ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

:nee: vanmiddag wezen kijken naar een auto
ben ik op de terugweg hoor ik een lichte ratel uit 't vooronder
stilgezet bij de eerste pomp, wil ik starten niks meer
startmotor gaat (zwaar) rond.......anwb erbij en uiteindelijk starte hij wel
wederom met ratel bij gasgeven, waarschijnlijk de nokkenaslagers zij de beste man
't komt boven bij 't kleppendeksel vandaan bij de distributie zijde :evil:
kan dit kloppen?
Haas
Car: Megane RS

niet 'gewoon' je drijfstanglagers?
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

zou ook kunnen, maar die heeft veban 2 jaar terug vervangen
Bart V

Klinkt heel erg als drijfstanglagers. Dat ze vervangen zijn zegt helemaal niets (of juist wel)

Heeft de auto recent met te weinig olie gezeten bijvoorbeeld? En wat is de reden geweest dat veban de lagers toen vervangen heeft? Was de krukas toen nog wel in orde etc etc.

Enige manier om erachter te komen is de carterpan eraf halen, en kijken of de lagers nog in orde zijn.
bassie112

+Clio16v+ schreef:lampies zijn waarschijnlijk kapot, had ik ook. bovenste kap moet je losmaken, en daarna de tellebak (snelheidskabel losmaken). tis ff pielen. tip: leg een stuk papier onde je tellerbak, anders beschadig je bij het pielen het plastic van je dash met de rand van de tellerbak. Zitten 2 lampjes aan beide zeiden voor het verlichten van de temperatuurmeter.
Hoe kan ik die snelheidskabel trouwens losmaken. Is het een stekker die ik eruit kan trekken of moet ik dat witte omhulsel lospulken?
-Ray-
Contacteer:

dat witte omhulsel zoals jij dat noemt zit met 2 "haakjes" geklemd. voorzichtig wiebelen en trekken dus. breek ze niet af, anders heb je er een nieuw probleem bij.
Immer wieder die verdammte Holländer
bassie112

-Ray- schreef:dat witte omhulsel zoals jij dat noemt zit met 2 "haakjes" geklemd. voorzichtig wiebelen en trekken dus. breek ze niet af, anders heb je er een nieuw probleem bij.
Het is gelukt hoor. Alleen waar kan ik die lampjes halen want ik mis er 5 :wink:
-Ray-
Contacteer:

op de sloop. zoek een clio (bij voorkeur een 16V) en alle lampies van de tellerbak meenemen.

en anders ff nieuw bestellen bij de dealert. kosten de wereld niet.
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas

zijn toch gewoon steeklampjes die je bij de halfords ken halen? Of ben je de 'stekkertjes' waar je het lampie in steekt ook kwijt? Die zijn namelijk ook hetzelfde als van een gemiddelde golf enz.
bassie112

Haas schreef:zijn toch gewoon steeklampjes die je bij de halfords ken halen? Of ben je de 'stekkertjes' waar je het lampie in steekt ook kwijt? Die zijn namelijk ook hetzelfde als van een gemiddelde golf enz.
Zijn een soort steeklampjes jah. Zal wel ff bij halfords kijken. Bedankt (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik vrees dat ze die lampjes niet bij halffrod hebben.. Ik ben vandaag 3 winkels afgemoeten om de lampjes te vinden, maar gevonden. Ik had er 5 nodig prijs was 6,50 euro.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Bart V schreef:Klinkt heel erg als drijfstanglagers. Dat ze vervangen zijn zegt helemaal niets (of juist wel)

Heeft de auto recent met te weinig olie gezeten bijvoorbeeld? En wat is de reden geweest dat veban de lagers toen vervangen heeft? Was de krukas toen nog wel in orde etc etc.

Enige manier om erachter te komen is de carterpan eraf halen, en kijken of de lagers nog in orde zijn.
was uit voor zorg gedaan door henk, blok lag toch uitelkaar
en oliepeil houd ik uiteraard altijd op peil :)
Daniël W.
Car: 5TL-T

le mouton noir (sandy) schreef:
Bart V schreef:Klinkt heel erg als drijfstanglagers. Dat ze vervangen zijn zegt helemaal niets (of juist wel)

was uit voor zorg gedaan door henk, blok lag toch uitelkaar
en oliepeil houd ik uiteraard altijd op peil :)
Als de lagers goed zijn, waarom vervangen? Half werk levert alleen maar ellende op (S) Wat voor werk is er toen aan het blok gedaan eigenlijk?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

-versnellingsbak (revisiebak, veban)
-koppelingsset (nieuw)
-aandrijfassen (nieuw)
-stuurhuis (nieuw)
-motorsteunen (nieuw)
-distributieriem + rollen (nieuw)
-krukaslagers (nieuw)
-uitlaat rvs (nieuw)
-stabilisatorstang (nieuw)
-velgen x2
-scherm l/v (schade)
-pedaalset (nieuw)
-accu (nieuw)
-dynamo (nieuw)
-waterpomp (nieuw
't waren dus de krukaslagers die vervangen waren |:
mark 5t
Contacteer:

weet niet meer of ik het al vaker gevraagd heb maar wie kan mij vertellen of er toevallig ook 2 soorten tank deksels zijn voor de clio 16V?

