Mankementen/kinderziektes TwingoII

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Allartino

Mijn moederis de gelukkige eigenaresse van een zwart twingo GT.
Ze rijdt er met veel plezier in rond, maar heeft wat opmerkingen ten opzichte van haar vorige twingo's. Misschien dat andere eigenaren hetzelfde ervaren?

- bij regen is het geluid van het water in de wielkasten veel harder dan bij de twingoI? het lijkt ook wel of er een plastic kap niet in de wielkast zit, die er bij de vorige twingo wel zat. (gaf de dealer ook aan toen ie op de brug stond)

- de bijrijders stoel schuift bij opklappen niet lekker naar voren

verder zat ik van het weekend eens in het motorruim te koekeloeren, en zag ik een losse bout op de versnellingsbak liggen (S) de dealer heeft er naar gekeken, en het was geen bout die ergens uit gekomen was, dus waarschijnlijk is er bij montage een bout gevallen en niet gezien door de monteur (S) .
ook zat er om 1 van de koelslangen nog een post-elastiek vanuit het magazijn.. (S) geen probleem, maar wel een beetje slordig?
hopen dat m'n moeder geen "maandag-ochtend-auto" te pakken heeft....
Jordi

Hoop het ook niet voor haar, is inderdaad erg slordig van de dealer. Mag er toch eigenlijk wel vanuit gaan dat als je zoveel duizend euro's neerlegt het netjes is.
Dat met de stoel kun je wel oplossen door een beetje wd40 ofzo op de rails te spuiten. Wielkast tsjah, je kunt de zijscherm er even afhalen en dat isolatie spul op de wielkast plakken maar om dit nou te gaan doen op je nieuwe auto :p :~
cupido

ik lees hier nu al een tijdje posts over de twingo II en het valt me op dat er steeds wordt gezegd, mijn moeder heeft er eentje, mijn vriendin rijdt er in etcetera.

begrijp niet dat niemand er zelf in rijdt ???
Tom
Moderator
Car: MB

A is een twingo een vrouwenauto (0) (net als een mini :wink: )
B rijd het gros hier oude meuk en kopen dus geen nieuwe auto. Dus duurt het nog een tijd voor hier wat meer twingoII rijders zullen komen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GJ
Car: Megane 4 RS

Tom schreef:A is een twingo een vrouwenauto (0) (net als een mini :wink: )
B rijd het gros hier oude meuk en kopen dus geen nieuwe auto. Dus duurt het nog een tijd voor hier wat meer twingoII rijders zullen komen
:@

Ja ik ga erop in
Laatst gewijzigd door GJ op wo 27 feb 2008 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
cupido

tja ik rijdt zelf ook twingo fase 2 1998, bevalt me perfekt.

volgende auto wordt een MINI, haha.
Tom
Moderator
Car: MB

GJ schreef:Ja ik ga erop in
Ik denk al, Kijken wanneer GJ hapt :wink: :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GJ
Car: Megane 4 RS

Ik hap snel want ik heb echt kei honger :D

Kun je niet ff een vetje komen brengen? ;)
Allartino

cupido schreef:ik lees hier nu al een tijdje posts over de twingo II en het valt me op dat er steeds wordt gezegd, mijn moeder heeft er eentje, mijn vriendin rijdt er in etcetera.

De twingo is nu van m'n moeder, maar (met het oog op MIJN toekomst) heb ik haar verzocht een zwarte GT te bestellen :p
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

GJ schreef:
Tom schreef:A is een twingo een vrouwenauto (0) (net als een mini :wink: )
:@

Ja ik ga erop in
[img]http://www.dutchgroceries.nl/images/Pei ... aturel.jpg[/img]
:D :D :p :D :D :p :D :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Egon

goh, zitten in die nieuwe twingo ook van die luikjes in het plafond :D (0)

zijn wel leuke gebakjes die nieuwe twingo's
vooral die Gtt wil ik wel eens proberen
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Egon schreef:goh, zitten in die nieuwe twingo ook van die luikjes in het plafond :D (0)

zijn wel leuke gebakjes die nieuwe twingo's
vooral die Gtt wil ik wel eens proberen
nou doe mij maar de RS :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Twingo Sport

heb ook jaren in een twingo gereden, en rij nu een paar jaar in een golf cabrio.Maar ga toch weer een twingo kopen ( heb altijd spijt gehad dat ik de mijne heb weggedaan. :wink:
Twingooo
Contacteer:

Heb nu ongeveer een 4 maanden een Twingo II en moet zeggen dat ze mij best bevalt, oke niet te vergelijken met de Swift GTI die ik hiervoor had, maar comfort is een stuk beter (Y)
Glowie
Contacteer:

Mijn ouders hebben ook een zwarte GT!
En die hebben ook verschillende kleine dingetjes eraan gehad.
Ook de stoel van de bijrijder! Die had t zelfde kwaaltje!
Die is ondertussen al vervangen door de dealer...

