
Willeon: Phase 2 GT turbo '90: 'end of project'
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk? 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Merk staat er niet op, maar de vorige eigenaar meende dat het van FK is.MartijnG schreef:Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk?
Heeft ook wel de kleurstelling van FK. Het zat onder een Clio 16V.
Morgen even kijken hoe het rijdt.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
15 inch BBS RS, 7 J. Dit zijn 3-delige velgen Ik had deze velgen liggen, zaten onder een Golf 1 cabriolet die ik nu te koop heb. Ik had de cabrio gekocht vanwege de velgen. Als je zo'n setje BBS Rs wilt kopen, vragen ze in opknapstaat al rond de 500 tot 700 euro zonder banden.Ivo van Achthoven schreef:Wel een apart wieltje, is het 14 of 15"..?
Dit setje is opgeknapt door Cultwheels in Siddeburen.
1 nieuwe rand, 120 verchroomde boutjes (zouden eerst vergulde worden), harten 'pianozwart' gespoten, randen en zeskant dop gepolijst, nieuwe logo's, 'blinde' ventielen en naafgaten uitgedraaid van 57,1 naar 60,1 mm.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
past dat dan clio 16v veerpoot/schroefset onder een GTT?will schreef:Merk staat er niet op, maar de vorige eigenaar meende dat het van FK is.MartijnG schreef:Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk?
Heeft ook wel de kleurstelling van FK. Het zat onder een Clio 16V.
Morgen even kijken hoe het rijdt.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Foutje van Cultwheels......HIj belde 's-ochtends dat ze bij het monteren van de nieuwe logo's (zwart met gouden letters) erachter kwamen dat er vergulde boutjes in hadden gemoeten......DennisT schreef:Geen half werk dus![]()
Maar waarom zijn ze dan niet verguld?
Omdat e.e.a. bij mij strak in de planning zat i.v.m. ophalen, heb ik maar besloten het zo te laten. Kan altijd nog wisselen.
Ik denk dat dit toch 'frisser' staat dan vergulde boutjes en gouden logo's.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik denk dat je het misschien andersom moet zien. Een schroefset van een GT past onder een Clio 16V.Danny van Duren schreef:past dat dan clio 16v veerpoot/schroefset onder een GTT?will schreef:Merk staat er niet op, maar de vorige eigenaar meende dat het van FK is.MartijnG schreef:Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk?
Heeft ook wel de kleurstelling van FK. Het zat onder een Clio 16V.
Morgen even kijken hoe het rijdt.
Het was iig pasklaar. Toen de schroefset onder de Clio zat, stond deze behoorlijk laag. Toen de schroefset onder mijn GT zat, stond de auto 1 cm hoger dan op de oude poten! Maar er is nog ca. 7 cm schroefdraad, dus hij kan nog voldoende zakken.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Nou we gaan weer an de slag hieroo



Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ik kom d'r ook zo an, staat de koffie al klaar? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Koffie klaar??!! Wij druk an 't zwoegen en dan ook nog verwachten dat wij de koffie voor je klaar zetten??? Als je nou es ff helpt met die verrekte torsie-as!!!ARNO16V schreef:Ik kom d'r ook zo an, staat de koffie al klaar?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
als je het niet voorelkaar met de torsies krijgt kun je mijn setje wel even ophalen \
[img]http://img92.imageshack.us/img92/9751/slag001yp8.jpg[/img]
ligt in Hoogersmilde
[img]http://img92.imageshack.us/img92/9751/slag001yp8.jpg[/img]
ligt in Hoogersmilde
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
sieger everts schreef:als je het niet voorelkaar met de torsies krijgt kun je mijn setje wel even ophalen \
[img]http://img92.imageshack.us/img92/9751/slag001yp8.jpg[/img]
ligt in Hoogersmilde
Torsie zat weinig beweging in, maar we stonden ook wat onder tijdsdruk, dus op een gegeven moment maar mee gestopt. Wel lekker in de week gezet met WD40.
Als we wat meer tijd hebben, choppen we misschien de hele achteras eronder vandaan. We hebben nu te weinig ruimte om te slaan door de skirts.
Maar ik hou het in gedachten, iig bedankt voor het aanbod.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Update 05-04-2008:
Vandaag lag in de planning om de torsie-as los te krijgen en de achteras te verlagen. Maar er zat geen beweging in. Maar we hadden sowieso niet zoveel tijd, maar ook de ruimte niet om goed te slaan i.v.m. de skirts.
