ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Tom
Moderator
Car: MB

Vergelijk je nu met een aantal jaren geleden dan zijn er toch best een hoop 16v verdwenen heb ik het idee. Willi's ook wel wat waarschijnlijk. Denk dat er nog een 100 rondrijden in nl ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
wimmel

oke, dat is al een voordeel iig.. heb ook vanalles gelezen over het verbruik, gemiddeld 1:11 kan dit kloppen? wat is dit in de "pedal to the metal modus" :p
heb mn vorige auto eruit gedaan omdat deze niet echt een perfecte verhouding had. 1.4 85pk en ik kwam niet boven de 1:10. was een bravo abarth ( fabriek af) voor de geinteresseerde medemens.
Tom
Moderator

tussende 1:10 en 1:12 kan wel kloppen. Als je wat langere stukken rijd valt het verbruik best mee.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Volgens mij zitten de 16vtjes nu ook echt aan de grond, voor 500 of minder heb je al een sloper waar je eventueel wat van kan maken. En die zijn er nog wel redelijk te vinden. Van de andere kant zie je bijna geen ECHTE goede 16v meer te koop, dus het zullen uiteindelijk de liefhebbers zijn die hem koesteren. ondertussen heb ik er zelf al +- 5 uitelkaar geflext om maar ff aan te geven, dus het worden er zeker minder :p
wimmel

ik zie er zoiezo maar weinig rondrijden hier in de buurt. laat staan een williams. zie er maar zelden een rijden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hier in zuid limburg rijden er nog 2 andere, en de derde die rolt alleen maar :~
wimmel

Tjah...... Limburg (0)
wimmel

duss....

maar wat denken jullie van de prijs? 4900??
DennisT
Moderator

Ik denk dat als je nu een Williams hebt en netjes houd dat ze over een aantal jaren wel weer gaan stijgen zelfs. Kijk maar hoe veel 16v's er wel niet zijn met verrotte wielkasten, meestal is er nog veel meer ellende aan de hand. Op deze manier blijven er niet veel over, zag er pas ook al weer 2 op de sloop staan die niet eens schade hadden.

Weet iemand trouwens hoeveel Williamsen er nog zijn in NL? Toch wel meer als 100?

@ wimmel: Pas goed op met deze auto, hij staat pas 9 maanden op naam dus er kunnen allerlei problemen zijn. Daarom vertrouw ik de advertentie ook niet: "altijd goed onderhouden", das raar als je de auto 9 maanden hebt. Maar voor het zelfde geld is er ook niks mis mee hoor, maar wees gewoon erg op je hoede :) Ligt het trouwens aan de foto of zijn de velgen niet de orginele kleur meer?

Datum eerste toelating 12-01-1995
Datum aanvang laatste tenaamstelling 25-06-2007
Datum eerste afgifte Nederland 12-01-1995
Wacht op keuren Nee
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wanneer de auto netjes is (rekening houdende dat hij toch al wat ouder is :wink: ) en jij een liefhebber bent en hem ECHT wilt hebben, kan die prijs aanvaardbaar zijn :) Ik zag er laatst een met minder dan 1 ton gelopen, dat kost gewoon meer omdat je het ook niet meer veel tegenkomt :)
Christian

er staan nu zoon 140 stuks in het register :)
Steven
Car: M536

Ik denk dat er nog wel een stuk of 200 rondrijden, staat her en der nog wel wat in schuurtjes en nog lang niet alles is bekend.

Vind het wel erg weinig trouwens...
wimmel

oke, bedankt voor jullie reacties.
kga ff bellen. wil zoiezo een nieuwe apk erop zien, aangezien hij tot mei gekeurd is.
wimmel

wat zeggen jullie van de velgen. orginele kleur ofniet? vindt het zoiezo moeilijk te zien op een foto mjah.
[img]http://img179.imageshack.us/img179/2989/cliopp6.th.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee, te geel...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferdy
Über-Spammer

zou ik ook zeggen ja
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

al kan een foto wel vertekenen natuurlijk
DennisT
Moderator

Ja maar de rest van de kleuren zijn goed, dus ziet er echt naar uit dat ze een keer (slecht) gerestyled zijn. Je kan ze natuurlijk weer opnieuw laten coaten, maar leg dan alvast en paar 100 euro aan de kant want als je het goed wilt hebben is het vrij prijzig (heb de rekening hier ook nog liggen van de vorige eigenaar)
DennisT
Moderator

Wanneer wilde je gaan kijken? Als het een keer 's avonds is kan ik je wel helpen want het is hier niet zo heel ver vandaan :)
ronald clio

De velgen zijn veel te geel inderdaad, maar voor de rest ziet deze williams er op de foto's niet verkeerd uit...
Alleen in werkelijkheid kan het natuurlijk zwaar tegenvallen.. ( heb ik al zo vaak gehad met het zoeken naar een goede Willy :lol: )
Ga gewoon kijken en rijd een stukje, en bekijk hem ook goed van de onderkant op roest en andere ongein.
Maar is het een goeie, dan is het zeker geen verkeerde prijs! 8)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ik weet nog wel een goeie hier in de buurt te staan (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven

Steven schreef:Heeft er iemand trouwens een close up foto van het versterkte en het normale hondenbot?
Ik heb namelijk wel een versterkte Groep N steun, maar van het kleine stukkie is het rubber aan gort.
Nu wil ik ff weten of ik van een originele steun het kleine rubbertje kan overpersen.

