Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ARNO16V
Contacteer:

Snelheidsmeter ging met het terugschakelen net zo enthousiast met de toerenteller meedansen, oplossing: nieuwe baksensor a lá 29 euro en 2 minuten werk, en het probleem is weer opgelost! :D
Voor de rest (op het airbaglampje na) geen probleem met de Rs (112.000 km's) :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Ik heb vanmorgen het ESP en ABS even aan het werk gezet van Mijn ph3 RS :D

Ik haalde tussen 2 rotonde's even 4 auto's in echter hadden deze een iets grotere onderlinge afstand als ik dacht.
Bij het bordje "100 meter voor rotonde" kon ik pas naar rechts met 120+ op de teller.
Een iets nat wegdek en een flauwe naar rechts lopende bocht resulteerde in een ware attractie 8)

Ik stond nog net voor het streepje van de rotonde stil, en dat was maar goed ook, want er kwam net een mooie blauw - rood gestreepte wagen aan ;) Ze waren in een goede bui denk ik, want ik hoefde niet aan de kant :smoke:

Overigens, mijn RS heeft ook 0 problemen, alleen lang stationair lopen heeft ie een hekel aan aangezien dat het milieverontreinigingslampje gaat knipperen...
Uitlezen heeft geen rare dingen opgeleverd, dus hoort erbij zullen we maar zeggen :wink:
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

ARNO16V schreef:Snelheidsmeter ging met het terugschakelen net zo enthousiast met de toerenteller meedansen, oplossing: nieuwe baksensor a lá 29 euro en 2 minuten werk, en het probleem is weer opgelost! :D
Tzelfde probleem hier, tbegon met kleine sprongetjes, later werd dat steeds groter. Vandaag ook ff n nieuwe sensor gehaald. kzal morgen s kijken (thanx voor de tip (Y) )

Airbaglampie is bij mij ook tzelfde geval, kga die zooi onder de stoel maar eens aanpakken.

Voor de rest heel de tijd gekut met de uitlaat....
en genoeg andere dingetjes

maar dat mag de pret niet drukken :smoke:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Adrian schreef:
ARNO16V schreef:Snelheidsmeter ging met het terugschakelen net zo enthousiast met de toerenteller meedansen, oplossing: nieuwe baksensor a lá 29 euro en 2 minuten werk, en het probleem is weer opgelost! :D
Tzelfde probleem hier, tbegon met kleine sprongetjes, later werd dat steeds groter. Vandaag ook ff n nieuwe sensor gehaald. kzal morgen s kijken (thanx voor de tip (Y) )

Airbaglampie is bij mij ook tzelfde geval, kga die zooi onder de stoel maar eens aanpakken.

Voor de rest heel de tijd gekut met de uitlaat....
en genoeg andere dingetjes

maar dat mag de pret niet drukken :smoke:
Welkom in de wondere wereld van de RS, alles net even anders en net even duurder....maar elke dag een feest om met dat ding te rijden. :D
Adrian
Contacteer:

kheb er nu 30.000Km meegereden in 1,5 jaar en de onderhoudkosten hebben de aanschafprijs al overschreden. :worship:
Arno17

Adrian schreef:kheb er nu 30.000Km meegereden in 1,5 jaar en de onderhoudkosten hebben de aanschafprijs al overschreden. :worship:
Nou dan maar hopen dat je niet veel hebt betaald voor het karretje.
Ik rij nu bijna 3 jaar met het beestje en 60.000 km, zover is het bij mij nog lang niet.
indolicious1980

Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 180 achter elkaar aan.

Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heeft iemand al eens last gehad dat het dashboardlampje van het mistlicht aangaat tijdens het remmen? :p mistlampen blijven overigens uit Het is niet het remblokkenlampje! :wink:
Adinsx

indolicious1980 schreef:Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 180 achter elkaar aan.

Hmm. vlaardingen is me te ver weg :)
Maar het was zo'n Clio RS?