Ik ga zaterdag mijn twingo 2 halen!
Ivo
Über-Spammer

Allartino schreef:Mijn moederis de gelukkige eigenaresse van een zwart twingo GT.
Ze rijdt er met veel plezier in rond, maar heeft wat opmerkingen ten opzichte van haar vorige twingo's. Misschien dat andere eigenaren hetzelfde ervaren?

- bij regen is het geluid van het water in de wielkasten veel harder dan bij de twingoI? het lijkt ook wel of er een plastic kap niet in de wielkast zit, die er bij de vorige twingo wel zat. (gaf de dealer ook aan toen ie op de brug stond)

verder zat ik van het weekend eens in het motorruim te koekeloeren, en zag ik een losse bout op de versnellingsbak liggen (S) de dealer heeft er naar gekeken, en het was geen bout die ergens uit gekomen was, dus waarschijnlijk is er bij montage een bout gevallen en niet gezien door de monteur (S) .
ook zat er om 1 van de koelslangen nog een post-elastiek vanuit het magazijn.. (S) geen probleem, maar wel een beetje slordig?
Die herrie in de achterwielkasten bij regen is een door Renault Nederland erkend probleem....
Sommige hebben er last van, ik heb het ook bij meerdere klanten gehad.
Heel simpel, afspraak maken bij dealer, en die haalt de achterbekleding weg, en isoleert alles netjes opnieuw... (Y)

De bijrijdersstoel is ook alleen bij de GT, omdat ie helamaal plat kan als tafel....
Moet je even handigheid in krijgen :wink:

Leuke auto hoor een zwarte GT....
Allartino

ok, bedankt voor de info? (Y) ik zal moeders vertellen dat ze weer even langs de dealert mag
Andy
Contacteer:

ik heb het probleem dat mijn service lampje steeds gaat branden van mijn GT, de software is niet goed tussen mijn cruise control en rempedaal:S
maar als goed is, heb ik binnenkort nieuw software
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

De bijrijdersstoel is ook alleen bij de GT, omdat ie helamaal plat kan als tafel....
Moet je even handigheid in krijgen
Dat kan toch ook met de stoel in de Dynamique, mits je de verschuifbare achterstoelen als optie hebt gekozen?
M'n vriendin kan dit dacht ik wel met haar Dynamique 1.2 16v.

@Andy, mijn vriendin dus ook, maar dat had ik je al verteld via het autoweekforum.

M'n pa zei ook, bijna 100% zeker de software die fout zit. Terwijl ze m'n vriendin bij een andere dealer vertelden dat er een andere remschakelaar ontwikkeld wordt....

Verder heeft ze overigens geen klachten over haar Twingo :) 5500km zonder problemen op de CruiseControl na dus.
Laatst gewijzigd door Adinsx op vr 16 jan 2009 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
heine hut
Contacteer:

Die herrie in de achterwielkasten bij regen is een door Renault Nederland erkend probleem....
Heel simpel, afspraak maken bij dealer, en die haalt de achterbekleding weg, en isoleert alles netjes opnieuw... (Y)

bij mijn dealer wil er niks van weten over de stoel en de herrie in de wielkasten.
ik heb de auto vandaag heen gehad en ze deden het kon niet anders de stoel.
maar hij rijdt prima de gt. :lol:
TheoV
Contacteer:

cupido schreef:ik lees hier nu al een tijdje posts over de twingo II en het valt me op dat er steeds wordt gezegd, mijn moeder heeft er eentje, mijn vriendin rijdt er in etcetera.

ik heb 'r in december eentje test gereden, en vond 'm zo enorm krap vanbinnen, en traag, en log, en zwaar, en gewoon niet dynamisch genoeg om de naam twingo waardig te zijn, laat staan dat ik 'm wilde kopen . . .

