Gôh wat ik gister nou weer heb meegemaakt...
Een vriend van me had een Civic van rond 90 gekocht een ouwe 1.6-16v SOHC, daar kun je vrij makkelijk een CRX-blok DOHC inlepelen, dus op zoek naar een CRX sloper.
Uiteraard staat dat ver weg, in Hurdegaryp in Friesland dit x.. Het was nogal hondeweer, dus een uitgebreide testrit zat er niet in. Ff straat op- en neer en na wat twijfelen geld afgetikt.
Goed op weg... ik reed maar voelde me na de eerste bocht al niet veilig, met 20 een rotonde rechtdoor is wel heel vreemd, dusja elke bocht als een slak de hoek om.
Naja dan maar es gasgeven, hatsee zitten we opeens op de uitvoegstrook naast ons, wtf?
Goed halverwege de afsluitdijk na een heel stuk dweilen met 90 was ik het zat. Toch maar es goed kijken wat er aan de hand was, was iets droger dus nu ging het wat beter...
Pook zat serieus vast aan de bak met een schoenveter

Verder hing aan 1 kant het subframe gewoon geheel los en de andere kant waren de 2 bouten ook bijna pleite... Goed 1 bout naar andere kant en beide vast, toen ging het al iets beter.
Vandaag issie gedemonteerd, hoor ik net dat er een motorsteun miste, de bak was leeg, de helft van de bakbouten waren pleite. De stuurkogel zit bij een Honda met een moer en een splitpen vast, hier was de moer niet aanwezig er zat alleen een sleutelring door het gat

Er zat verder vanalles los of gewoon niet vast.
Die knakker had zelf de koppeling vervangen, naja alleen de plaat... de rest was echt beroerd slecht en de nieuwe plaat was ookal gefrituurd.
Ik heb nog nooit in zo'n verschrikkelijke beunbak gezeten, zou een leuke zijn voor Discovery's
'I Shouldn't be alive!' afleveringen.
Naja gelukkig was de motor nog redelijk en daar ging het om, maar volgende x toch maar iets uitgebreidere testrit... En nu die verkoper aanklagen wegens poging tot moord