[Martijn's Laguna] Vraag spanner multiriem
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
trekhaak en 5je achterop? wel zo goedkoop 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zelf met de 5 rijden is goedkoper, denk ik. Hij verbruikt 1:8 op gas en met aanhanger wordt dat niet beter 
Holtrop heeft een "in principe nieuwe achteras" liggen. Schijnt eens een partijtje nieuwe kale assen opgekocht te hebben. 250 euro, is dat netjes?

Holtrop heeft een "in principe nieuwe achteras" liggen. Schijnt eens een partijtje nieuwe kale assen opgekocht te hebben. 250 euro, is dat netjes?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
als ik in dialogys neus kom ik een prijs van bijna 900 euro tegen voor een achteras van een laguna 2...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Doen dus. Maar "in principe"....? Het blijft een sloper, eerst maar eens goed kijken. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
goed nakijken, proberen te meten of ie krom is enzo.. maar goed, dat hoef ik je niet te vertellen volgens mij!Martijn schreef:Doen dus. Maar "in principe"....? Het blijft een sloper, eerst maar eens goed kijken.
-
Tja, meeste schade autos blijven achter heel... Voorbumpers zijn ook moeilijker te vinden als achterbumpers...
En is die ook niet goed, breng je m gewoon terug, en vouw je m om zn nek
En is die ook niet goed, breng je m gewoon terug, en vouw je m om zn nek

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Meer, de tank is bruto 56 liter, dus kan er 45 liter in. Dat is dus ook wel nodig.
De 1.8 deed net geen 1:10.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vanmiddag de nieuwe achterbanden laten monteren. Chinese Talon's
, omdat de achteras teveel toespoor heeft, vind ik het zonde van dure merkbanden.
We hebben gelijk de achteras rechtgezet: ijzeren staven in de achterwaartse kokers van de achteras gestoken, pneumatische spanner ertussen en de poten 3 mm naar elkaar getrokken. De sporing is nu neutraal, was 8 mm toespoor (gemeten op de band). Als het werkt, is die toch goedkoop weer recht.

We hebben gelijk de achteras rechtgezet: ijzeren staven in de achterwaartse kokers van de achteras gestoken, pneumatische spanner ertussen en de poten 3 mm naar elkaar getrokken. De sporing is nu neutraal, was 8 mm toespoor (gemeten op de band). Als het werkt, is die toch goedkoop weer recht.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hij voelt achteraan nu wel heel los aan.
Maar dat kan ook gewenning aan het eerdere sterke toespoor zijn.
Is het niets, dan rook ik ze op de vooras wel op. Dan zullen ze wel zo weg zijn.

Is het niets, dan rook ik ze op de vooras wel op. Dan zullen ze wel zo weg zijn.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Ach, voor 50,- per stuk

[img]http://media.reifen.com/fileadmin/files ... iangle.gif[/img]
Reifen.com:
Triangle 225/45 R17 94 W
TR968 XL
Gute Wasserableitung, erhöhte Fahrstabilität und angenehmes Fahrverhalten dank reduzierten Abrollgeräuschen und Schwingungen. Der breite Profilblock sorgt für stabiles Handling und Lenkpräzision, verbessert die Widerstandsfähigkeit gegen Stöße auf schlechter Fahrbahn und erhöht somit die Stabiltität bei hohen Geschwindigkeiten. Ausgezeichnete Stabilität in Kurven bei hoher Geschwindigkeit dank breitem Blockdesign des Reifenschulterbereiches. Wichtiger Hinweis: Bitte beachten sie, dass es sich hierbei um einen sogenannten Billigreifen handelt. Die Eigenschaften dieser Reifen sind im Hinblick auf Verschleiß, Bremsverhalten, Rundlauf und Fahrdynamik mit Markenreifen nicht zu vergleichen. Wir empfehlen ihnen daher grundsätzlich den Kauf von Markenreifen.
-
Nou...Ollie schreef:Ze spreken zich ook lekker tegen in dat stukje zeg
Dit goed, dat goed, alles goed, goede band op nat en droog, maar koop toch maar gewoon merkbanden, want het is inferieure zooi.
@Martijn: Schrijf je vast in voor een cursus met je Laguna:
http://www.driften.nl