(oh, en de dealer was net dat ietsje te enorm onvriendelijk en onprofessioneel. . . zeg je dat net 'n testrit gemaakt hebt met 'n new500, zit ie zelf de ganse tijd mij te ondervragen over de 500, in plaats van mij info te geven over de twingo. . . (ok, toegegeven, die fiat was toen net dat weekend bij de dealer aangekomen, als een van de eersten van belgie, maar toch))

(voor de geinteresseerden: ik ben uiteindelijk voor 'n daihatsu materia 4x4 gegaan :) )
Riël
Über-Spammer

Vond Scion xB beter klinken, had er vorig jaar eens op een amerikaanse site over geleden en vond het toen zo'n apart model.
Toen zag ik m hier rijden en dacht ik aan die naam. Maar was een daihatsu.
Hoe bevalt dat autotje? Hij oogt alsof het best goed rijdt :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Vond Scion xB beter klinken, had er vorig jaar eens op een amerikaanse site over geleden en vond het toen zo'n apart model.
Toen zag ik m hier rijden en dacht ik aan die naam. Maar was een daihatsu.
Hoe bevalt dat autotje? Hij oogt alsof het best goed rijdt :)
nou, de fwd is 'n beetje traag in de bochten, omdat de ESP wat snel ingrijpt, vandaar dat ik de 4wd heb gekozen, daar deze niet voorzien is van dat hatelijke ESP.

k heb 'm vorig weekend eens op de nurburgring getest, en dat viel zo enorm goed mee, dat ik er best wel trots op ben. zeker gezien ie maar op 185/55/15 staat, heeft ie 'n enorm leuke bochtensnelheid :D
alleen jammer dat ie toch wat vermogen mist. . . met 103pk kan je toch niet echt van 'n overschot spreken bij 'n auto van 1100kg. . .

op de gewone baan rijdt ie lekker leuk, aangenaam, en voorspelbaar. . . en je kan bij op en afritten lekker mee met toch wat sportievere auto's :D

alleen, ik heb 'm in t yellowish green, en da's toch net iets te opvallend. . . wel mooi, maar iedereen ziet vanop 5km afstand waar je ergens bent . . .

oh, en m'n verbruik valt 'n beetje tegen, voor 'n daihatsu te zijn. . +-1 op 10. maar dat ligt deels aan mij. . .om 'n idee te geven, m'n eerste setje banden zit er bijna door op 11k km.

oh, en ie's belachelijk ruim vanbinnen. je kan 'r met 2 mensen van +2m achter elkaar zitten zonder problemen :)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

heine hut schreef: De bijrijdersstoel is ook alleen bij de GT, omdat ie helamaal plat kan als tafel....
Moet je even handigheid in krijgen
Nee hoor, m'n vriendin's Twingo II Dynamique kan dit ook :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Mickael

Andy schreef:ik heb het probleem dat mijn service lampje steeds gaat branden van mijn GT, de software is niet goed tussen mijn cruise control en rempedaal:S
maar als goed is, heb ik binnenkort nieuw software
Hier hetzelfde probleem (bij nog geen 2000 km). Bij mij hebben ze gisteren een sensor vervangen bij het rempendaal. Tot nu toe geen lampje meer gezien.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dit dus;
Voor iedereen die problemen heeft met de CruiseControl en het Servicelampje in zijn Twingo II. Er is een oplossing :)

Als je wat langer stil staat met de voet op de rem gaat ineens het servicelampje branden en schakelde de CC zich uit.

De dealer moet een 1mm opvulplaatje monteren tussen sensor en rempedaal.

Het probleem ontstaat:
Wanneer het rempedaal langer als 30 seconden licht ingetrapt wordt

Fabrieksoplossing:
Betere afstelling van de rempedaalsensor

Oplossing voor auto's die al rond rijden:
monteer een opvulplaatje.

Je zult er niet voor opgeroepen worden, maar bovenstaande kan de dealer uitvoeren als oplossing. Als ze maar ff in hun systeem kijken (Y) :wink:
:)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Karlok
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:
Allartino schreef:Mijn moederis de gelukkige eigenaresse van een zwart twingo GT.

Heb ook last van regen herrie in de nieuwe twingo. Afgelopen week laten isoleren, probleem nog steeds aanwezig en 114 euro armer.

Renault Nederland herkent het probleem, maar is wel conform de eisen.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Dat kan kloppen. Het isoleren gebeurt van binnenuit.

Aangezien het opspattend water nog steeds tegen de kale kas aankomt en dit "doordreunt" door de hele auto, blijft dat ook zo.
De oplossing zou zijn een kunstof wielkuip, maar die is er niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Man0nnie

Ik heb zelf ook een twingo 2 en heb ook best wel een soort van last van de herrie in de wielbakken als het wegdek nat is. Als ik hiervoor een afspraak maak bij de dealer valt dit dan onder de garantie? zo niet, wat ben ik hier ongeveer voor kwijt?

Bijrijdersstoel gebruik ik verder niet echt maar als je hem gebruikt moet je de stoel gewoon eerst verder naar voren schuiven voor je hem naar voor klapt. Is denk gewoon een handigheidje idd :)
Plaats reactie