Dus de nieuwe wielen er maar onder gezet en gekeken hoe de verhouding met voor is. Het valt mee, maar hij mag echt wel een tandje zakken achter. Als we meer tijd hebben, pakken we het even goed aan.
Voor is 'het probleem' dat ik eigenlijk op de veer rijd, er is praktisch geen dempingsruimte meer over.
Met de nieuwe wielen eronder een stuk gereden. Stug, maar zeker niet zo stug als m'n Golf 1 cabriolet waar Arno een nierprobleem aan heeft overgehouden...
Even een klein stukje wezen toeren, hij rijdt heerlijk en stuurt een stuk soepeler! En de voorzijde valt ook niet tegen! Ik stuiter iig niet de weg af.
Daarna hebben we de oude wielen er weer onder hebben gedraaid. Dit om te voorkomen dat er met het uitlijnen beschadigingen ontstaan aan de BBS velgranden (toppie Mark!).
Mark heeft 'm daarna uitgelijnd en we hebben alle bouten nog nagetrokken.
Het werd nog even spannend vanwege de rotte bovenste veerschotels, maar ik kan er iig morgen mee op pad!
Bedankt Mark, ik kan je wel zoenen, maar dat vindt Pauline vast niet zo leuk....maar ach, 't blijft in de familie toch?....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... il2008.jpg[/img]
Voorzijde is netjes laag...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... l20082.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... l20081.jpg[/img]
Met alle 4 de nieuwe wielen (wel zonder naafkappen)..achter mag nog zakken
Vandaag lag in de planning om de torsie-as los te krijgen en de achteras te verlagen. Maar er zat geen beweging in. Maar we hadden sowieso niet zoveel tijd, maar ook de ruimte niet om goed te slaan i.v.m. de skirts.
Dus de nieuwe wielen er maar onder gezet en gekeken hoe de verhouding met voor is. Het valt mee, maar hij mag echt wel een tandje zakken achter. Als we meer tijd hebben, pakken we het even goed aan.
Voor is 'het probleem' dat ik eigenlijk op de veer rijd, er is praktisch geen dempingsruimte meer over.
Met de nieuwe wielen eronder een stuk gereden. Stug, maar zeker niet zo stug als m'n Golf 1 cabriolet waar Arno een nierprobleem aan heeft overgehouden...
Even een klein stukje wezen toeren, hij rijdt heerlijk en stuurt een stuk soepeler! En de voorzijde valt ook niet tegen! Ik stuiter iig niet de weg af.
Daarna hebben we de oude wielen er weer onder hebben gedraaid. Dit om te voorkomen dat er met het uitlijnen beschadigingen ontstaan aan de BBS velgranden (toppie Mark!).
Mark heeft 'm daarna uitgelijnd en we hebben alle bouten nog nagetrokken.
Het werd nog even spannend vanwege de rotte bovenste veerschotels, maar ik kan er iig morgen mee op pad!
Bedankt Mark, ik kan je wel zoenen, maar dat vindt Pauline vast niet zo leuk....maar ach, 't blijft in de familie toch?....
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... il2008.jpg[/img]
Voorzijde is netjes laag...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... l20082.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... l20081.jpg[/img]
Met alle 4 de nieuwe wielen (wel zonder naafkappen)..achter mag nog zakken
De veerpoot van een Clio is een stuk langer dan die van een 5, dus de auto zal niet zo heel laag kunnen liggen.Danny van Duren schreef:past dat dan clio 16v veerpoot/schroefset onder een GTT?will schreef:Merk staat er niet op, maar de vorige eigenaar meende dat het van FK is.MartijnG schreef:Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk?
Heeft ook wel de kleurstelling van FK. Het zat onder een Clio 16V.
Morgen even kijken hoe het rijdt.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Klopt, we gaan de veerpoten dan ook inkorten. Voor dit moment is het prima.Robke schreef:De veerpoot van een Clio is een stuk langer dan die van een 5, dus de auto zal niet zo heel laag kunnen liggen.Danny van Duren schreef:past dat dan clio 16v veerpoot/schroefset onder een GTT?will schreef:Merk staat er niet op, maar de vorige eigenaar meende dat het van FK is.MartijnG schreef:Wat voor een schroefset is dat als ik vragen mag? Welk merk?
Heeft ook wel de kleurstelling van FK. Het zat onder een Clio 16V.
