[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Daniël W.
Car: 5TL-T

16V remzadels (waar de blokken in liggen), blokken, schijven. Dat is alles :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

passen dan ook nog de originele velgen?

Of is dat dan Calvé?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee, dan is het minimaal 14 inch (als ik het goed zeg) Tenminste, daar was de 16v standaard ook mee uitgerust?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Daniël W. schreef:16V remzadels (waar de blokken in liggen),

[img]http://renault5baccara.nl/Diversen/remzadel.gif[/img]
Het rechtse deel dus. :)

14 inch past, dat heeft tijdelijk ook op mijn 5 gezeten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

de vraag is, passen dan ook originele GT Turbo velgen nog?
-Ray-
Contacteer:

nee, want die zijn 13 inch
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

super (Y)
Geert
Contacteer:

weet iemand welke adapter platen ik moet gebruiken voor brembo 20.8675.01 remklauwen op een clio 16v?

Het gaat om 4 pots remklauwen die besteld zijn bij de dealer. Er zitten renault logo's in maar zijn niet gemaakt voor de clio 1.
Gast

gokje, megane RS ? Dan wens ik je veel succes want deze zijn radiaal te bevestigen.

Fotootje help ook, ik heb geen dialogis
Steven
Car: M536

Hahaha waarom bestel je dat nou weer bij de dealer :lol:

Bijna alle brembos moet je radiaal monteren, valt voor de creatieveling wel iets voor te maken met een hoeklijn, maarja denk dat als je in de wilde weg een klauw besteld bij Reno zonder verder ff uit te zoeken hoe of wat, je ws. daar niet toe in staat bent :~:p
Gast

ja en nee stevo, radiaal is op zich geen probleem maar feit is dat je ofwel met achterlijk dikke spacers moet gaan werken of een velg zoekt met heel lage ET waarde.

Volgens mij is dit meer een sla je slag aktie geweest, verkeerde bestelling of iets dergelijk en aangeboden met zogenaamde "renault korting". :lol:
Geert
Contacteer:

ze zijn niet van mezelf. ik ben eigenlijk benieuw of hier bij brembo zelf adapterplaatjes voor zijn.
canonballman

Geert schreef:ze zijn niet van mezelf. ik ben eigenlijk benieuw of hier bij brembo zelf adapterplaatjes voor zijn.
Zelf maken van stalen hoeklijn, wat Stevie al zegt.
10x10x100 mm, en dan gaan zagen, frezen (voor EXACT 90 graden hoek), en gaten boren en tappen.
Heb dat gedaan voor mn benz, en was op zich niet heel veel werk. Frezen moet je wel uitbesteden.

Fotos heb ik niet...
Bart V

Je moet ook weten welke schijven je gaat gebruiken i.v.m offset van de klauwen. Beetje zonde als je die klauwen gaat gebruiken op standaard schijven, dus neem aan dat je ook grotere schijven wilt gaan gebruiken? Pas dan kan je een adapter gaan maken.
Geert
Contacteer:

het worden 280mm's zover ik weet.
Gast

voor 280 mm heeft bart wel wat anders liggen :lol:
Bart V

Ik heb ook nog wel wat porsche (brembo) 4 pots klauwen liggen voor de liefhebbers :)
Geert
Contacteer:

Bart V schreef:Ik heb ook nog wel wat porsche (brembo) 4 pots klauwen liggen voor de liefhebbers :)
met adapter platen voor een clio?
Bart V

Nee helaas. Is vast wel te maken overigens. Ik heb meerdere types, zowel radiaal als op normale wijze te bevestigen, dus passend krijg je het altijd. Ik denk alleen wel dat je met deze klauwen minimaal 16 inch moet gaan gebruiken.
Geert
Contacteer:

dan kan ik net zo goed adapter plaatjes voor de huidige klauwen laten maken. De auto krijgt ook 16" wielen.

Het is trouwens voor een rally clio waar ik volgend jaar in ga navigeren.

http://members.home.nl/b-prins/carisborn.htm
Laatst gewijzigd door Geert op zo 30 dec 2007 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Goed bezig met die clio (Y)

Als je toch 16 inch gaat gebruiken, zou ik ook overwegen om nog wat grotere schijven te gaan gebruiken. Misschien kan je bijvoorbeeld 305 mm kwijt icm die klauwen. Met name een grotere schijfdiameter levert serieus betere remmen op.

