m'n auto wilt niet starte
maar wel als ik start kabels doe enzo
dus accu stuk of dynamo
accu is nog net 3 maanden oud dus lijkt me niet
dus de dynamo dacht ik dan
maar ik kan er wel gewoon mee rijden enzo
alleen dat accu lampe brand dan soms gaat ie aan en uit steeds
had gelezen dat je auto niet zal gaan rijden als je dynamo stuk is ofzo
heb late meten geeft 13.3 volt aan ongeveer
wat kan het nog meer zijn??
nou m'n auto start niet omdat de accu leeg is
dus dan zet ik de startkabels d'r op met een andere auto d'r bij
start ik hem en kan er gewoon mee rijden
en als ik hem dan uitzet en wil hem weer starte
is m'n accu weer leeg
m'n accu is drie maanden oud dus lijkt me stug dat die stuk is
dus dan is m'n dynamo stuk dacht ik
nou heb ik gelezen dat je auto niet rijd als je dynamo het niet meer doet
en heb m'n accu opgemeten en hij hgeeft 13.3v aan
wat is er nou precies mis d'r mee
en kan je eigenlijk gewoon rijden als je dynamo het niet doet
antoine schreef:Vermoedelijk een lampje kapot. Ik heb het zelfde probleem maar dat wordt morgen opgelost.
Kun je gemakkelijk bij dat lampje of moet je het totale dashboard slopen?
Ik denk als je heel goed kijkt overdag dan kun je de temp aflezen, heel waarschijnlijk is het lampje erachter kapot.
De bovenste kap van het dashboard kun je eraf halen (4 schroeven dacht ik) en dan kan je erbij.
Bij mij was het lampje ook "kapot" na wat gefrommel aan de bedrading werkte het weer
Ik heb die lampjes dus laatst vervangen alleen nu gaat de verlichting nog niet aan . Wat mij wel op viel is dat er geen stekker in de (groene) connector van de temperatuurunit zat. Hoort hier een stekker in te zitten voor eht uitlezen van temperatuur en misschien voeding voor de twee lampjes of wordt dit via een andere kabel geregeld?
antoine schreef:Er horen 4 strekkers aangesloten te zijn.
Hmm dat dacht ik al. Ik kan de stekker voor de tempsensor niet vinden dus waarschijnlijk heeft die er nooit in gezeten of is die er op een gegeven moment uitgehaald om de een of andere reden . Er is nog wel een kleine groen stekker over welke vanuit de linkerkant komt. Maar die is te klein voor de connector. Dus dat zal hem ook wel niet zijn.
Hmm dat dacht ik al. Ik kan de stekker voor de tempsensor niet vinden dus waarschijnlijk heeft die er nooit in gezeten of is die er op een gegeven moment uitgehaald om de een of andere reden . Er is nog wel een kleine groen stekker over welke vanuit de linkerkant komt. Maar die is te klein voor de connector. Dus dat zal hem ook wel niet zijn.
Kijk anders eens goed onder in je dashboard, die kan toch niet helemaal weg zijn?
Bart V schreef:Klinkt heel erg als drijfstanglagers. Dat ze vervangen zijn zegt helemaal niets (of juist wel)
Heeft de auto recent met te weinig olie gezeten bijvoorbeeld? En wat is de reden geweest dat veban de lagers toen vervangen heeft? Was de krukas toen nog wel in orde etc etc.
Enige manier om erachter te komen is de carterpan eraf halen, en kijken of de lagers nog in orde zijn.
Kijk anders eens goed onder in je dashboard, die kan toch niet helemaal weg zijn?
Ik heb goed gekeken maar niets kunnen vinden op die ene stekker na die niet past. Was ook wel toevallig dat de sensor niet aangesloten was dus schijnbaar is er wel wat mee gebeurd. Waar zit de tempsensor eigenlijk in de auto? Misschien dat ik hem vanuit daar kan traceren.
Ik heb goed gekeken maar niets kunnen vinden op die ene stekker na die niet past. Was ook wel toevallig dat de sensor niet aangesloten was dus schijnbaar is er wel wat mee gebeurd. Waar zit de tempsensor eigenlijk in de auto? Misschien dat ik hem vanuit daar kan traceren.
temp sensor zit in de linker spiegel aan de onderkant ( het bolletje )
Je krijgt het wel werkend, alleen zal het vlotter signaal niet kloppen. Je hebt daarvoor een speciale vlotter nodig, die alleen voor de 19, en de 21 gemaakt is. Beide tanken zijn groter dan die van een clio, dus je zal nooit de juiste info krijgen over de tankinhoud, mocht je zo'n vlotter gaan verbouwen voor in je clio. Als je handig bent, kan je vast wel een schakeling bouwen, die de weerstands waarde alsnog omzet naar een wel kloppende waarde voor je clio-tank.
Inbouwen van de BC zelf is geen probleem. Je hebt een geschakelde + permantente voeding nodig. Verder krijg je 2 draden voor de verlichting, 1 draad voor debiet signaal van de ecu, 1 draad voor de nul instelling, 1 draad vanaf de keuze hendel, 1 draad voor vlotter signaal en uiteraard de massa.
antoine schreef:Heeft iemand een foto van een clio met 30 mm verlagingsveren?
30mm apex veren
Bedankt voor de foto , ligt de auto verder gelijk? Dus voorkant net zolaag als de achterkant?
wat paul ook probeert te zeggen, de achterkant wordt niet verlaagd met veren, de torsie as kun je verstellen. als je ff zoekt hier op t forum ben je er zo achter hoe dat moet.