zo te zien gewoon strakgemaakte ph 1/2 bumpers?Cleaned_Clio_16v schreef: [img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 786038.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... SteR-5.jpg[/img]
En deze 2 phase 3 achterbumpers?
ACT: Clio16V I
en wat is het verschil tussen die oranje en deze:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010020.jpg[/img]
??
op de nummerplaatuitsparing na dan....
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010020.jpg[/img]
??
op de nummerplaatuitsparing na dan....
Is niet meer nodig, klep wordt gestraald en opnieuw gespoten.Cleaned_Clio_16v schreef:Ik heb nog een strakke voor je liggen alleen moet er nog een phase 1 of 2 strip op kijk maar bij rtc markterik_ark schreef:Mensen wie kan me uit de droom helpen
Ik heb rond de achterruitenwissermotor roest zitten.
Daar ben ik dus net mee begonnen te verwijderen, maar het is meer dan het op het eerste gezicht leek.
Nu zat ik te denken, ik kan twee dingen doen namelijk:
De klep helemaal strak maken, zonder wisser.
of
De klep helemaal roestvrij maken, plamuren en de ruitenwisser weer monteren. Dit is alleen véél meer werk (om zo'n mooi halfrond gat te krijgen voor die as).
Wat kan ik het beste doen want aan de ene kant wil ik de clio origineel houden, maar aan de andere kant is een strakke klep ook mooi? Wat vinden jullie...
Dus met ruitenwisser...
-
Wat kost het gemiddeld om:
Achterbumper strak te maken?incl kenteken uitsparing
Voorbumper strak te maken?
Motorkap,logo weg laten lassen en booskijkers lassen?
Achterklep strak trekken?
Ga waarschijnlijk eerst me body aanpakken ipv dat leren intrieur ik krijg steeds niks te horen van die gasten enzo. En willen mensen dingen van mij overkopen dan laten ze ook niks horen. Oja en ik ga iets unieks proberen wat ik nog niet heb gezien in nederland in ieder geval
Achterbumper strak te maken?incl kenteken uitsparing
Voorbumper strak te maken?
Motorkap,logo weg laten lassen en booskijkers lassen?
Achterklep strak trekken?
Ga waarschijnlijk eerst me body aanpakken ipv dat leren intrieur ik krijg steeds niks te horen van die gasten enzo. En willen mensen dingen van mij overkopen dan laten ze ook niks horen. Oja en ik ga iets unieks proberen wat ik nog niet heb gezien in nederland in ieder geval

Hmm andrijfashoes die lekt:
1. vet erin persen, dichtlijmen en elke dag checken.
2. Universele hoes kopen, in een bak heet water leggen en met ene afgeknipte colafles eromheen trekken
3. As demonteren, homo eraf rammen (poterammen) en een echte hoes erop zetten.
Ik twijfel tussen 2 en 3, als 2 werkt is dat wel stukken sneller en makkelijker, iemand daar ervaring mee?
1. vet erin persen, dichtlijmen en elke dag checken.
2. Universele hoes kopen, in een bak heet water leggen en met ene afgeknipte colafles eromheen trekken
3. As demonteren, homo eraf rammen (poterammen) en een echte hoes erop zetten.
Ik twijfel tussen 2 en 3, als 2 werkt is dat wel stukken sneller en makkelijker, iemand daar ervaring mee?
Ik heb op m'n 5je de twee buitenste hoezen universeel (volgens m'n monteur makkelijker, en het is nog goedkoper ook). Zitten er bijna 50k op, no problems 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Kwaliteit van die universele hoezen vind ik niet super. Goed voor een quick fix dat zeker, maar nadat ik ook die universele van de clio gescheurd had heb ik er maar weer origineel renault opgezt
Welke as is het links of rechts? As moet er voor optie 3 wel helemaal uit, dr is niet echt een kans dat je de homokineet er afgetikt krijgt met de as nog aan de auto. je hebt er de ruimte gewoon niet voor.
Welke as is het links of rechts? As moet er voor optie 3 wel helemaal uit, dr is niet echt een kans dat je de homokineet er afgetikt krijgt met de as nog aan de auto. je hebt er de ruimte gewoon niet voor.
Project: GTT Blue Sport
Ja ik heb Toms verhaal nog zitten lezen op pagina 80 ergens, ik probeer maar es een universele, kost toch geen drol en es kijken of dat een beetje gaat met zo'n colafles.
Kep niet zo'n zin om die hele as eruit te fietsen, al is het wel de rechterkant.
Kep niet zo'n zin om die hele as eruit te fietsen, al is het wel de rechterkant.
-
- Moderator
- Car: MB
Das ouwe schit
. Ik heb toen uiteindelijk een originele gemonteerd zonder speciaal gereedschap (op een circlips tangetje na, maar das niet echt speciaal) en die zit er nog steeds prima onder. Ik zou origineel nemen, zoveel werk is het echt niet. Zeker de droge kant niet.
En mocht je een originele halen bij de dealert dan zou ik het borgpennetje ook meteen meenemen. Kost geen drol, maar die dingen komen nog wel eens in tweeen uit de as.

