Beste Techno's
Al enige tijd heb ik een vreemd geluid bij starten.
Een beetje piepend.
Ik dacht eigenlijk dat het de v snaar was.
Hij heeft het ook alleen als het koud is, anders doet ie het normaal. Als ie helemaal warm is, is er ook niets aan de hand.
Tot ik vanmiddag iets vreemds merkte. Zodra ik de koppeling in trap is het geluid over. Ik ben direct naar de garage gegaan, daar vertelde ze me dat het een druk lager is..... heeft iets te maken met de versnellingsbak ofzo...... schijnt een lager te zijn dat draait en op een as zit. Zodra je de koppeling intrapt druk dat lager ergens tegen aan, en is dus het gepiep weg. Tevens merk ik er met rijden ook niets van
Ik heb er verder niet zoveel verstand van. Mocht er meer duidelijkheid moeten komen hoor ik het graag.
Ik heb hem in maart gekocht bij een Renault dealer. Ondertussen is de versnellingsbak al vervangen en heb een hele hoop ellende met die auto gehad. Ze gaan kijken of ze dat lager zo kunnen smeren. Zou vanonder de motor kap moeten kunnen. En anders moet de hele versnellingsbak eruit. Dus dat gaat aardig in de papieren lopen.
Nu is mijn vraag.
Dat lager waar hoort dat bij? Is dat iets van de versnellingsbak? De koppeling of de druk groep (vraag me niet wat een druk groep is...)
Als het namelijk van de versnellingsbak is, is het pas vervangen. En ga ik verhaal halen bij die garage.
Ik hoor graag wat jullie idee hier over is.
Groet
Jeroen
Vreemd geluid in Twingo 99
-
- Contacteer:
das een onder deel van de koppeling
die hadden ze gewoon toen mee moeten vervangen
dus valt binnen het jaar garantie op een reparatie
gewoon zeggen dat je de bovag in schakelt als ze niks doen
die hadden ze gewoon toen mee moeten vervangen
dus valt binnen het jaar garantie op een reparatie
gewoon zeggen dat je de bovag in schakelt als ze niks doen
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Klinkt inderdaad als een druklager. Het druklager zit inderdaad bij je koppeling. Dus om dat te vervangen zal de versnellingsbak er weer af moeten.
Zonde dat ze daar niet eerder achter zijn gekomen bij het vervangen van de bak, dan hadden ze het meteen mee kunnen pakken...
Zonde dat ze daar niet eerder achter zijn gekomen bij het vervangen van de bak, dan hadden ze het meteen mee kunnen pakken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Is het zo dat je op een reparatie aan een auto altijd 1 jaar garantie hebt?
Toen ik de auto kocht in maart zat er 6 maanden bovag op.... maar op de reparatie zit dan wel 1 jaar begrijp ik?
En kan het zo zijn, dat de reparatie aan de versnellingsbak onkundig is gedaan. En dat ik daarom nu deze klachten heb? Heb er namelijk niet zo'n hoge pet van op. De beugel waar de fan in hangt zat namelijk ook helemaal los na die reparatie, en hebben ze later vast gezet. ( niet echt professioneel dus.)
Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de garage. Ze gaan dan kijken of ze het lager kunnen smeren. Is dit een tijdelijke oplossing? En zou hij dan bijvoorbeeld over 10.000Km aan de beurt zijn? Of is het echt verholpen daarmee, zodat ie net zoveel kans maakt als ieder ander?
Want als ik dan natuurlijk weer buiten dat jaar garatie zit, heb ik helemaal geen poot om op te staan.
Toen ik de auto kocht in maart zat er 6 maanden bovag op.... maar op de reparatie zit dan wel 1 jaar begrijp ik?
En kan het zo zijn, dat de reparatie aan de versnellingsbak onkundig is gedaan. En dat ik daarom nu deze klachten heb? Heb er namelijk niet zo'n hoge pet van op. De beugel waar de fan in hangt zat namelijk ook helemaal los na die reparatie, en hebben ze later vast gezet. ( niet echt professioneel dus.)
Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de garage. Ze gaan dan kijken of ze het lager kunnen smeren. Is dit een tijdelijke oplossing? En zou hij dan bijvoorbeeld over 10.000Km aan de beurt zijn? Of is het echt verholpen daarmee, zodat ie net zoveel kans maakt als ieder ander?
Want als ik dan natuurlijk weer buiten dat jaar garatie zit, heb ik helemaal geen poot om op te staan.
op renault reparaties en tevens onderdelen zit 1 jaar garantie, dat is correct.
lager niet vanaf boven smeren !!!!!! kans op vette platen.
het heeft totaal geen zin en later moet toch alles uit elkaar.
ik heb dit euvel ook gehad met een vijf, was er pas vanaf nadat er een andere koppeling was gemonteerd ( niet renault )
lager niet vanaf boven smeren !!!!!! kans op vette platen.
het heeft totaal geen zin en later moet toch alles uit elkaar.
ik heb dit euvel ook gehad met een vijf, was er pas vanaf nadat er een andere koppeling was gemonteerd ( niet renault )