
Op z'n minst een andere garage ook laten luisteren.
Het geluid bleef zei ferdy, dus vandaar de multiriem, even kijken of de spanner nog werkt en niet aan zijn einde zitMartijn schreef:De 1.8 heeft een automatische spanner.
Distributie vervangen voor 550 is een vrij normale prijs, bij de dealer. Maar hoe goed kunnen ze bepalen of het echt dat is dat geluid maakt...
snap ik ja !Martijn schreef:Maar ja, de onzekerheid dat er wel iets mis zou zijn, zou goed voor hun omzet kunnen zijn. Onaardig gedacht, maar de dealer hier denkt wel zo.
Op z'n minst een andere garage ook laten luisteren.
en hoe check je dat ?Luco/Alpine-racer schreef:Het geluid bleef zei ferdy, dus vandaar de multiriem, even kijken of de spanner nog werkt en niet aan zijn einde zitMartijn schreef:De 1.8 heeft een automatische spanner.
Distributie vervangen voor 550 is een vrij normale prijs, bij de dealer. Maar hoe goed kunnen ze bepalen of het echt dat is dat geluid maakt...
dan kan het inderdaad zo zijn dat de riem te slap staat, maar dat moeten ze bij de dealer toch zienFerdy schreef:en hoe check je dat ?Luco/Alpine-racer schreef:Het geluid bleef zei ferdy, dus vandaar de multiriem, even kijken of de spanner nog werkt en niet aan zijn einde zitMartijn schreef:De 1.8 heeft een automatische spanner.
Distributie vervangen voor 550 is een vrij normale prijs, bij de dealer. Maar hoe goed kunnen ze bepalen of het echt dat is dat geluid maakt...
in de test modus geeft hij ook de melding "laadstroom defect",
kan dat ook daarmee te maken hebben ?
Is die melding er nu nog? Dan rij je al wel heel lang op de accu, dat kan nooit. Als je een multimeter hebt, bij lopende motor maar eens de spanning meten.Ferdy schreef:en hoe check je dat ?Luco/Alpine-racer schreef:Het geluid bleef zei ferdy, dus vandaar de multiriem, even kijken of de spanner nog werkt en niet aan zijn einde zitMartijn schreef:De 1.8 heeft een automatische spanner.
Distributie vervangen voor 550 is een vrij normale prijs, bij de dealer. Maar hoe goed kunnen ze bepalen of het echt dat is dat geluid maakt...
in de test modus geeft hij ook de melding "laadstroom defect",
kan dat ook daarmee te maken hebben ?
mischien te strak, dan gaat zo'n lager lekker piepen!Steven schreef:Te slappe riem ist niet, dat gieren kent iedereen wel. Kan ook een zoemend dynamolager zijn of rotte waterpomp wil ook wel es zoemen.
heeft die vent gister al gedaan, kleine hoeveelheid,Maarten-Jan schreef:mischien te strak, dan gaat zo'n lager lekker piepen!Steven schreef:Te slappe riem ist niet, dat gieren kent iedereen wel. Kan ook een zoemend dynamolager zijn of rotte waterpomp wil ook wel es zoemen.
Zou gewoon ff WD40 op je multiriem spuiten als die piept, als het dan weg is weet je het zeker. Multiriem is die riem die je gewoon kunt zien draaien als de motor aanstaat, zit wel een beetje weggestopt onder al dat plastic... maar is niet te missen.
Ze is achteraf in te bouwen. Moet je wel de spraakmodule kopen (>200,-)Ollie schreef:Baal dat ik Helga niet in de auto heb zeg, klinkt als een aardig vrouwtje.