En mocht je een originele halen bij de dealert dan zou ik het borgpennetje ook meteen meenemen. Kost geen drol, maar die dingen komen nog wel eens in tweeen uit de as.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hmm de universele hoes is naar de jachtvelden, tip: gebruik geen combinatietang 
Scheurde een stukje van het randje af en bij het om een wijnfles trekken scheurde de hele hoes open...
Er zat wel zeep tussen, dat was het probleem niet hehe... tis meer de onhandige gipsarm die ik momenteel heb.
Naja kep iig wel een mooi zakje vet over
Circlipstangetje is om de hoes mee vast te zetten toch, dat doe ik meestal met een botte nijptang. En borgpennetje houd de homokineet op de as vast, is dat niet met zo'n ringetje om de as heen?

Scheurde een stukje van het randje af en bij het om een wijnfles trekken scheurde de hele hoes open...
Er zat wel zeep tussen, dat was het probleem niet hehe... tis meer de onhandige gipsarm die ik momenteel heb.
Naja kep iig wel een mooi zakje vet over

Circlipstangetje is om de hoes mee vast te zetten toch, dat doe ik meestal met een botte nijptang. En borgpennetje houd de homokineet op de as vast, is dat niet met zo'n ringetje om de as heen?
dat ringetje ja!
ik heb nog nooit iets anders gebruikt als universele hoezen en dat werkt prima, mits je weet hoe je die rommel eronder rost
ik heb nog nooit iets anders gebruikt als universele hoezen en dat werkt prima, mits je weet hoe je die rommel eronder rost

-
- Moderator
- Car: MB
Een circlipstang is juist voor de "veer" die de homokineet op de as borgt (het rondje met de twee oogjes dus). Die andere klemmen heb ik op de zaak een mooie tang voor maar die gebruik ik nooit
, dat werkt idd beter met een nijptang en wat beleid

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja maar jij chopt dan wel de homokineet ervanafHaas schreef:dat ringetje ja!

Of rek je die hoes op en flep je em eroverheen?
erover met de speziale kwikkie haasie manierSteven schreef:Ja maar jij chopt dan wel de homokineet ervanafHaas schreef:dat ringetje ja!
Of rek je die hoes op en flep je em eroverheen?

Hoes binnestebuitenkeren helpt veel

-
- Contacteer:
Yep is de Ex clio van Mary Jane uit barendrecht. Rijdt nu een gozer in die actief was op het cch forum. Woont in spijkcity als ik het goed heb
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
das bij mijn pa en ma om de hoek, maar heb m er nooit gezien...WouterW schreef:Deze moet hier ook bekend voorkomen

Toch maar eens vaker komen

( misschien als ik weer eens wat aan de Cliko ga doen...

heb hem eerlijk gezegd ook nog niet zien rijden, vind niet veel aan die kleuren combi 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Is toch die van criss-cross, had wat onderhoud nodig, weet niet of hij dat nu heeft afgemaakt??WouterW schreef:Deze staat ook alweer te koop
-
Die heb ik idd een paar keer hier zien rijden.Mike (spitsoor) schreef:Yep is de Ex clio van Mary Jane uit barendrecht. Rijdt nu een gozer in die actief was op het cch forum. Woont in spijkcity als ik het goed heb
Wat een lelijk ding met die bumpers zo, en pff hoe verneuk je je dashbord

He, smaken verschillen.Niels-16v schreef:Wat een lelijk ding met die bumpers zo, en pff hoe verneuk je je dashbord![]()
Is trouwens Ex-clio van RobH, hier uit t limburgse, hele bekende bak. Vrij snel blokje

Ja 
Evengoed een weinig geraffineerde reactie

Evengoed een weinig geraffineerde reactie