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9538-1.jpg[/img]

Op dit forum is er nog wel iemand met een ph3 RS in Bleu Artic J41 zoals de mijne. Kijk even in het wie is wie topic van mij :)

@Jean-Paul-S
Hmm.. klinkt als een draadbreuk of massaprobleem.
Kijk eens of de massakabel nog goed op de motor vastzit. Hier krijg je de raarste storingen van.
Of zoek even op http://www.amtgarageforum.nl

Ik heb ook een vraag :)
Volgens het onderhoudschema moeten bij de 2.0 16v Renault Sport motoren elke 60.000km de aandrijfriemen (multi-riem) en rollen vervangen worden. Alle andere motoren (ook de gewone 2.0 16v) hebben hier 120.000 voor staan.

Nu is dat bij mijn Clio bij de 60.000 niet gebeurd (heb de onderhoudshistorie opgevraagd bij een dealer in Franeker waar ie in onderhoud is geweest door vorige eigenaar) en ik zit nu te twijfelen dit wel te doen, of tot eind van het jaar of begin 2009 te wachten.

De distributieriem moet pas in september 2009, maar die haal ik wel wat naar voren. Dan kan namelijk alles tegelijk...

Hoe denken jullie er over??
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Adinsx schreef:
indolicious1980 schreef:Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 180 achter elkaar aan.

Hmm. vlaardingen is me te ver weg :)
Maar het was zo'n Clio RS?

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 9538-1.jpg[/img]

Op dit forum is er nog wel iemand met een ph3 RS in Bleu Artic J41 zoals de mijne. Kijk even in het wie is wie topic van mij :)

@Jean-Paul-S
Hmm.. klinkt als een draadbreuk of massaprobleem.
Kijk eens of de massakabel nog goed op de motor vastzit. Hier krijg je de raarste storingen van.
Of zoek even op http://www.amtgarageforum.nl

Ik heb ook een vraag :)
Volgens het onderhoudschema moeten bij de 2.0 16v Renault Sport motoren elke 60.000km de aandrijfriemen (multi-riem) en rollen vervangen worden. Alle andere motoren (ook de gewone 2.0 16v) hebben hier 120.000 voor staan.

Nu is dat bij mijn Clio bij de 60.000 niet gebeurd (heb de onderhoudshistorie opgevraagd bij een dealer in Franeker waar ie in onderhoud is geweest door vorige eigenaar) en ik zit nu te twijfelen dit wel te doen, of tot eind van het jaar of begin 2009 te wachten.

De distributieriem moet pas in september 2009, maar die haal ik wel wat naar voren. Dan kan namelijk alles tegelijk...

Hoe denken jullie er over??
Ja was ook al aan de boom onder langs de mistlichten aan het denken, die zitten volgens mij gebundeld met de sensoren voor je remblokken. zal wel zoeken worden:P
indolicious1980

Adinsk hij heeft precies dezelfde zls jij ja!!!
Ik check wel ff
Adrian
Contacteer:

De laatste tijd heb ik het probleem dat, bij het starten, de motor na +/- een halve minuut niet op alle cilinders loopt. Geef je een beetje gas dan is er geen probleem. Tis zowel bij koude als warme motor die even heeft afgestaan. Iemand hier ervaring mee?
Adinsx

Een vervuilde injector?
die door de lagere druk bij stationair net niet genoeg in te brengen heeft?

Anders ff laten uitlezen, er moet een storing van zijn opgeslagen. :)
Adrian
Contacteer:

je ziet weleens van die injector reinigingsshit voor door je brandstof. Werkt dat?

Anders moetie maar uitgelezen worden
Adinsx

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt:

http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/62189.aspx

Of even zoeken naar andere topics: http://amtgarageforum.nl/search/Default ... ageIndex=1

Adinsx.

PS: Ben zelf de beheerder / redactie van het forum, dus is hopelijk geen reclame hè :)
indolicious1980

@ Adrian hoe voel/hoor/zie je nou dat je motor niet op alle cilinders loopt?

Afgelopen vrijdag vertelde iemand me die een E420CDI had dus een V8 diesel dat als je rustig rijdt dat hij 4 cilinders gebruikt en als je gaat planken alle 8. Maar voor mij motortechnicus (not) klonk dat een beetje onwaarschijnlijk. Maar kan dat nou?