Wat kosten die klauwen dan die je gaat gebruiken?
Geert
Contacteer:

geen idee ik zal het een vragen, maar ik denk een vermogen! Ik dacht dat de klauw maximaal 280mm schijven aan kon.
Bart V

De klauw kan wel meer aan, dat hangt er net vanaf hoe ver je hem naar buiten plaatst. Misschien mis je dan een randje aan de binnenkant, maar dat maakt niets uit. Als je de prijs van die klauwen weet moet je het maar even laten weten. Misschien kan ik iets goedkopers maken voor je met porsche klauwen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Geert schreef:dan kan ik net zo goed adapter plaatjes voor de huidige klauwen laten maken. De auto krijgt ook 16" wielen.

Het is trouwens voor een rally clio waar ik volgend jaar in ga navigeren.

http://members.home.nl/b-prins/carisborn.htm
Is het gelukt met het certificaat? Ik heb geen reaktie van Bert-Jan meer gelezen op rallysport.nl :s
Geert
Contacteer:

de kooi is volgens annex j standaart gemaakt en is al door iemand van de knaf bekeken en goed bevonden.
Geert
Contacteer:

Bart V schreef:De klauw kan wel meer aan, dat hangt er net vanaf hoe ver je hem naar buiten plaatst. Misschien mis je dan een randje aan de binnenkant, maar dat maakt niets uit. Als je de prijs van die klauwen weet moet je het maar even laten weten. Misschien kan ik iets goedkopers maken voor je met porsche klauwen.
goedkoper is altijd welkom. maar dan zullen deze klauwen wel retour kunnen. pm me maar wat prijs details als je wil.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Geert schreef:de kooi is volgens annex j standaart gemaakt en is al door iemand van de knaf bekeken en goed bevonden.
Oke, gelukkig. (Y)
Maus

Op een ander forum gelezen:
Of een grote remmenset echt nodig is hangt helemaal van je rij-en remstijl af.

Wel is het zo dat als je meer vermogen hebt, dit ook gaat gebruiken. Dus hogere snelheden, eventueel vaker harder remmen ed....

Misschien is het beter en goedkoper om eerst een set goede remblokken en remschijven icm goede vloeistof te proberen! Misschien volstaat alleen dit al, hou je flink wat knaken in je zak

Overigens zeggen het aantal zuigers NIETS over de vertraging ed. Er zijn genoeg auto's met 2 zuigerklauwen die harder remmen dan systemen met meer zuigers.

Belangrijkste is dat de samenstelling van het frictiemateriaal matcht met het materiaal van de remschijf.

Als dat niet klopt, kan je een remsysteem met 10 zuigers monteren maar zal het nooit naar behoren functioneren.

Goede banden monteren is overigens een pré! Als je remvertraging veel hoger is dan de grip die de banden leveren, zal de boel continu blokkeren of in het ABS schieten.
mark 5t
Contacteer:

Bart V schreef:Ik heb ook nog wel wat porsche (brembo) 4 pots klauwen liggen voor de liefhebbers :)

das toch overkill :lol: :D
Florus

Daarom doet ie ze ook weg! :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

mark 5t schreef:

nee alleen als ik het aanbied is het overkill
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Contacteer:

ik denk het niet :(
Bart V

mark 5t schreef:

Op een porsche met 300 pk, en banden 2x zo breed als de doorsnee renault valt dat wel mee hoor :D

Ik heb bijvoorbeeld een setje porsche 996 achterklauwen, niet van die joekels die voor zitten. De zuigerdiameter opgeteld per kant is totaal 56 mm, en staat dus redelijk gelijk aan een RS klauw van 54 mm. Remcapaciteit zal dus nagenoeg gelijk zijn, alleen minder gewicht, en het ziet er mooi uit. Voor ieder wat wils.
limburgio

wat is het grootste dat je kan gaan met remmen als je 14" velgen rijdt?
dacht aan de remmenset van de 21txi of met als optie de RS klauwen
krij nu standaard met de ferodo ds2500 en dat gaat lekker en remt goed
enkel nu bv van 250->200km/h voel ik dat het niet goed meer is
Tom
Moderator
Car: MB

zijn dat schijven in 255 of 285mm? 285 zal namelijk niet passen in een 14" velg
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie