ACT: Clio I
moeten twee verloopjes bij ja!
-
de search leverde mij niet een bevredigend antwoord op en Google ook niet.
weet iemand waar ik brake ducts kan kopen? En dan niet die je in de mistlampgaten moet planten (die zijn al gevuld door respectievelijk oliekoeler en aanzuigbuis luchtfilter) maar die je in de kleine gaten ernaast kan plaatsen. Alvast bedankt voor de tips.
gr Gerarh
weet iemand waar ik brake ducts kan kopen? En dan niet die je in de mistlampgaten moet planten (die zijn al gevuld door respectievelijk oliekoeler en aanzuigbuis luchtfilter) maar die je in de kleine gaten ernaast kan plaatsen. Alvast bedankt voor de tips.
gr Gerarh
Zoals jullie misschien in het algemene chat topic al gelezen hebben ben ik op zoek naar een vervangen auto voor mijn suzuki swift 1.3. Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van een 5'je maar omdat het misschien toch wel slim is iets moderners te pakken met minder kans op brokken. Zeker omdat ik zelf niet zo handig met auto's ben 
Maar goed ik wil eind januari/begin februari serieus op zoek gaan naar een auto en heb dan zo ongeveer 1000-1500 tot mijn beschikking. Mijn vraag is nu eigenlijk of een Clio met minimaal toch wel een 1.4 motor te vinden is voor dat bedrag.
Natuurlijk zijn die er wel maar vraag is ook of het voor mij als niet zo'n handiger klusser slimmer is om bij een garage hem te kopen(meestal duurder) maar wel meer service dan bij een particulier. Ook vraag ik me af of het met dat budget niet slimmer is om eerst nog wat langer door te sparen. Of mogelijk iets anders.

Maar goed ik wil eind januari/begin februari serieus op zoek gaan naar een auto en heb dan zo ongeveer 1000-1500 tot mijn beschikking. Mijn vraag is nu eigenlijk of een Clio met minimaal toch wel een 1.4 motor te vinden is voor dat bedrag.
Natuurlijk zijn die er wel maar vraag is ook of het voor mij als niet zo'n handiger klusser slimmer is om bij een garage hem te kopen(meestal duurder) maar wel meer service dan bij een particulier. Ook vraag ik me af of het met dat budget niet slimmer is om eerst nog wat langer door te sparen. Of mogelijk iets anders.
gewoon die doppen erafrukken en alu buizen eraan vlammen!GeniustheGzA schreef:de search leverde mij niet een bevredigend antwoord op en Google ook niet.
gr Gerarh
-
Haas schreef:gewoon die doppen erafrukken en alu buizen eraan vlammen!GeniustheGzA schreef:de search leverde mij niet een bevredigend antwoord op en Google ook niet.
gr Gerarh

eens kijken of daar ruimte voor is nog. Mijn bumper set-up is nu zoals bij de (ex)clio van Robke.
ik zal hobby-bob vandeweek eens aan zijn snor trekken!
-
Spoed! Welke banden maat zit er op RSI velgen het gaan om die types die wel is verbreed worden! (stille hint)
-
worden deze week opgehaald waarschijnlijk dus moet nog even bandjes hebben 

185/55/14
-
oke bedankt en dan nog een vraag,wat word er gemiddeld voor een baccara intrieur gevraagd? Ik ken het volgende overnemen. Strakke klep,strakke motorkap,f50motorkap en een baccara intrieur voor maar 300 dat moet ik gewoon doen toch?
-
- Contacteer:
das niet duur....Cleaned_Clio_16v schreef:oke bedankt en dan nog een vraag,wat word er gemiddeld voor een baccara intrieur gevraagd? Ik ken het volgende overnemen. Strakke klep,strakke motorkap,f50motorkap en een baccara intrieur voor maar 300 dat moet ik gewoon doen toch?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
Moet ik dus gewoon doen
is alleen even naar belgie 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ja.nickyr16v schreef:iemand eenig of je een of een die lichtschakelaar voor grootlicht makkelijk
kunt vervangen?
gaat om een clio 1 fase2
op 1 of andere manier klikt ie niet meer op groot licht.

De onderkap en bovenkap van je stuur er af halen. dan vanaf de onderkant met 2/3 torxen de complete schakelaar los halen. Wel even de stekkers van de schakelaar halen natuurlijk
Inbouw andersom.