Trouwens ik rij sinds vrijdag met 215/40/16 banden onder mn RS en ik moet zeggen het ziet er een stuk mooier uit en rijdt ook helemaal niet verkeerd, al heb ik nog niet keihard gehoekt.
Arno17

indolicious1980 schreef:@ Adrian hoe voel/hoor/zie je nou dat je motor niet op alle cilinders loopt?

Afgelopen vrijdag vertelde iemand me die een E420CDI had dus een V8 diesel dat als je rustig rijdt dat hij 4 cilinders gebruikt en als je gaat planken alle 8. Maar voor mij motortechnicus (not) klonk dat een beetje onwaarschijnlijk. Maar kan dat nou?

Trouwens ik rij sinds vrijdag met 215/40/16 banden onder mn RS en ik moet zeggen het ziet er een stuk mooier uit en rijdt ook helemaal niet verkeerd, al heb ik nog niet keihard gehoekt.
Planken met een Mercedes....kuch..kuch, kan dat dan..:lol:

En over je vraag niks is onmogelijk, maar heb er niks over gelezen in de diverse autobladen.

Wel dat hij op dit moment de krachtigste diesel is, al kan dat ook alweer achterhaald zijn door Audi.
Adrian
Contacteer:

Ik heb er geen hard bewijs voor dat er geen verbranding is in alle cilinders maar zoiets is duidelijk te horen/zien/voelen. Kheb er van die reinigingsshit doorheen gedaan. Ik verwacht er niet veel van maar we zullen zien.

@indolicious1980 cilinderuitschakeling bij lage toerentallen komt zeker wel voor en wordt regelmatig gebruikt in de states bij die grote motors. Dan is zo'n motor wat "Groener" als normaal :smoke:
indolicious1980

Mijn dank heren :worship: heb ik namelijk weer iets geleerd.

@ Arno: Die 420 CDI zal misschien qua koppel het meest krachtig zijn op het moment (tot audi's V12 TDI uitkomt), maar de BMW 335D is de snelste dieselauto to 200km/uur op het moment, daarvoor was het de 7.45

Ik was laatst bij Veban in Rijswijk en daar had Henk een dieselmotor in de carresorie van een RS gemonteerd, zag er te gek uit: Rap en ook nog zuinig.
Arno17

Bedoel je de Megane RS met diesel?
indolicious1980

Nee hij had in een clio RS PH 2 een dieselmotor gemaakt.
Ik weet nou niet meer of er ook een turbo opzat.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Bedoel je die Ragnotti of die RS phase I?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adinsx

Er wordt absoluut gedaan aan cilinderuitschakeling.
www.amt.nl schreef: Als de motor op vier cilinders loopt, worden alle kleppen en de brandstoftoevoer van de overige vier cilinders stilgelegd. Om dat tot stand te brengen, moeten de cilinders 2 en 3 van de rechterbank en 5 en 8 van de linkerbank worden uitgeschakeld. De overige cilinders hebben dan een regelmatige verbrandingsafstand zodat de'V4'mooi blijft draaien. Mercedes gebruikt speciale tuimelaars (twee voor elke inlaatklep en één voor de uitlaatklep van elke cilinder) om het in- en uitschakelen te bereiken. Een dwars geplaatste pen wordt hydraulisch tegen de veerdruk in verschoven om de bediening stil te leggen. Als de oliedruk naar de pen wegvalt, schuift de veer de pen terug en gaan de kleppen weer meebewegen. Zo wordt er bij 90 km/h 15% en bij 120km/h 13% brandstof bespaard omdat de vier cilinders harder moeten werken dan de acht die gewoonlijk het werk doen. De vier stilgelegde cilinders werken als luchtveren, dat zorgt ervoor dat de temperatuur van de zuigers en de verbrandingskamerwanden op een redelijk niveau blijft.

