

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ik heb ze gewoon opgepoetst met alupoets of chromepoets, werkt super
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tot aan de ring? Dan hoef ik het ding dus niet helemaal te demonteren. Zou handig zijn.Menno schreef:Het stukje remcilinder totaan de afdichtring ff oppoetsen.

@ Mrtn: je biedt 500,- zeker?

-
In de apk boeken stond (maar waarsch. nog steeds)altijd dat een schijfrem onbediend LICHT MAG AANLOPEN.
trommelrem niet.
De mate waarin is natuurlijk koffiedik. Wijs de keurmeester op bovenstaande gegeven, misschien strijkt ie over zn hart. Anders second opinion: steekproef ZELF aanvragen, of ander keurstation.
Ik zou het laatste doen...
trommelrem niet.
De mate waarin is natuurlijk koffiedik. Wijs de keurmeester op bovenstaande gegeven, misschien strijkt ie over zn hart. Anders second opinion: steekproef ZELF aanvragen, of ander keurstation.
Ik zou het laatste doen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij m'n oude keuringsstation kwam het ding alleen op de remtestbank, verder was er geen extra controle op. Nou ja, voor die 5 tientjes van een extra keuring wil ik zelf nog wel even wat doen.
-
Dan zou ik die keurmeester die je al hebt eens met bovenstaande confronteren. Kost niets!
de remblokken komen toch ook nooit helemaal los van de schijfremmen?? die liggen er toch tegenaan?
de mijne hoorde je (ook) schrapen als de auto een tijdje had stilgestaan en het had geregend, even de remmetjes schoon remmen
als ik het (achter)wiel ronddraai met de hand, krijg ik 'm net geen rondje... met daarbij een licht aanlopend geluid.
de mijne hoorde je (ook) schrapen als de auto een tijdje had stilgestaan en het had geregend, even de remmetjes schoon remmen

als ik het (achter)wiel ronddraai met de hand, krijg ik 'm net geen rondje... met daarbij een licht aanlopend geluid.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het bevestigt mijn vermoeden dat deze keurmeester wel heel recht in de leer is. Vorig jaar ging het daar wel zonder problemen.
-
Van de RDW site, apk richtlijnen.
Je keurmeester bij zn oor pakken, en met zn neus op deze tekst drukken
Trommelrem en schijfrem
Bij een wiel met trommelrem mag in
onberemde toestand de rem van de
personenauto niet slepen. Bij een schijfrem
mag deze enigszins slepen. De dragers of
bevestigingen van de remvoering mogen de
remtrommel of -schijf niet raken.
De remschijf mag niet over meer dan
50% van de breedte van het remblok zijn
geroest.
Je keurmeester bij zn oor pakken, en met zn neus op deze tekst drukken
Trommelrem en schijfrem
Bij een wiel met trommelrem mag in
onberemde toestand de rem van de
personenauto niet slepen. Bij een schijfrem
mag deze enigszins slepen. De dragers of
bevestigingen van de remvoering mogen de
remtrommel of -schijf niet raken.
De remschijf mag niet over meer dan
50% van de breedte van het remblok zijn
geroest.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar is slepen hetzelfde als niet onmiddellijk helemaal vrij draaien.....?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteravond heb ik de achterremmen helemaal losgehaald en met scotch-brite opgepoetst. Resultaat: 0. De wielen draaien na loslaten van de rem nog steeds zwaar. Dat gaat hem dus waarschijnlijk niet worden zo.
Zo te lezen heeft de GT van Maarten hetzelfde, kan het niet aan de constructie van de rem liggen?
Zo te lezen heeft de GT van Maarten hetzelfde, kan het niet aan de constructie van de rem liggen?
elke keur meester ziet een hoop puntjes vaak anders,en ja er zitten
een hoop klere leiers tussen....
een hoop klere leiers tussen....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

dat snapt niet iedereen over die remkrachtverdeler.Martijn schreef:Gelukt.
Het was even discussiëren, dat wel. De oplossing was om de achteras niet uit laten veren, dus op te tillen op de schokdemperbevestiging. Schijnbaar doet de remdrukbegrenzer (1 jaar oud) anders lastig. Nu draaiden ze net genoeg vrij.
als hij uit zn veren hangt dan remt ie niet.
bij mij was dat ook zo,maar bij een ander keuringsstation
op de remmen testbank was het toen wel goed.
maar bters apk