ACT: Clio RS
Hey allemaal!
Ik zag dit op biesheuvel
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/3838
Heeft zoiets nou echt nut?
Ik hoor et wel,mzzl!
Ik zag dit op biesheuvel
Ik hoor et wel,mzzl!
-
Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar als het ook maar 25% waar is van wat daar staat, lijkt het me zeker leuk op mn ERESCli0 Styl3 schreef:Hey allemaal!
Ik zag dit op biesheuvel
Ik hoor et wel,mzzl!

-
- Car: Captur EDC130 Intens
Dat was ook mijn eerste gedachte!Menno schreef:Ik vind 't maar onzinnige dingen. 't slaat gewoon nergens op, bij een moderne motor een beetje dom de benzindruk verhogen.
Veel beter plan: nieuwe map bij Feestchip d'r in laten schieten
Maar voor wie nog een en ander niet wist over de Clio RS 172.
Code: Selecteer alles
Een aantal belangrijke aanpassingen op een rij:
- het aluminium inlaatspruitstuk beschikt over langere inlaatleidingen in combinatie met een luchtkamer waarvan de capaciteit is gestegen van 3 naar 4,8 liter (voor de hogere toerentallen van deze motor).
- het profiel en de doorsnede van de leidingen in de cilinderkop zijn bewerkt door de firma Mécachrome.
- de nomonic kleppen (75% nikkel, chroom en titanium), een techniek afkomstig uit de sportwereld, behouden dezelfde afmetingen maar zijn bestand tegen hogere temperaturen.
- de bougies met platina elektrodes zorgen voor een betere verspreiding van de vonk en een goede ontsteking van het mengsel. De bougies gaan voortaan 120.000 km mee.
- de nokkenassen gebruiken verschillende kleppendiagrammen. De overlap van de kleppen komt tot uiting in een verhoging van het vermogen bij hoge toerentallen. Het verstelmechanisme (VVT) zorgt bij lage toerentallen voor het opheffen van de overlap waardoor de motor stationair soepel en stabiel loopt.
- een speciaal hol vier-in-één uitlaatspruitstuk mondt uit in twee parallel aan elkaar gemonteerde katalysatoren. Deze technieken bevorderen de doorstroming in de uitlaatlijn en voorkomen de tegendruk bij de uitgang van de motor. De gehele uitlaatlijn, vanaf het spruitstuk tot de demper, is uitgevoerd in roestvrij staal.
Met een cilinderinhoud van 1998 cm3 ontwikkelt deze 1 6-klepper een vermogen van 124 kW (172 pk) bij 6250 trimin terwijl het maximum koppel 200 Nm (20.7 mkg) wordt bereikt bij 5400 trimin. Wat van primair belang is voor comfort en rijgemak is het feit dat 85% van het maximum koppel beschikbaar is over een toerengebied van 2500 tr/min tot 6500 tr/min en dat 95 % van het maximum vermogen beschikbaar is bij 5800 tr/min met minimaal verlies aan vermogen boven de 6250 tr/min.
Korte overbrengingsverhoudingen
De aandrijving vindt plaats door middel van een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen van het type JC5. Korte overbrengingsverhoudingen in combinatie met een over een ruim toerengebied beschikbaar motorkoppel vormen het antwoord op de sportieve gedachte achter deze versie.
Een indicatie van het schakelen op het instrumentenpaneel zorgt ervoor dat de prestaties van deze aandrijfgroep optimaal kunnen worden gebruikt. De toerentalbegrenzer houdt rekening met de ingeschakelde versnelling: 7250 tr/min in 1e en 2e en 7000 tr/min in 3, 4 en 5e.
Hele verhaal hier te vinden:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/12/1210E063.htm
-
- Contacteer:
Iemand die 40-JL-TS is/kent? Vorige week (al weer) met deze mooie, originele RS phase 2 vanuit Leiden helemaal naar Amsterdam gereden. De heer achter het stuur leek mij niet echt door te hebben, maar de dame ernaast zag de Renault Sport broederschap wel. 

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Hebben jullie gister dan Blik op de Weg gezien?
Een vrouwtje in een RS182 met cuponderstel werd gepakt voor het door rood rijden. Maar ze trok me toch lekker weg bij de agentjes na de boete
Hier terug te kijken: (URL openen in Windows Media Player)
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 080325.asf
Een van jullie trouwens bekend waar dit was?
Leuk stukje van de 172 overigens
Een vrouwtje in een RS182 met cuponderstel werd gepakt voor het door rood rijden. Maar ze trok me toch lekker weg bij de agentjes na de boete