En nog een link: uitschakelen cilinders bij 5,7 HEMI V8
Dnns

Bentley en Rolls roys werken ook al met een dergelijk systeem. Wanneer
er word gereden op een bepaald toerental zal de motor de helft van het
aantal cilinders uitschakelen een heel facinerend systeem.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Gisteren is de accu van mijn RS overleden. Dat is geen specifiek RS probleem uiteraard, maar wel een beetje vlug, na 3 jaar en 3 weken...
Arno17

#Ron# schreef:Gisteren is de accu van mijn RS overleden. Dat is geen specifiek RS probleem uiteraard, maar wel een beetje vlug, na 3 jaar en 3 weken...
Ja Ron, vooral die 3 weken.... :D......bedenk me net dat ik in maart ook al weer 3 jaar in een RS rondtoer.
Adrian
Contacteer:

De laatste tijd blijft mn gas regelmatig hangen op 2000 toeren geef ik een tikje op het gaspedaal dan zaktie gewoon terug naar normaal toerental(750 ofzo). kheb et gasklephuis dr af gehaald en schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Zou het iets met die stappenmotor van het stationair toerental te maken kunnen hebben of moetk het gewoon zoeken in het mechanisme zelf??

Een paar tankies geleden hebk zo'n flessie injector cleaner er doorheen gegooid en het onregelmatig lopen komt nu zeer zelden meer voor. Binnenkort nog maar eentje :smoke:
Hardcore RS

hier heb ik ook een beetje last van alleen als ie koud is, ik houd her erop dat die misschien een beurtje nodig heeft?
Menno

Gasklephuis heeeeeeeel goed schoonmaken, en daarna erg veel WD40 op de lagertjes van de gasklep sturen, dat zou je probleem wel eens op kunnen lossen. Heb d'r ook veel last van gehad.
rev it like a rental
Adrian
Contacteer:

Het is bij mij juist niet alstie koud is maar goed kzal morgen dat gasklephuis nog eens bekijken dan, maar zo te zien en te voelen bewoog die soepeltjes. (S)
Adinsx

Bij mijn RS ph3 blijft het gas niet hangen, maar houdt de motor een klein beetje in.
Vooral bij koud wegrijden en weinig gas geven.
Na een paar 100meter is het weer over en kun je gewoon normaal tot 3000 toeren doortrekken. (koude motor hè;))

Binnenkort weer even aan de Clip hangen, maar ik denk gewoon een vervuild gasklephuis. Achja, het is niet storend, dus maak me er niet druk om.

Een ander kwaaltje wel, volgens mij is m'n krukaslager bij de distributie heel iets lek. Ik mis geen olie, maar onder de carterpan loopt wel een klein stroompje met elke week weer een nieuwe druppel olie:)

Kwaaltje...
Menno

Menno schreef:Gasklephuis heeeeeeeel goed schoonmaken, en daarna erg veel WD40 op de lagertjes van de gasklep sturen, dat zou je probleem wel eens op kunnen lossen. Heb d'r ook veel last van gehad.
Geldt overigens alleen voor de fase 1. De 2 en 3 hebben een gasgeeftkabouter :)
rev it like a rental
Adrian
Contacteer:

De wagen even an de laptop gehangen en de voorste lamda sonde kwam als foutcode naar voren. Dat zou het niet stationair lopen weleens kunnen verklaren. De fout was echter al weer verdwenen. ik heb de stekkerverbinding ff gecontroleerd maar dat zat wel goed. Er zijn nu geen problemen meer. Een nieuwe sondetje kost dagt ik 101€ :smoke:
indolicious1980

Van het weekend 2 mankementen gehad:

1) Mijn bestuurdersraam gaat wel open, maar dan knalt hij uit de (rails en gaat hij niet meer mooi omhoog... er is dus iets afgebroken wat het raam ertussen houdt.

2) Als ik mijn koppeling laat opkomen hoor je elke keer een soort knak bij het laatste stukje opkomen. Weet iemand of ik dit kan oplossen door iets te smeren ofzo??

Gr sutan
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Is/zijn je raamgeleiders naar de haaien. Heb ik ook al eens gehad met de clio. Kon me raam wel dicht doen maar die kantelde dan :P
Plaats reactie