Menno's 5GT projectje

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bij jou bak komen er nog wat andere drukken op de staan vanwege het schakel mechanisme

en er is altijd een verschil tussen race en weg gebruik

dus luco het kan gewoon met normale olie maar als je het echt goed gaat gebruiken kan je beter een racing lube van kroon of vergelijkbare produckten van andere merken er in gooien

vaker verversen is ook goed maaar echt niet altijd nodig

als jij je olie na een dagje zandvoort eruit gooit ... doe mij die maar dan ;)
Dat zeg ik toch ook, net waar je het voor gebruikt (Y)
Mijn olie wil je dan echt niet hebben sven, zitten altijd wat metaaldeeltjes in hoor :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik heb wel een magneet hoor :lol:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ik heb wel een magneet hoor :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Had al begrepen van menno dat die nu wat meer vermogen had doormiddel van blaastechniek. Maar ik was ervanuit gegaan dat die gewoon een turbo erop had geplaatst. Wist niet dat die meteen 2 bromtollen erop had geknoopt.
Respect :)

Ding moet toch nu wel zuinig zijn :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:The Renault 5 GT Turbo Quaife ATB Helical LSD differential has many benefits over a standard open differential, including maximising traction and minimizing wheelspin, eliminating torque steer and snatching in front wheel drive cars compared to conventional LSD units, and a maintenance-free design which retains the standard oil lubrication.


Klopt geen hol van, een lsd vergt in principe altijd andere olie dan de standaard olie, die verbrand namelijk met een lsd
ach ja
Laatst gewijzigd door Menno op vr 9 mei 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb ook GEEN platensper .
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dus hoef je ook geen speciale olie? Toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

MartijnG schreef:Dus hoef je ook geen speciale olie? Toch?
Bij mij is het combinatie van sper en bak, zoals ik hierboven ook al zei, met een jb3 of jc 5 zou ik het wel aandurven met gewone olie, alhoewel ik ook al jc5's op het circuit in elkaar heb zien lopen met minder pk's dan die van menno.
Maar een jc5 of jb3 zijn niet zo duur, als de sadev kapotloopt vind ik zonde, dus is de keus makkelijk, de beste olie die ervoor te krijgen is (naar mijn mening)
En circuitgebruik is ook heel anders dan straatgebruik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Naja andere olie als standaard in die situatie kan ik inkomen, maar daar is het dif niet de reden van, zoiets? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Kunnen jullie dit niet lekker ergens anders bespreken? Heeft weinig meer met Menno's auto te maken...
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Afbeelding
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Wat een te gek project, heb de 5 am Ring al rond horen rijden :bang: :bang: en hoorde dat je een ringtaxi had op geduwd :worship: :worship: :lol: :lol: .

Menno (Y) (Y) :worship:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

ik hoorde dit "ding" pas vandaag van bart en ik ben er gewoon stil van :worship:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Vandaag na lang zoeken eindelijk eens een setje echt koude bougies weten te scoren. Toch net ff wat prettiger voor de gemoedsrust :)
rev it like a rental
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Menno schreef:Vandaag na lang zoeken eindelijk eens een setje echt koude bougies weten te scoren. Toch net ff wat prettiger voor de gemoedsrust :)
Last van diesel-periekelen gehad met de huidige?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bart V schreef:
Menno schreef:Vandaag na lang zoeken eindelijk eens een setje echt koude bougies weten te scoren. Toch net ff wat prettiger voor de gemoedsrust :)
Last van diesel-periekelen gehad met de huidige?
nope. Preventief. D'r zat al wat kouders in, maar nu nog kouder.
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

slaan ze dan niet vet bij een koude motor?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vetslaan is meer bij 2takt met mengsmering, gewoon zorgen dat je ze telkens goed schoonstookt 8)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heb ik anders wel last van bij koude motor dat mijn carbje er teveel
sap in gooit met als gevolg dat mijn koudere bougies snel "vet" slaan.

met de originele bougies no problemo

maar ja menno heeft natuurlijk injectie dus deze problemen niet???
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ondanks de injectie is ie ook wel eens wat overmatig rijk hier of daar, maar ik verwacht niet echt problemen eigenlijk (goeie ontsteking, en goed verbrandingskamertje). En zo wel: dat maar wat naar warm rijden, als 't daarna maar hard gaat :P
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ha ok dus jij hebt hetzelfde probleem als ik
ik moet ook rustig warmrijden en daarna gaat ie inderdaad snoeihard :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

:worship: :worship: :worship:

Niets dan lof voor dit meesterwerk echt onverstelbaar dat
iemand dit zelf kan :bang:

Komt dit apparaat morgen naar gronau ??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Vanavond nog even met de G-tech rond gereden. Na wat omrekenen zou er 300 krukaspk in zitten, met 1 bar vuldruk.

Inmiddels is 't ook redelijk veilig inhalen, de tussen-accelleratie van 80-120 lukt in 2.0 seconden :P

Om een indruk te krijgen hoe soepel zo'n motortje is: als je in z'n 1 de koppeling op laat komen totdat je rolt, 'm dan in z'n 3 zet en je rechtervoet onderin plant (gtech meetmethode), doet ie 0-100 toch nog in 6.7 seconden :smoke:
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Massive 8)

Wat is nu je snelste 0-100, 4.x?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Geen woorden voor, echt geweldig dit :worship: Ben ook wel benieuwd naar de 0-100 tijd met de 1e en 2e versnelling erbij :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Echt onvoorstelbaar, wat een kracht zit daarin. (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb 't wel geprobeerd, maar een echt knappe 0-100 wilde niet lukken. Ik wil 'm graag onder de 5 seconden doen, en qua power zit dat er ok wel in, maar 't zit er nu nog iedere keer een paar tienden boven. Hopelijk van de week nog ff tijd om m'n wieltjes bij de bandenboer af te gooien voor wat fatsoenlijk rubber :)
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ohnee, gum je nog steeds rond op die barums? :lol:

Wat ga je d'rop fleppen? Misschien setje Yoko Parada?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die zijn d'r niet echt in prettige maten, of ik moet toch naar 16" gaan.

Denk dat 't Toyo wordt.
rev it like a rental
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Menno schreef:Die zijn d'r niet echt in prettige maten, of ik moet toch naar 16" gaan.

Denk dat 't Toyo wordt.
toyo r1r misschien wat?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Die zijn er volgens mij niet in 195 / 45 R15. Andere maten in 15 inch loopt helaas nogal snel aan bij een gtt
R5GTT. Drive it like you stole it
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zou een setje 11 J slicks voor geen wonderen doen? heb nog wel wat liggen :beer:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Allemachtig Menno wat een vermogen heb je daar neergezet, die tussensprint deed mij en m'n collega's toch heel erg verbaasd kijken :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het 5je het zou doen op het 'warme' asfalt van de airstrip in Drachten.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik snak alweer naar een nieuw adrenaline-shot... (L)
Plaats reactie