-
- Über-Spammer
in Leeuwarden, heb die auto wel vaker gezien 
-
Waar ze door rood reed was in Leeuwarden, waar ze werd aangehouden dat was in Goutum. Ik heb die rs al vaker gespot. (Ook een foto geplaatst bij onbekende RenaultII) Zie ook dat witte ding op de hoedenplank.Adinsx schreef:Hebben jullie gister dan Blik op de Weg gezien?
Een vrouwtje in een RS182 met cuponderstel werd gepakt voor het door rood rijden. Maar ze trok me toch lekker weg bij de agentjes na de boete![]()

[img]http://members.chello.nl/r.hoekstra11/i ... Cliors.jpg[/img]
Heb deze RS ook regelmatig zien staan en gespotMarco (ClioII) schreef:Waar ze door rood reed was in Leeuwarden, waar ze werd aangehouden dat was in Goutum. Ik heb die rs al vaker gespot. (Ook een foto geplaatst bij onbekende RenaultII) Zie ook dat witte ding op de hoedenplank.Adinsx schreef:Hebben jullie gister dan Blik op de Weg gezien?
Een vrouwtje in een RS182 met cuponderstel werd gepakt voor het door rood rijden. Maar ze trok me toch lekker weg bij de agentjes na de boete![]()
Leuk stukje van de 172 overigens![]()

<-------So you know don't mess with a Reno------->
- Adinsx
Marco (ClioII) schreef:Waar ze door rood reed was in Leeuwarden, waar ze werd aangehouden dat was in Goutum. Ik heb die rs al vaker gespot. (Ook een foto geplaatst bij onbekende RenaultII) Zie ook dat witte ding op de hoedenplank.Adinsx schreef:Hebben jullie gister dan Blik op de Weg gezien?
Leuk stukje van de 172 overigens![]()
[img]http://members.chello.nl/r.hoekstra11/i ... Cliors.jpg[/img]
Ah, kijk ik had al het vermoeden.
Dit is de laatst geleverde RS182 van NL.
Hij is namelijk bij m'n pa op het werk verkocht en ik heb er toen nog omheen staan kwijlen, hopend ooit zo'n auto te rijden.
Deze vrouw kwam inderdaad uit het hoge noorden speciaal voor deze RS.
Ze ruilde een zilveren ph2 RS172 er op in

Overigens wel met flinke stoeprand schade

Het kenteken van deze auto heb ik het weekend nog gebruikt om uit te zoeken wat het bestelnummer van de antraciet velgen was, vandaar dat ik ehm herken

-
Adinsx, weet je toevallig ook of je daar 1 velg van kan bestellen en wat dat kost?om uit te zoeken wat het bestelnummer van de antraciet velgen was
En uit nieuwsgierigheid; hoeveel Ph3 (met cuponderstel) zijn er verkocht in NL?
- Adinsx
Ja is los bestelbaar en kosten ongeveer 178 euro.Teleturbie schreef:Adinsx, weet je toevallig ook of je daar 1 velg van kan bestellen en wat dat kost?om uit te zoeken wat het bestelnummer van de antraciet velgen was
Ik dacht dat dat al inclusief BTW was.
Van de ph3 zoals ik heb zijn er 53 in NL geleverd.
22 in Artic Blue J41 zoals de mijne.
Hoeveel met het cuponderstel (intern Extreme package genaamd) weet ik zo niet. Niet heel erg veel in ieder geval.
Heb je er zelf 1?
-
Hey stadsgenoot wat moet jij nou weer met 1 velg ??? gebruiken als reservewiel ofzo??Teleturbie schreef:Adinsx, weet je toevallig ook of je daar 1 velg van kan bestellen en wat dat kost?om uit te zoeken wat het bestelnummer van de antraciet velgen was
En ga je ook 6 april naar de openingsmeeting in Poeldijk???
Gr Sutan
Ik zag dit leuke speelgoed op marktplaats maar ik heb dus geen idee of dit zal kunnen passen op een rs?
Klik maar ff op de link:
http://link.marktplaats.nl/156381436
Hoop dat iemand dit weet?
Mzzl!
Klik maar ff op de link:
http://link.marktplaats.nl/156381436
Hoop dat iemand dit weet?
Mzzl!
-
- Contacteer:
kan iemand mij de overbrengingen van een rs versnellingsbak van een phase 1 ( 172 pk ) bezorgen alsook de pond die er in zit ???
alvast bedankt
grtz bart
alvast bedankt
grtz bart
-
Bedankt Adinsx, dan bestel ik wel een nieuwe.Adinsx schreef: Ja is los bestelbaar en kosten ongeveer 178 euro.
Ik dacht dat dat al inclusief BTW was.
Van de ph3 zoals ik heb zijn er 53 in NL geleverd.
22 in Artic Blue J41 zoals de mijne.
Hoeveel met het cuponderstel (intern Extreme package genaamd) weet ik zo niet. Niet heel erg veel in ieder geval.
Heb je er zelf 1?
Ook bedankt voor de cijfers, daar was ik altijd al nieuwsgierig naar.
Dan ben ik ook 1 van de 22
@Sutan
Nee, geen reserve, dat is alleen maar gewicht