-
Toch niet mijn 328i!!!!!Steven schreef:ff een sperdiff in dat ding van je broer en driften maar

-
me broer had het net over met de Mig erbij......
Dicht lassen...
Ik weer trouwens niet eens of ik er een sper eronder heb zitten.
Zal eens kijken of er een S in de diff. staat. Zo ja dan heb ik een sper..
denk zelf van niet..

Dicht lassen...

Ik weer trouwens niet eens of ik er een sper eronder heb zitten.
Zal eens kijken of er een S in de diff. staat. Zo ja dan heb ik een sper..
denk zelf van niet..

Dichtlassen is wel ghetto, das leuk voor een fulltime drifthok, maar niet voor dagelijks op straat. Verder is een sperdiff nog best goed te vinden op driftforum.nl of marktplaats ofzo en het drift ook makkelijker.
Ik vermoed dat je er geen zult hebben, je moet ooknie op je diff loeren, daar zie je weinig aan. Makkelijkste is ff op een droge weg met 1 wiel in de berm en 1 op het asfalt en volgas weggieren. Uiteraard moet op het asfalt een dikke streep komen te staan...
Of probeer een donut te draaien, als ie direct omkomt en begint te draaien ist ook bingo
Hopelijk kan ik volgende week m'n corolla ook weer es aanslingeren, kep nog een voorraad rubber die opmoet
Ik vermoed dat je er geen zult hebben, je moet ooknie op je diff loeren, daar zie je weinig aan. Makkelijkste is ff op een droge weg met 1 wiel in de berm en 1 op het asfalt en volgas weggieren. Uiteraard moet op het asfalt een dikke streep komen te staan...
Of probeer een donut te draaien, als ie direct omkomt en begint te draaien ist ook bingo

Hopelijk kan ik volgende week m'n corolla ook weer es aanslingeren, kep nog een voorraad rubber die opmoet

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

@ Christiaan: jij behandelt je auto zo netjes, dan heb je niets aan een sper.

-
Mijn auto is me
Had die 316i moeten houden... daar kon je mee driften.
Talon banden zijn dus geen suc6? Mmmm de naam zij me al genoeg.

Had die 316i moeten houden... daar kon je mee driften.

Talon banden zijn dus geen suc6? Mmmm de naam zij me al genoeg.

-
Vindt Talon wel een vette naam.
Voor een vet slechte band.
Bestaat er ook niet een mitsubishi Talon?
Voor een vet slechte band.

[img]http://images.automotive.com/reviews/images/talcar.gif[/img]canonballman schreef:Vindt Talon wel een vette naam.
Voor een vet slechte band.![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Om het stuurhuis in de middenpositie te zetten, zal daarna het stuur verzet moeten worden. Alleen, hoe krijg ik de airbag los? Aan de achterkant van het hart van het stuur zit een gaatje: schroevendraaier erin en wrikken....?
En m'n Laguna is zelfdenkend: de buitentemperatuurmeter gaf altijd 56 graden aan. Nu niets meer, met als gevolg dat de climate control weer werkt zoals het hoort.
En m'n Laguna is zelfdenkend: de buitentemperatuurmeter gaf altijd 56 graden aan. Nu niets meer, met als gevolg dat de climate control weer werkt zoals het hoort.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Phoe, goede vraag...kan het zijn dat er op de achterkant van het stuur twee gaten zitten? Probeer er anders eens een torx-20 schroevendraaier (als je die hebt) in te steken. Kan namelijk best zijn dat ie vast geschroefd zit. Daarna moet je m er volgens mij met wat kracht af kunnen trekken...
(pin me er niet op vast, helemaal precies weet ik het ook niet meer
)
(pin me er niet op vast, helemaal precies weet ik het ook niet meer

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi