Voor de rest (op het airbaglampje na) geen probleem met de Rs (112.000 km's)

Tzelfde probleem hier, tbegon met kleine sprongetjes, later werd dat steeds groter. Vandaag ook ff n nieuwe sensor gehaald. kzal morgen s kijken (thanx voor de tipARNO16V schreef:Snelheidsmeter ging met het terugschakelen net zo enthousiast met de toerenteller meedansen, oplossing: nieuwe baksensor a lá 29 euro en 2 minuten werk, en het probleem is weer opgelost!![]()
Voor de rest (op het airbaglampje na) geen probleem met de Rs (112.000 km's)
Welkom in de wondere wereld van de RS, alles net even anders en net even duurder....maar elke dag een feest om met dat ding te rijden.Adrian schreef:Tzelfde probleem hier, tbegon met kleine sprongetjes, later werd dat steeds groter. Vandaag ook ff n nieuwe sensor gehaald. kzal morgen s kijken (thanx voor de tipARNO16V schreef:Snelheidsmeter ging met het terugschakelen net zo enthousiast met de toerenteller meedansen, oplossing: nieuwe baksensor a lá 29 euro en 2 minuten werk, en het probleem is weer opgelost!![]()
Voor de rest (op het airbaglampje na) geen probleem met de Rs (112.000 km's))
Airbaglampie is bij mij ook tzelfde geval, kga die zooi onder de stoel maar eens aanpakken.
Voor de rest heel de tijd gekut met de uitlaat....
en genoeg andere dingetjes
maar dat mag de pret niet drukken
Nou dan maar hopen dat je niet veel hebt betaald voor het karretje.Adrian schreef:kheb er nu 30.000Km meegereden in 1,5 jaar en de onderhoudkosten hebben de aanschafprijs al overschreden.
Hmm. vlaardingen is me te ver wegindolicious1980 schreef:Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 180 achter elkaar aan.
Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
Ja was ook al aan de boom onder langs de mistlichten aan het denken, die zitten volgens mij gebundeld met de sensoren voor je remblokken. zal wel zoeken worden:PAdinsx schreef:Hmm. vlaardingen is me te ver wegindolicious1980 schreef:Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 180 achter elkaar aan.
Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.![]()
Maar het was zo'n Clio RS?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9538-1.jpg[/img]
Op dit forum is er nog wel iemand met een ph3 RS in Bleu Artic J41 zoals de mijne. Kijk even in het wie is wie topic van mij
@Jean-Paul-S
Hmm.. klinkt als een draadbreuk of massaprobleem.
Kijk eens of de massakabel nog goed op de motor vastzit. Hier krijg je de raarste storingen van.
Of zoek even op http://www.amtgarageforum.nl
Ik heb ook een vraag
Volgens het onderhoudschema moeten bij de 2.0 16v Renault Sport motoren elke 60.000km de aandrijfriemen (multi-riem) en rollen vervangen worden. Alle andere motoren (ook de gewone 2.0 16v) hebben hier 120.000 voor staan.
Nu is dat bij mijn Clio bij de 60.000 niet gebeurd (heb de onderhoudshistorie opgevraagd bij een dealer in Franeker waar ie in onderhoud is geweest door vorige eigenaar) en ik zit nu te twijfelen dit wel te doen, of tot eind van het jaar of begin 2009 te wachten.
De distributieriem moet pas in september 2009, maar die haal ik wel wat naar voren. Dan kan namelijk alles tegelijk...
Hoe denken jullie er over??
Planken met een Mercedes....kuch..kuch, kan dat dan..indolicious1980 schreef:@ Adrian hoe voel/hoor/zie je nou dat je motor niet op alle cilinders loopt?
Afgelopen vrijdag vertelde iemand me die een E420CDI had dus een V8 diesel dat als je rustig rijdt dat hij 4 cilinders gebruikt en als je gaat planken alle 8. Maar voor mij motortechnicus (not) klonk dat een beetje onwaarschijnlijk. Maar kan dat nou?
Trouwens ik rij sinds vrijdag met 215/40/16 banden onder mn RS en ik moet zeggen het ziet er een stuk mooier uit en rijdt ook helemaal niet verkeerd, al heb ik nog niet keihard gehoekt.
www.amt.nl schreef: Als de motor op vier cilinders loopt, worden alle kleppen en de brandstoftoevoer van de overige vier cilinders stilgelegd. Om dat tot stand te brengen, moeten de cilinders 2 en 3 van de rechterbank en 5 en 8 van de linkerbank worden uitgeschakeld. De overige cilinders hebben dan een regelmatige verbrandingsafstand zodat de'V4'mooi blijft draaien. Mercedes gebruikt speciale tuimelaars (twee voor elke inlaatklep en één voor de uitlaatklep van elke cilinder) om het in- en uitschakelen te bereiken. Een dwars geplaatste pen wordt hydraulisch tegen de veerdruk in verschoven om de bediening stil te leggen. Als de oliedruk naar de pen wegvalt, schuift de veer de pen terug en gaan de kleppen weer meebewegen. Zo wordt er bij 90 km/h 15% en bij 120km/h 13% brandstof bespaard omdat de vier cilinders harder moeten werken dan de acht die gewoonlijk het werk doen. De vier stilgelegde cilinders werken als luchtveren, dat zorgt ervoor dat de temperatuur van de zuigers en de verbrandingskamerwanden op een redelijk niveau blijft.
Ja Ron, vooral die 3 weken....#Ron# schreef:Gisteren is de accu van mijn RS overleden. Dat is geen specifiek RS probleem uiteraard, maar wel een beetje vlug, na 3 jaar en 3 weken...
Geldt overigens alleen voor de fase 1. De 2 en 3 hebben een gasgeeftkabouterMenno schreef:Gasklephuis heeeeeeeel goed schoonmaken, en daarna erg veel WD40 op de lagertjes van de gasklep sturen, dat zou je probleem wel eens op kunnen lossen. Heb d'r ook veel last van gehad.