Heeft iemand ook wel es geprobeerd zo'n motor heen en weer te duwen in het motorruim? Ik kan de mijne rustig een cm of wat heen en weer krijgen, nu is die oliegevulde bovenaan nog prima, die onder de bak was al wat minder maar leek met niet echt slecht. En nu niet allemaal die extra baksteun gaan roepen :p
canonballman schreef:kleine rubbertje is volgens mij niet geperst, maar gelijmd/vastgevulkaniseerd

gewoon nylon/alu busje draaien, en die erin persen.
Kleine rubbertje doet toch geen reet.
Ha, niet dus :p
Sterker nog, die stukken rubber zijn hetzelfde, dus kep em mooi overgeperst van een normale steun, ik denk zelfs dat je een originele steun ook leuk kunt upraten door het grote rubbber uit te persen, dicht te kitten en een kwartslag te draaien (Y)

Weet ook meteen waarom die motor bij mij zo heen en weer kan, op de bovenste motorsteun mist een opstaande poot die em begrenst in heen- en weer gaan.
Morgen maar ff die poot erin zetten en een nieuwe baksteun, dies ws. ooknie fris meer.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dan ben ik eens benieuwt, met die steun erbij zal het wel helemaal goedkomen :p Heb je het nou ook in een keer goed gedaan door die extra 19 16v steun eronder te jassen?
Steven

Als ik vrijdag nog tijd heb kachel ik wel ff langs de sloop, maar kep nog meer te doen schat :p

Eerst ff de apk...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik ook, slapen (S) :lol: Vandaag maar eens aan wat spullen begonnen voor de cup clio, komt dat ding ook ooit eens af (0)
NielsT

WouterW schreef:ik weet nog wel een goeie hier in de buurt te staan (0)
Ik weet ook nog een HELE goede: http://auto.marktplaats.nl/renault/1614 ... ind=2&fs=1
Tom
Moderator

Steven schreef:Ik denk dat er nog wel een stuk of 200 rondrijden, staat her en der nog wel wat in schuurtjes en nog lang niet alles is bekend.

Er was hier ooit iemand die bij de RDW had uitgezocht hoeveel er op kenteken stonden in NL. Was meen ik tussen de 110 en 130 ergens ofzo. Ik denk niet dat je er 200 gaat vinden in NL. En van het register weet je ook niet meer zeker van sommigen of ze nog rondrijden.
NielsT

Tom schreef:
Steven schreef:Ik denk dat er nog wel een stuk of 200 rondrijden, staat her en der nog wel wat in schuurtjes en nog lang niet alles is bekend.

Er was hier ooit iemand die bij de RDW had uitgezocht hoeveel er op kenteken stonden in NL. Was meen ik tussen de 110 en 130 ergens ofzo. Ik denk niet dat je er 200 gaat vinden in NL. En van het register weet je ook niet meer zeker van sommigen of ze nog rondrijden.
Klopt, dat had ik een paar jaar geleden gedaan. Misschien dat nu iemand anders een keer wil bellen? Ik gebruikte de rotsmoes dat ik voor mijn opleiding een project had, over aparte autos in Nederland..
wimmel

DennisT schreef:Wanneer wilde je gaan kijken? Als het een keer 's avonds is kan ik je wel helpen want het is hier niet zo heel ver vandaan :)
DennisT woon je in Baarn? dan is het toch wel een eindje rijden toch? 70km volgens mij...
Steven

Das wel een enorme wereldreis ja...
wimmel

haha nee dat niet.. maakt mij ook niet uit.
maar volgens mij heb je 2x lienden, misschien dat ie zn eigen heeft vergist..
en ik vindt het nogal een stukje om voor iemand anders naar een auto
aan te kijken. zou het wel fijn vinden daar niet van.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dennis kent de roestplekken in elk geval :lol: :p

succes alvast met het bezichtigen van de auto (Y)
DennisT
Moderator

Jean-Paul-S schreef:Dennis kent de roestplekken in elk geval :lol: :p

succes alvast met het bezichtigen van de auto (Y)
Precies ik weet waar ik moet zoeken, en sinds kort ook hoe je het goed op moet lossen :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Die van jouw was van buiten super, alleen van onder helaas niet :p
DennisT
Moderator

En nu wordt ie van alle kanten super :p Het blok is ook al super en de buitenkant gaan we zelfs nog superderder maken :D
Gesloten