ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
RoyH

Haha, cat6 door je hele huis is wellicht iets overdreven :P

Ik heb momenteel een linksys router thuis, deze staat op de 1e verdieping (onder is de zaak, wij wonen erboven), mijn slaapkamer is op de 2e verdieping. Tot nu toe al meer dan een jaar een perfecte verbinding.

De verbinding is denk ik hooguit 3x in een jaar tijd een paar seconden weggevallen, verder is de snelheid ook altijd prima geweest. de enige obstakels tussen de router en mijn laptop zou 1 dun muurtje zijn.

Mijn vriendin en ik hebben allebei een laptop dus dan is draadloos toch wat relaxter moet ik zeggen en ik vind het snelheidsverlies heel erg meevallen.

Momenteel zijn er toch geen providers die meer dan 20 MBIT aanbieden, en zelfs dan haal je het al niet dus wat maakt het uit als de effectieve snelheid "slechts" 25 MIT is?

Ik zag trouwens dat Linksys bezig is met Wireless N, dat vele malen beter dan Wirelss G zou moeten zijn.
Reno-loos
Egon

volgende week wordt hier de kabel doorgetrokken tussen de meterkast en de eerste verdieping. heb dan overal een 100 mbit verbinding liggen.
nu is het stuk tussen de meterkast en de woonkamer draadloos en vanaf daar bekabeld tot aan de zolder. ik ben de storingen een beetje zat.
over 2 weken heb ik hier nog een internetverbinding erbij. (met vast ip) kan ik eindelijk mijn eigen server op afstand benaderen en kan iedereen die bij de bestanden moet op een eigen stukje schijf komen. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

RoyH schreef:Haha, cat6 door je hele huis is wellicht iets overdreven :P

Ik heb momenteel een linksys router thuis, deze staat op de 1e verdieping (onder is de zaak, wij wonen erboven), mijn slaapkamer is op de 2e verdieping. Tot nu toe al meer dan een jaar een perfecte verbinding.

De verbinding is denk ik hooguit 3x in een jaar tijd een paar seconden weggevallen, verder is de snelheid ook altijd prima geweest. de enige obstakels tussen de router en mijn laptop zou 1 dun muurtje zijn.

Mijn vriendin en ik hebben allebei een laptop dus dan is draadloos toch wat relaxter moet ik zeggen en ik vind het snelheidsverlies heel erg meevallen.

Momenteel zijn er toch geen providers die meer dan 20 MBIT aanbieden, en zelfs dan haal je het al niet dus wat maakt het uit als de effectieve snelheid "slechts" 25 MIT is?

Ik zag trouwens dat Linksys bezig is met Wireless N, dat vele malen beter dan Wirelss G zou moeten zijn.
Wireless N is volgens mij al gewoon te krijgen. Heb ze van Belkin al gezien, geloof ik.

Dat je met internetten maar 25 Mbit haalt is inderdaad niet zo erg, maar voor als je het ook als netwerk wilt gebruiken tussen meerdere machines, dan kom je er wel achter. ;) Maar inderdaad, als je er uitsluitend mee wilt internetten is het geen probleem. Al zet ik de router 's nachts vaak wel uit, omdat ik het idee heb dat ik echt minder goed slaap als dat ding de hele nacht staat te stralen... :S
Riël
Über-Spammer

:X

als je n scheet laat zend je al meer kW's uit ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Maar dat is niet op 2,4 Ghz :D
Kan me er wel een beetje in vinden, zolang de heren wetenschappers het niet eens zijn over de effecten van al die straling (GSM, UMTS, Wi-Fi) is het helemaal niet raar om een beetje voorzichtig te zijn 8)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Dan moet je beginnen niet voor je TV te zitten elke avond, over magnetische straling gesproken. Stemmingmakerij vind ik het. Het is notabene een natuurlijk verschijnsel. T zit bij teveel mensen tussen de oren.
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Krijg je als je een nieuwebouw huis koopt.
Kan je rustig kabels trekken door het hele huis :P