Morgen even kijken hoe het rijdt.



Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Bedankt voor de complimenten!
Ik heb de GT nu ongeveer een maand en ben nog niet eerder zo blij geweest met een auto als met deze. Maar goed, dit is ook echt een bij-auto en met m'n eerdere "projectauto's" (VW) reed ik gewoon dagelijks. Deze wil ik echt heel netjes maken en houden.
Ben echt heel blij dat de combinatie velgen en auto goed passen. Ik denk niet dat de eerdere bedoeling (vergulde boutjes en een zwart naafkaplogo met gouden letters) mooier was geweest.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 74c-39.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 060664.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 060681.jpg[/img]
Achter moet nog omlaag....torsie-as had nog geen zin om uit z'n winterslaap te komen....
Voor gaat de schroefset er weer onder uit (te weinig dempingsslag, is toch voor een Clio 16V) en er komt een schroefset voor een GT onder of Apex -50 of -60 veren met de oude dempers.
Ik heb de GT nu ongeveer een maand en ben nog niet eerder zo blij geweest met een auto als met deze. Maar goed, dit is ook echt een bij-auto en met m'n eerdere "projectauto's" (VW) reed ik gewoon dagelijks. Deze wil ik echt heel netjes maken en houden.
Ben echt heel blij dat de combinatie velgen en auto goed passen. Ik denk niet dat de eerdere bedoeling (vergulde boutjes en een zwart naafkaplogo met gouden letters) mooier was geweest.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 74c-39.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 060664.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 060681.jpg[/img]
Achter moet nog omlaag....torsie-as had nog geen zin om uit z'n winterslaap te komen....
Voor gaat de schroefset er weer onder uit (te weinig dempingsslag, is toch voor een Clio 16V) en er komt een schroefset voor een GT onder of Apex -50 of -60 veren met de oude dempers.
Leuke velgen nu hoef je je zelf niet meer te vervelen in het weekend .
Lekker 120 boutjes schoonmaken met een sponsje .
Welke ET hebben de velgen ?
Ben nu niet meer de enige met BBS velgen maar het ziet er goed uit .
Heb je nu rvs randen ?
Welk advies heb je gekregen om ze schoon te houden en te onderhouden.
Merk enz .
Lekker 120 boutjes schoonmaken met een sponsje .
Welke ET hebben de velgen ?
Ben nu niet meer de enige met BBS velgen maar het ziet er goed uit .
Heb je nu rvs randen ?
Welk advies heb je gekregen om ze schoon te houden en te onderhouden.
Merk enz .
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Dit zijn de standaard 15 " BBS RS001 met ET 25 en 7J.oldskool schreef:Leuke velgen nu hoef je je zelf niet meer te vervelen in het weekend .
Lekker 120 boutjes schoonmaken met een sponsje .
Welke ET hebben de velgen ?
Ben nu niet meer de enige met BBS velgen maar het ziet er goed uit .
Heb je nu rvs randen ?
Welk advies heb je gekregen om ze schoon te houden en te onderhouden.
Merk enz .
IK had de BBS-en al een tijdje liggen, zaten onder een Golf 1 cabriolet.
Dus ik heb geen RVS randen. De auto staat droog en er wordt niet veel mee gereden, dus vies worden zullen ze niet. Ik heb een pot Unipol polijstpasta (ca. 20,-). Daar krijg je ze wel wat grover mee, maar daarna met goeie autowas erover heen en klaar!
Er bestaat ook nog Belgom, maar dat is praktisch hetzelfde.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ik hoorde laatst al in de wandelgangen dat er nog een ander
pijpje onder komt.....
pijpje onder komt.....
Renault 19 1.8 16V Cabrio
ET 25 en ver zakken dacht het niet .
Maar en stukkie kan ie nog wel hebben.
Unipol en belgomalu is idd alleen om em weer te laten blinken .
om het te verzegelen kan je id een autowax proberen , maar er zijn ook ander oplossingen voor .
Alu politur brengt hoogglans en verzegelt meteen heb je in div. merken .
Maar en stukkie kan ie nog wel hebben.
Unipol en belgomalu is idd alleen om em weer te laten blinken .
om het te verzegelen kan je id een autowax proberen , maar er zijn ook ander oplossingen voor .
Alu politur brengt hoogglans en verzegelt meteen heb je in div. merken .
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Erg vet bakkie Willeon!
velgen staan em super!