Totaal een 20 min werk.
Project: GTT Blue Sport
en als je er 1 van de sloop haalt vergeet dan niet meteen een 2e mee te nemen. Ben hier ondertussen met de 5e bezig en heb nr 6 op voorraad liggen.Frits schreef:Ja.nickyr16v schreef:iemand eenig of je een of een die lichtschakelaar voor grootlicht makkelijk
kunt vervangen?
gaat om een clio 1 fase2
op 1 of andere manier klikt ie niet meer op groot licht.![]()
De onderkap en bovenkap van je stuur er af halen. dan vanaf de onderkant met 2/3 torxen de complete schakelaar los halen. Wel even de stekkers van de schakelaar halen natuurlijk![]()
Inbouw andersom.![]()
Totaal een 20 min werk.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
niet vooruit rollen
-
- Car: R19.R
en de oorzaak is dat je achteruit niet gesynchroniseerd is.
-
- Moderator
- Car: MB
De ingaande as en de hoofdas synchroniseer je. Deze wil je dus even snel laten draaien tijdens het schakelan. Van de achteruit schakel je dus daadwerkelijk voor voor op achterruit en moet je dus een stilstaande as hebben om dit te realiseren.Richard schreef:Wat houd dat in en is er wat aan te doen??Maarten-Jan schreef:en de oorzaak is dat je achteruit niet gesynchroniseerd is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bedankt voor de heldere uitlegTom schreef:De ingaande as en de hoofdas synchroniseer je. Deze wil je dus even snel laten draaien tijdens het schakelan. Van de achteruit schakel je dus daadwerkelijk voor voor op achterruit en moet je dus een stilstaande as hebben om dit te realiseren.Richard schreef:Wat houd dat in en is er wat aan te doen??Maarten-Jan schreef:en de oorzaak is dat je achteruit niet gesynchroniseerd is.

Volgende keer dus maar eerst stil zetten voordat hij in zijn achteruit gaat

ja gewoon stilstaan en RUSTIG in zijn achteruit zetten
1s hendel omhoog houden en dan pas in achteruit helpt ook met schakelen 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik heb een clio 1.8 RSI uit '97 longchamp. Hier heb ik een nieuwe achterklep + achterbumper voor nodig.
Is dit een clio 1 fase 2 of 3?
Daarbij komt de vraag. Kan ik hier een achterklep en bumper op zetten van bijvoorbeeld een clio 1.4 RN of een 1.2 o.i.d?
in de originele achterklep zit namelijk een 3e remlicht en een RSI is misschien ook iets breder?
Alvast dank voor jullie hulp
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... o/deuk.jpg[/img]
Is dit een clio 1 fase 2 of 3?
Daarbij komt de vraag. Kan ik hier een achterklep en bumper op zetten van bijvoorbeeld een clio 1.4 RN of een 1.2 o.i.d?
in de originele achterklep zit namelijk een 3e remlicht en een RSI is misschien ook iets breder?
Alvast dank voor jullie hulp
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... o/deuk.jpg[/img]
PH I en II zijn hetzelfde, III is anders namelijk met jouw derde remlicht. Breder issie in ieder geval niet, wees maar niet bang...
[mierenneuk]I en II is ook anders zover ik weet. Bij de fase II zitten er gaatjes in de kap voor de embleempjes. Bij fase I zitten deze op de zwarte strip. [/mierenneukHaas schreef:PH I en II zijn hetzelfde, III is anders namelijk met jouw derde remlicht. Breder issie in ieder geval niet, wees maar niet bang...
Maar in dit geval gaat het inderdaad om fase III
Dank allen voor het antwoord.
De vraag is alleen dan nog of een bumper van een clio 1 fase 2 op een clio 1 fase 3 past...als dat niet zo is, kan zoeken nog wel eens erg lastig worden. De stekker ga ik dit weekend maar eens bekijken.
De vraag is alleen dan nog of een bumper van een clio 1 fase 2 op een clio 1 fase 3 past...als dat niet zo is, kan zoeken nog wel eens erg lastig worden. De stekker ga ik dit weekend maar eens bekijken.
ja maar het design is wat ronder. pak gewoon een fase 3 van http://www.winparts.nlB@rt schreef:Dank allen voor het antwoord.
gat voor de ruitensproeier zit er ook neit bij ph2Geert schreef:[mierenneuk]I en II is ook anders zover ik weet. Bij de fase II zitten er gaatjes in de kap voor de embleempjes. Bij fase I zitten deze op de zwarte strip. [/mierenneukHaas schreef:PH I en II zijn hetzelfde, III is anders namelijk met jouw derde remlicht. Breder issie in ieder geval niet, wees maar niet bang...
Maar in dit geval gaat het inderdaad om fase III

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
@ Geert,
Winparts ken ik niet....eens even rondneuzen op hun site. Misschien hebben ze daar ook wel een mooie linker spiegel voor mij
aangezien ik nu een lelijke zwarte heb aan de linker kant....(wel electrisch en verwarmd =))
Winparts ken ik niet....eens even rondneuzen op hun site. Misschien hebben ze daar ook wel een mooie linker spiegel voor mij

Hier kan je ook wel iets op vinden
http://www.intercarparts.nl
http://www.intercarparts.nl
Hoeveel zou ik nog voor mijn clio kunnen krijgen als ik hem particulier verkoop??
Bj 1994
km: 184000
Hij heeft wel wat winkelwagen deukjes
Voor de rest loopt hij nog als een zonnetje
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6JZOU38.jpg[/img]
Bj 1994
km: 184000
Hij heeft wel wat winkelwagen deukjes
Voor de rest loopt hij nog als een zonnetje
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6JZOU38.jpg[/img]