:lol: :lol: >-)
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Marcel B.

ik heb ook alle vaste pc's en mn server op gigabit ethernet, wireless heb ik puur voor een laptopje om wat simpele shit op te doen (meestal zit ik op me laptop via rdp ingelogd op mn workstation :) )

Wireless-N is er idd al wel, maar is nog geen 100% goedgekeurde versie, alhoewel er waarschijnlijk nix meer aan zal veranderen... maar ik wacht nog wel ff tot alle kinderziektes een beetje uit de apparatuur zijn
Merijn
Über-Spammer

Riël Notermans schreef::X

Het is laatst zelfs wetenschappelijk vastgesteld dat een idle GSM voor een slechtere nachtrust zorgt, dus zo'n onzin is het niet. En als ik er beter van slaap, dan vind ik het al lang goed. :)

Een natuurverschijnsel is het zeker niet, trouwens... Anders zou een WLAN niet eens werken, man. Grapjas. :)
Marcel B.

ja, vlak naast je hoofd, door de warmte die et ding afgeeft :)
Merijn
Über-Spammer

Helemaal niet... Gewoon naast je bed. Een WLAN is veel intensiever dan een GSM in ruststand, dus het lijkt me ook niet zo best te zijn.

Misschien dat het geen directe schade voor de gezondheid zal opleveren, maar als ik er fitter door uit mijn nest kom 's ochtends, dan zet ik dat ding graaaaag uit. :)
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:
Riël Notermans schreef::X

Het is laatst zelfs wetenschappelijk vastgesteld dat een idle GSM voor een slechtere nachtrust zorgt, dus zo'n onzin is het niet. En als ik er beter van slaap, dan vind ik het al lang goed. :)

Een natuurverschijnsel is het zeker niet, trouwens... Anders zou een WLAN niet eens werken, man. Grapjas. :)

Het onderzoek wat ik daarvan gezien heb gaf totaal 0,0 verschil, dit was een uitgebreide duitse docu.
Merijn
Über-Spammer

Tja... Om eerlijk te zijn doen me die onderzoeken me niet zoveel. We weten gewoon te weinig over de uitwerkingen van zulke straling op lange termijn. En aangezien er enorme bedragen mee gemoeid zijn, sta ik per definitie sceptisch tegenover onderzoeken op dit gebied.

Zolang ik (het idee heb dat ik er) er beter door slaap, zet ik dat ding gewoon uit. :)
RoyH

Ik slaap er echt net minder om als mijn gsm aan of uit staat moet ik zeggen :P Maar zou het ook niet het idee zijn van "ik kan een sms of telefoontje binnen krijgen want mijn gsm staat aan" dat je daardoor moet opnemen?

Nu weet ik wel dat een vaste telefoon ook altijd "aanstaat", maar daar belt 's nachts nooit iemand op, omdat een gsm persoonlijk is gebeurt het daar wel op.

Ik wil de verbinding idd alleen voor te internetten gebruiken: gamen/surfen/downloaden en dat gaat dan verder prima, maar misschien geen gek idee als we toch bezig zijn om gewoon een vaste kabel naar boven door te trekken waar de studeerkamer komt....

Wireless-N is idd nog geen goedgekeurde standaar, het is nog "klad".

Kun je je router uitzetten of trek je gewoon de stroom eraf? daar kun je op den duur namelijk ook last van krijgen met storingen e.d.
Reno-loos
PaulM

denk dat het ook hoop bull is, je wordt toch al helemaal plat gestraald, zelf kpn digitenne haal je zo uit de lucht. Dus of zon wireless routertje of je gsm de boel aantast vraag ik me af. Btw, me buren hebben al wireless, dus die signalen krijg ik ook al in me kop :), beste nachtrust krijg je gewoon door niet teveel stress! :D
GJ
Car: Megane 4 RS

+Clio16v+ schreef:beste nachtrust krijg je gewoon door niet teveel stress! :D
En een biertje voor het slapen gaan zeker :p
GJ

