[Haas' 1916V Chamade] Verkocht!

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Steven
Car: M536

Toch als je een blok bovenlangs chopt is een brug echt niet nodig.
Die uitlaat, schakelstang en aandrijfas losmaken is nog geen 5 mins werk onder die auto.
Martijn Kool

Steven schreef:Toch als je een blok bovenlangs chopt is een brug echt niet nodig.
Die uitlaat, schakelstang en aandrijfas losmaken is nog geen 5 mins werk onder die auto.
jij draait een uitlaat los incl. aandrijfassen en schakelstang in 5min? knap :P

maar t stelt idd niet zo heel veel voor, gewoon goed kijken, maar ik vermoed dat haas dat blok er uithaalt met de ogen dicht... :~
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven

Voor die aandrijfassen ist links 3xM8 en rechts alleen een spietje.
Uitlaat is vaak 2 bouten, hoewel die bij de 16v wel wat hoeriger zit, geef ik toe.
En schakelstang is ook 1xM8
Martijn Kool

rechtsvoor alleen schokbreker los, linksvoor stuurkogel en schokbreker anders krijg je hem niet uit de bak, dus alweer 5mins :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

bovenlangs eruit met bak en al. :)

ff een takeltje lenen/huren en een dagje droog en niet te windachtig weer, dan kan het in een dagje gebeurd zijn. Blokkie eruit, bak eraf, koppeling in de stortbak donderen, nieuwe erop, ff snaartjes, rollen en waterpomp wisselen, blokkie terug erin mikken en klaar. Zou geen probleem moeten zijn :D

nu de juiste dag nog kiezen... :P
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:bovenlangs eruit met bak en al. :)

ff een takeltje lenen/huren en een dagje droog en niet te windachtig weer, dan kan het in een dagje gebeurd zijn. Blokkie eruit, bak eraf, koppeling in de stortbak donderen, nieuwe erop, ff snaartjes, rollen en waterpomp wisselen, blokkie terug erin mikken en klaar. Zou geen probleem moeten zijn :D

Juli 2008 :p

Is toch maar een dagje werk? (als alles goed gaat??)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Car: MB

krap in een dag, dan mag er niet teveel tegen zitten. Ik zou er lekker twee dagen over doen, heb je nog tijd het een en ander goed te bekijken/netjes te maken/schoon te maken/ te vervangen/........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

en dag is bij haas van 's ochtends 8 tot 's avonds 9 hè :D

laat maar weten wanneer haas! (Y)
Haas

bij mij is een dag 24 uur :P

@Paul: komt goed, misschien vrijdagavond lichten en zaterdag overdag terugzetten, kraan terug en dan afbouwen :)
Steven

Kraan hure? :smoke:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Zit dat brokje rvs er al onder :wink: :lol:
Haas

nee, na zondag niets meer mee gedaan :(
ja, op zijn plekkie gezet en vd week met de storm even wat veiliger weggezet, dan onder de bomen ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Haas schreef:bij mij is een dag 24 uur :P

@Paul: komt goed, misschien vrijdagavond lichten en zaterdag overdag terugzetten, kraan terug en dan afbouwen :)
Als je een kraantje nodig hebt moet je het ff melden :wink: En evt. voor wat hulp ook natuurlijk. :D
CChris

Haas schreef:bij mij is een dag 24 uur :P

hehe, ik moet bij mijn 16v chamade ook de koppeling doen, had precies hetzelfde idee....... ben benieuwd hoe het jou af gaat :wink:
R 5 Convertible Rulezz
Haas

vraagje:

ik vind de auto vanaf t begin af aan al wat 'zwaar' remmen, kortom, ik trap me rot, maar vind m niet mega remmen. Oke, tis een zwaar hok, maar dan nog, ik ben er niet kapot van. Nu heb ik de klauwen voor al nagekeken en achter ook. Schijven zijn niet denderend, maar ook niet diep triest.
Heb ook het gevoel dat de druk de ene keer 'hoger' in het pedaal izt dan de andere. Wat kan dit zijn? Rembekrachtiger? hoofdremcilinder of een vacuumleiding?
Miekje16V