Op 1 velg zit wat lichte schade en met overspuiten krijg je bijna altijd kleurverschil met de andere velgen is mij verteld, vandaar maar een nieuwe.
Openingsmeeting Poeldijk? Is dat voor RS modellen? tell me more.. ik ben niet zo into de clubs, meets, e.d.
-
Voor alle renault modellen, maar zoals je ziet als je op onderstaande link klikt, komen er een tiental RS'enTeleturbie schreef:
@Sutan
Nee, geen reserve, dat is alleen maar gewicht.
Op 1 velg zit wat lichte schade en met overspuiten krijg je bijna altijd kleurverschil met de andere velgen is mij verteld, vandaar maar een nieuwe.
Openingsmeeting Poeldijk? Is dat voor RS modellen? tell me more.. ik ben niet zo into de clubs, meets, e.d.
Als je wil ga je gewoon met me mee. komen ook veel sponsors etc.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=70
-
Ik zit er aan te denken om een 2e auto aanteschaffe rond de winter. Ik weet het het is nog een tydje maar ik had wat vraagjes. Ik zit dus aan een clio rs te denken. Is het een technische goede auto of heb je er veel mankementen aan?(ligt deels aan de vorige eigenaren en ook aan jezelf)
Over de snelheid weet ik genoeg. Kan je er ook lekker mee cruize? Of ist een zenuwachtig wagentje? Waar moet ik zoal op letten? Alvast bedankt
Over de snelheid weet ik genoeg. Kan je er ook lekker mee cruize? Of ist een zenuwachtig wagentje? Waar moet ik zoal op letten? Alvast bedankt
-
geen zenuwachtige wagen hoor, en geen mankementen in 20k km gehad.
motorisch in iedergeval niets. uiteraard wel onderhoud... elektronische dingen gaan wel nogal eens kapot.
-bestuurdersraam schiet uit zn rail
-verwarmingsknoppen werken niet meer(nu weer wel:P heeft zichzelf gerepareerd)
-lampjes achter verwarming kapot

motorisch in iedergeval niets. uiteraard wel onderhoud... elektronische dingen gaan wel nogal eens kapot.
-bestuurdersraam schiet uit zn rail
-verwarmingsknoppen werken niet meer(nu weer wel:P heeft zichzelf gerepareerd)
-lampjes achter verwarming kapot
-
Pcies het zelfde als een clio 16v dus
gewoon een goede auto zolang je het zelf maar goed onderhoud.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
er loopt een mankemententopic over de clio RS, lees die eens goed door zou ik zeggen 

-
Wie weet toevallig de lengte van de standaard wielbouten van een clio rs ph 2??
Ik heb net 8 mm spacers besteld, maar dan heb ik natuurlijk ook iets langere bouten nodig
Ik heb net 8 mm spacers besteld, maar dan heb ik natuurlijk ook iets langere bouten nodig
-
ik ga binnekort bij biesheuvel bestellen de spacers maar daar hebben ze sets met langere wielbouten direct erbij 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik zou zeggen, draai dr één uit en meet m op 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Ja wilde ik wel doen, maar ik heb alweer die spacers besteld voordat ik de tijd heb gehad ze op te meten, maar ik zie hierboven gelukkig al het antwoord.MartijnG schreef:Ik zou zeggen, draai dr één uit en meet m op
Ik neem aan dat die bouten bij elke velgenboer of autospeciaalzaak op voorraad zijn...
Thanks
-
- Contacteer:
Maar schrik niet, want het topic loopt al zo lang dat het flink gevuld is. Ik zou bijna zeggen dat het niet meer representatief is voor de (relatief, voor een hot hatch, zeker een Franse) eigenlijk heel betrouwbare RS-sen... (Wel een goed naslagwerkje.)Paul1916v schreef:er loopt een mankemententopic over de clio RS, lees die eens goed door zou ik zeggen
-
voor de liefhebber,
alle informatie vergaren over de "mankementen" en "het letten op....."
hiermee 1 totaal lijst maken en in het topic plaatsen? of op een nadere plaast die alleen ge-update wordt en waar niet gepost kan worden.
Dit kan natuurlijk ook voor alle andere renaults? als het nog niet bestaat.
alle informatie vergaren over de "mankementen" en "het letten op....."
hiermee 1 totaal lijst maken en in het topic plaatsen? of op een nadere plaast die alleen ge-update wordt en waar niet gepost kan worden.
Dit kan natuurlijk ook voor alle andere renaults? als het nog niet bestaat.
Weet iemand ongeveer de prijs van een fase 2 RS? Kan er bar weinig vinden op HET net
Wil weten waar ik ongeveer vanuit moet gaan.

-
dat waren idd de enige 3 op mp die ik vond, op auto track staat er 1. maar idd wel goed voor een prijs indicatie, bedankt!