ik heb net namelijk eentje gesloopt en nu pas ik die deksel op mijn cup clio maar dat past dus niet.

uit de gesloopte clio 16V komt een tankdeksel waar de dop recht middenin zit.
vulbuis zit ook gewoon recht in he midden.

in mijn cup clio zit de vulbuis echter schuin gemonteerd en nu past het niet dus zou het er een tankdeksel opmoeten waar de dop schuin op gemonteerd zit???????????????????
Christian

de schuine is ph2 :)
mark 5t
Contacteer:

ha dat zou kunnen de cup is een 94er en de gesloopte was van 91of 92

wie heeft er nog een dop liggen?
Geert
Contacteer:

-Ray- schreef:op de sloop. zoek een clio (bij voorkeur een 16V) en alle lampies van de tellerbak meenemen.

en anders ff nieuw bestellen bij de dealert. kosten de wereld niet.
ik kreeg ze gratis bij de dealer.... alle 15 stuks.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

'k laat hem maken en dan in de verkoop
klik
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

wat komt er terug in de plaats?

De 5GTT of weer een 16v??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Miekje16V

Mijn buitentemp. meter heeft de geest gegeven... t lampje erachter brandt nog wel maar hij geeft geen cijfers meer weer... iemand enig idee waar dit aan kan liggen (zekering, sensor oid??)?
antoine

Miekje16V schreef:Mijn buitentemp. meter heeft de geest gegeven... t lampje erachter brandt nog wel maar hij geeft geen cijfers meer weer... iemand enig idee waar dit aan kan liggen (zekering, sensor oid??)?
Er zitten 2 lampjes achter, zijn die allebei nog goed?
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

WouterW schreef:wat komt er terug in de plaats?

De 5GTT of weer een 16v??
matiz, cuore of micra :)
moet echt wat betroubaarders hebben dan een 16v
'k heb nog een kleine meid ook die ik elke dag van 't kinderdagverblijf moet halen :wink:
PaulM

Miekje16V schreef:Mijn buitentemp. meter heeft de geest gegeven... t lampje erachter brandt nog wel maar hij geeft geen cijfers meer weer... iemand enig idee waar dit aan kan liggen (zekering, sensor oid??)?
als lampies naar de !@#$ zijn moet je de temp nog wel af kunnen lezen als er licht op schijnt. Anders is er wat anders loos :)
antoine

Vandaag mijn carkit ingebouw in de clio.. Dan maar geen klokje. :D

[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/kid.jpg[/img]
Haas

vind je dat ding daaar handig zitten? Ik heb m bij mijn golf naast mijn stuur gezet, daar zie je tenminste wat...
antoine

Ja hoor. Ik zie er genoeg op, zoveel rijd ik toch niet met de clio. Nu heb ik ook geen uitstekende delen aan mijn dashboard.
Haas

das waar! Ach, bij mij zittie een stuk hoger, dus dat scheelt wel. een dash van een Golf is heel wat hoger dan dat van een Clio.
bassie112

Ik reed vandaag naar huis en nu viel mij op dat ik een soort onregelmatig rammelgeluid hoor linksvoor. Het geluid is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op het geluid als je rubber over een glad oppervlak wrijft (ramen lappen enzo :D). Het is verder niet bijzonder hard ofzo, maar wel aanwezig.

Het komt vooral voor als ik al een paar km heb gereden en eigenlijk alleen bij achteruitrijden, stilstaan en bij lage snelheden\toerentallen (2000-3000). Bij een bocht naar links hoor je zo goed als niets en bij een bocht naar rechts is het erg aanwezig. Rechtdoorrijdend of stilstaand hoor je het ook soms wanneer het toerental terugvalt (tussen 2000-3000 vooral dus). Koppeling intrappen heeft geen effect.

Het lijkt mij dus iets met de aandrijving aan de linkerkant te maken te hebben. Maar wat kan het zijn?
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

net ff bij de reno geweest. Gevraagd wat een hitteschild kost voor tegen het schutbord maar daar wilde ze 260 (U) euro voor hebbe, klopt dit of moet het een foutje zijn
antoine

Ik dacht 70 euro..
Geert
Contacteer:

zijn er hier op het forum niet mensen die zo'n schild kunnen maken uit een stuk aluminium plaat? ik heb er binnenkort ook weer een nodig.
mark 5t
Contacteer:

lijkt me een makkie
Niels-16v
Contacteer:

Is idd makkelijk zelf te maken, ik heb zo'n schildje een tijd geleden bij de dealert gehaalt, koste idd rond de 70 euro.
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

nou lekker is dat, hebben ze zeker verkeerd gekeken. Ga morghu wel ff terug
Gesloten