Voor de mensen met nieuwsgroepen toegang:
Renault Dialogys 2007
Siempie

GJ schreef:Voor de mensen met nieuwsgroepen toegang:
Renault Dialogys 2007

staat al in de que, binnen 50 min binnen.
Merijn
Über-Spammer

Ik ben ook aan de Usenet sinds gister (Eweka), maar ben niet zo heel erg te spreken over FTD. Hebben jullie misschien goeie alternatieven? Nederlandse taal is voor mij absoluut geen must!
Ferdy
Über-Spammer

Tim
Car: E36 M3

Ferdy schreef:www.newzbin.com
Deze gebruik ik ook, ik vind het wel een fijne site! :)
Merijn
Über-Spammer

Egon,

Als ik jou was zou ik echt SP1 over Vista installeren! Ik heb zeer goede ervaringen tot nu toe. (Y)
GJ

Merijn weet jij ook of dit problemen kan geven met 'geleende' versies :D
Merijn
Über-Spammer

Nee, geen idee... Ik heb vanuit mijn werk alle nette versies. :P
Martijn van Leeuwen
Contacteer:

Ik werk ook met nette versies van Linux :P

Why use an overpriced item when you can use it for free >-)
Merijn
Über-Spammer

Jaja... Dat weten we nu wel. :P Ik heb geen keus.
Martijn van Leeuwen
Contacteer:

Moet toegeven.
Ik zou best een keer een maandje met Vista willen werken.

Ben er wel nieuwsgierig naar :)

:D
Merijn
Über-Spammer

Om het daarna tot de grond toe af te branden? :P hahah...
Martijn van Leeuwen
Contacteer:

Misschien :lol:

Wie weet is het wel wat :P

:lol: :lol:

OOoops.. wat zei ik nu .... :p
Merijn
Über-Spammer

Als ik eerlijk ben, ben ik er ook niet tevreden over. Veel te zwaar, de gebruiksvriendelijkheid is zeer ten koste gegaan van de so-called veiligheid, etc. Als OS voor bedrijven, ben ik nog lang niet van plan het te implementeren.
Marcel B.

Ze moeten eigenlijk 2 verschillende pakketten hebben waar je bij installatie al aan kan geven:

1 - Ik ben zelf een prutser en heb kinderen die willen MsNNuhHhHHhhhh!!!!1!!

2 - Ik weet wat ik doe, en wil geen @&*#!%^&*$ security gezeik aan mn kop
Martijn van Leeuwen
Contacteer:

Marcel B. schreef:Ze moeten eigenlijk 2 verschillende pakketten hebben waar je bij installatie al aan kan geven:

1 - (A) Ik ben zelf een prutser en heb (B)kinderen die willen MsNNuhHhHHhhhh!!!!1!!

2 - Ik weet wat ik doe (C), en wil geen @&*#!%^&*$ security gezeik aan mn kop
Ik zie 3 redenen om Linux te gebruiken :P

(B) Kiosk mode voor de kids met webbrowser en Pigin (MSN cloon)

(A,C) Lang leve o.a. iptables en de vrijheid :P

:lol: :p
Marcel B.

ik draai al jaren slackware en sinds een paar maanden debian en heb ook een tijdje met freebsd en openbsd gespeeld ;)

Voor server-doeleinden weliswaar...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Siempie schreef:
GJ schreef:Voor de mensen met nieuwsgroepen toegang:
Renault Dialogys 2007

staat al in de que, binnen 50 min binnen.
zijn toch alleen par bestanden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn van Leeuwen
Contacteer:

Marcel B. schreef:ik draai al jaren slackware en sinds een paar maanden debian en heb ook een tijdje met freebsd en openbsd gespeeld ;)

Voor server-doeleinden weliswaar...
;) Na Slack v1 t/m 11 ben ik overgestapt naar Fedora Core. Zowel server als workstation.

Vanavond World of Warcraft aan de praat helpen met Wine en ik heb geen reden meer om mijn WinXP partitie nog te laten leven :P

:bang:
Plaats reactie