als het goed is is die nog steeds van roderikChristian schreef:die is van een old rtcer Ro 16v geweest was altijd zeer snelle 16vJean-Paul-S schreef:op speurders staat een snelle 16v te koop.
- 2.0 megane motor van achterberg
- snelle cilinderkop
- devil uitlaatspruitstuk rvs
- devil kooi
- megane cup remmen
- williams voorwielophanging
- koni geel
heeft wel schade aan het onderblok, maar leuk voor de knutselaar
ACT: Clio16V I
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
-
- Über-Spammer
WAS snel jaChristian schreef:die is van een old rtcer Ro 16v geweest was altijd zeer snelle 16vJean-Paul-S schreef:op speurders staat een snelle 16v te koop.
- snelle cilinderkop
- devil kooi
- megane cup remmen
- koni geel

Daan2D schreef:nee ro 16v is zelf naar een verland verhuistChristian schreef:die is van een old rtcer Ro 16v geweest was altijd zeer snelle 16vJean-Paul-S schreef:op speurders staat een snelle 16v te koop.
- snelle cilinderkop
- devil kooi
- megane cup remmen
- koni geel
als het goed is is die nog steeds van roderik
beste kenners
ik heb gister mijn bougies vervangen wat ik kwam er achter dat die er al veels te lang in zaten, maar toen ik de bougie doppen er af trok zaten er 2 onder de olie, en alle bougies zaten onder de olie(aan de boven kant) is dit een veel voorkomend of bekend verschijnsel?
grtz Freek (Clio 1.8 16v Grand Prix)
PS ik heb een tijd geleden al de olie en het filter vervangen, er zat vol syntheet van een prut merk op en daarmee verbruikte de motor iets olie en ik heb er nu volsynthetische olie van mobil1 op zitten en het olie verbruik is weg
ik heb gister mijn bougies vervangen wat ik kwam er achter dat die er al veels te lang in zaten, maar toen ik de bougie doppen er af trok zaten er 2 onder de olie, en alle bougies zaten onder de olie(aan de boven kant) is dit een veel voorkomend of bekend verschijnsel?
PS ik heb een tijd geleden al de olie en het filter vervangen, er zat vol syntheet van een prut merk op en daarmee verbruikte de motor iets olie en ik heb er nu volsynthetische olie van mobil1 op zitten en het olie verbruik is weg
volgens mij zijn dr maar weinig 16v clioos die helemaal geen olie verbruiken, is toch ook niet erg, weet je in ieder geval dat de motor goed gesmeert wordFreeksen schreef:beste kenners

-
- Contacteer:
moet je ff dat plastick gedeelte waar de bougies in zittenFreeksen schreef:beste kenners
ff eraf halen, dan zitten er aan de onderkant 4 rode rubber ringen
moet je die ff vervangen, dan is 't waarschijnlijk over
anders is 't inderdaad de kleppendekselpakking
zijn deze dempers een beetje te gebruiken voor straatgebruik?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Over het algemeen kanon hard.Geert schreef: zijn deze dempers een beetje te gebruiken voor straatgebruik?
Project: GTT Blue Sport
-
Iemand een linkie ken uhm niet vindenJean-Paul-S schreef:WAS snel jaChristian schreef:die is van een old rtcer Ro 16v geweest was altijd zeer snelle 16vJean-Paul-S schreef:op speurders staat een snelle 16v te koop.
- snelle cilinderkop
- devil kooi
- megane cup remmen
- koni geel

oke bedankt allemaal, mocht het in het ergste geval de kleppendekselpakking zijn dan vervang ik mooi de ringen en die pakking dat zal nog wel een keer mevallenle mouton noir (sandy) schreef:moet je ff dat plastick gedeelte waar de bougies in zittenFreeksen schreef:beste kenners
ff eraf halen, dan zitten er aan de onderkant 4 rode rubber ringen
moet je die ff vervangen, dan is 't waarschijnlijk over
anders is 't inderdaad de kleppendekselpakking
-
[quote="willow
volgens mij zijn dr maar weinig 16v clioos die helemaal geen olie verbruiken, is toch ook niet erg, weet je in ieder geval dat de motor goed gesmeert word
[/quote]
sorry, maar de mijn verbruikt bijna niks, misschien omdat er een gereviseerd blok in zit uit 2003 ( van slooperij )
volgens mij zijn dr maar weinig 16v clioos die helemaal geen olie verbruiken, is toch ook niet erg, weet je in ieder geval dat de motor goed gesmeert word

sorry, maar de mijn verbruikt bijna niks, misschien omdat er een gereviseerd blok in zit uit 2003 ( van slooperij )
Mijn 16v GP van '96 verbruikt ook helemaal nikscinqidriver schreef:sorry, maar de mijn verbruikt bijna niks, misschien omdat er een gereviseerd blok in zit uit 2003 ( van slooperij )willow schreef:

mijn GP lust ook van alles behalve olie
Immer wieder die verdammte Holländer
ik haal ze vanavond op voor 200 euro

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
7700849715 alstuMiekje16V schreef:Beste autotechneuten,
Klopt het dat de achterste motorsteun van een Clio 16V hetzelfde is als van andere types Clio1???
Alvast bedankt

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Dank u... ik ga het even vergelijken met de motorsteun die ik reeds bij de Brezan heb opgehaaldAlex Los schreef:7700849715 alstuMiekje16V schreef:Beste autotechneuten,
Klopt het dat de achterste motorsteun van een Clio 16V hetzelfde is als van andere types Clio1???
Alvast bedankt
sorry, maar de mijn verbruikt bijna niks, misschien omdat er een gereviseerd blok in zit uit 2003 ( van slooperij )[/quote]cinqidriver schreef:[quote="willow
ah het blijft een auto uit '91 he...maar hij is verkocht hoor dus ben geen renault bezitter meer.
+2Arjen schreef:+1-Ray- schreef:mijn GP lust ook van alles behalve olie

vooruit: de chamade in 3500 km nog geen 1 liter

Verbruiken doen ze allemaal.
Soms komt er vocht voor in de plaats, dan zie je het peil niet zakken.
Soms komt er vocht voor in de plaats, dan zie je het peil niet zakken.
tuurlijk verbruiken ze, maar geen liters, dat is wat ik wil zeggen 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: R19.R
als je dat wil moet je gewoon een nieuwe passat kopen
je krijgt er gelijk een busje olie bij om bij te vullen

je krijgt er gelijk een busje olie bij om bij te vullen

-
haha, ja, waarom dat nou weer longlife moet zijn,
tegen de tijd dat je gaat verversen is het al ververst

tegen de tijd dat je gaat verversen is het al ververst

- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
heeft met het alluninium te maken wat de vw groep in hun blokken gebruikt vandaar de speciale olieMaarten-Jan schreef:haha, ja, waarom dat nou weer longlife moet zijn,
tegen de tijd dat je gaat verversen is het al ververst![]()
-
is dat speciaal aluminium dan
... ze zijn toch echt niet de enigste
met aluminium in motor blokken
met aluminium in motor blokken

mijne lust wel wat olie hoor, vooral bij gruwelijk vlammen 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Heeft iemand een foto van mij van een clio 16v zonder kenteken sparing? Of te wijl de plek van het kenteken strak gemaakt met de achterbumper voor 1 geheel?
en waarom zou je dat willen is dan mijn vraag?!
Die plaat aan twee ijzertjes hangen aan de rand is toch geen pan? Of ga je m op je achterklep plakken?
Die plaat aan twee ijzertjes hangen aan de rand is toch geen pan? Of ga je m op je achterklep plakken?