Ik weet dat het mooie van Xenon is dat deze zelf de hoogte bepaald van de lamp.
Als ik rij dan valt het me wel op dat de lampen heel vaak naar boven en beneden gaan, soms komt het heel zenuwachtig over en best irritant.
Heeft iemand enig idee hoe dat Xenon precies werkt en wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Xenon zit af fabriek standaard op de auto.
Zenuwachtige Xenon
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik geloof dat er bij de Laguna GT een soort van sensor zit die verbonden zit met je draagarmen. Dat is een soort van plastic armpje geloof ik. Bij een collega van mij is die al eens een paar keer vervangen namelijk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Zou je voor mij eens willen navragen?
Dit weekend ga ik onderhouds beurt doen aan de auto kan ik het meteen ff nakijken.
Dit weekend ga ik onderhouds beurt doen aan de auto kan ik het meteen ff nakijken.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Laatst had ik bij een klantenauto (Megane II) dat armpje eraf, die stonden helemaal omhoog... maar daar word 't xenon idd wel mee afgesteld..
Dus als ik het goed begrijp reageert de buisje op de beweging van de draag arm??
Kan daar dan iets van speling inzitten?
-
zou goed kunnen jah, idd dat kastje reageert doormiddel van plastic stangetjes op de beweging van de draagarm
Ik ga dit weekend eens even kijken wat ik ervan kan vinden.
bedankt voor de info!!

bedankt voor de info!!

-
Dit Kan inderdaad het geval zijnMikeVV schreef:Dus als ik het goed begrijp reageert de buisje op de beweging van de draag arm??
Gisteren weer eens onder de auto gelegen want nu gaan weer de xenon lampen van boven naar beneden, en hiermee verblind ik best wel wat mensen of zie ik zelf niks meer .
Heb nu de stangetjes gevonden en deze hadden flink wat roest, alles ingespoten meet veeeel WD40 en op de terug weg naar huis schenen ze alleen maar naar beneden.
Vandaag weer geprobeerd soepel te maken maar nog blijven ze op en neer gaan onder het rijden.
Wat zou ik hier aan kunnen laten doen, zou resetten een mogelijkheid zijn?
Of is er nog een andere oplossing, het gaat om de stangetjes op de achteras.
Heb nu de stangetjes gevonden en deze hadden flink wat roest, alles ingespoten meet veeeel WD40 en op de terug weg naar huis schenen ze alleen maar naar beneden.
Vandaag weer geprobeerd soepel te maken maar nog blijven ze op en neer gaan onder het rijden.
Wat zou ik hier aan kunnen laten doen, zou resetten een mogelijkheid zijn?
Of is er nog een andere oplossing, het gaat om de stangetjes op de achteras.
-
Ook vooroop zitten ze he... Deze heb ik ook eens los zien hangen en naar boven toe schijnen..
misschien is dat het?
Succes
misschien is dat het?
Succes
Nee die zitten nog netjes vast en heb ik voor de zekerheid ook nog ingespoten met wd40.
Net bij de renault dealer geweest, computer er aan en een rode balk bij de achter sensor, sensor kapot!!!
Nou blijkt ook dat het blok met tie raps aan de achteras vast zit.....hoe krijg je het voor mekaar!!
Kosten: nieuwe sensor, 120,00 ex btw,
incl btw en montage 300,00.....
Maar na wat telefoontjes te hebben gepleegt, een nieuwe sensor voor
40,00 gevonden, moet ik m er alleen wel zelf onderzetten.
Kan alleen nog probleempje geven om het te monteren want het zit nu niet voor niks met tie raps vast. maar dat zien we dan wel weer, we zijn in iedergeval een stap verder .
Ik heb wel ergens gelezen dat als je de sensor er helemaal hebt afgehaald en een nieuwe monteerd dat dat de boel opnieuw geanitaliseerd moet worden, kan je dat zelf doen of moet dit bij de dealer?
Voor het onderzoeken hoefde iik trouwens niks te betalen, dat vind ik dan wel weer klasse
Nou blijkt ook dat het blok met tie raps aan de achteras vast zit.....hoe krijg je het voor mekaar!!
Kosten: nieuwe sensor, 120,00 ex btw,
incl btw en montage 300,00.....
Maar na wat telefoontjes te hebben gepleegt, een nieuwe sensor voor
40,00 gevonden, moet ik m er alleen wel zelf onderzetten.
Kan alleen nog probleempje geven om het te monteren want het zit nu niet voor niks met tie raps vast. maar dat zien we dan wel weer, we zijn in iedergeval een stap verder .
Ik heb wel ergens gelezen dat als je de sensor er helemaal hebt afgehaald en een nieuwe monteerd dat dat de boel opnieuw geanitaliseerd moet worden, kan je dat zelf doen of moet dit bij de dealer?
Voor het onderzoeken hoefde iik trouwens niks te betalen, dat vind ik dan wel weer klasse