Hey op dat remmen gedoe wil ik wel even reageren... Mijn remmen fucntioneren goed vind ik zelf maar ik merk verschil tussen het remmen wanneer ik aan t toeren ben of als ik aan het trappen ben. Kan het zijn dat ie zwaarder/beter gaat remmen als je hem meer in toeren jaagt? (I) Dus dat daar een soort extra remkracht optreedt ofzo?
Haas

nee, dat niet... Die van jou gaat prima in de ankers ja! Mijne niet echt, vandaar.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

als de motor er dalijk toch uit is, kan je alles goed nakijken toch?

eventueel ter vergelijk eens in mijn 19 ankeren? ;)
Xabre
Car: 19 16V

tja 19's remmen nou eenmaal ruk, zitten dezelfde remmen als onder zo'n clio smurfenhok
Trust me. I know what I'm doing.
Haas

ja, dat weet ik wel, maar toch voelt tniet vertrouwd...
Zelfs mijn golf met pizzaschijven remt beter :S
Tom
Moderator
Car: MB

hoe is de vloeistof? Ziet het eruit alsof je er een weg mee kunt teren? :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas

mwah..vond m op zich niet schrikbarend slecht. Maar ja, wat in de leidingen zit, heb ik nog niet gezien ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Haas schreef:bovenlangs eruit met bak en al. :)

als de racevijf klaar is ben je welkom hoor
vetpensje :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno

die vloeistof, daar heb je de eerste keer remmen geen last van. Ergo: das niet de oorzaak. (maar vervangen kan geen kwaad)

Als 't gedrag heel erg wisselt, zou ik inderdaad de remverkrachtiger verdenken.

Als 't altijd ruk remt, misschien verglaasde blokken? ff opschuren of vervangen. Of eens ff echt serieus over de zeik helpen.
rev it like a rental
canonballman

Menno schreef: Of eens ff echt serieus over de zeik helpen.
Bel me maar Haas: 06-1383252.
Doe ik voor jou! :p
Haas

er zit fabriekaf een open dakkie in mijn 19 en dat lekt af en toe wat. Geen liters, maar alsie ff gestaan heeft en je remt de eerste keer, heb je een natte kop (0)
nu heb ik al ff staan kijken, maar je kunt dat ding niet echt strakker stellen. iemand ideeen? Rubber vervangen heeft naar mijn idee geen nut..
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dat remmen?

Gewoon niet zo hard rijden, hoef je ook niet hard te remmen :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven

Tom schreef:hoe is de vloeistof? Ziet het eruit alsof je er een weg mee kunt teren? :D
ff ghettostyle verversen? CU@Ring :lol:
Haas

WouterW schreef:Dat remmen?

Gewoon niet zo hard rijden, hoef je ook niet hard te remmen :p
daar had ik dat ding nou net voor gekcoht :P
Steven schreef:
Tom schreef:hoe is de vloeistof? Ziet het eruit alsof je er een weg mee kunt teren? :D
:lol: Dat was pas teer :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:
Wanneer plannen we? :p
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn Kool

ik wil ook mee (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Menno

Haas schreef:er zit fabriekaf een open dakkie in mijn 19 en dat lekt af en toe wat. Geen liters, maar alsie ff gestaan heeft en je remt de eerste keer, heb je een natte kop (0)
nu heb ik al ff staan kijken, maar je kunt dat ding niet echt strakker stellen. iemand ideeen? Rubber vervangen heeft naar mijn idee geen nut..
Rubber en ruit ff goedschoonmaken, en insmeren met een of andere ranzige glibber. Verzin zelf maar :D
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Als dat niet werkt: Rubber vervangen heeft over het algemeen wel nut. Die krijg je volgens mij ook op de strekkende meter, kost niet echt veel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Car: R19.R

Haas schreef:vraagje:

ik vind de auto vanaf t begin af aan al wat 'zwaar' remmen, kortom, ik trap me rot, maar vind m niet mega remmen. Oke, tis een zwaar hok, maar dan nog, ik ben er niet kapot van. Nu heb ik de klauwen voor al nagekeken en achter ook. Schijven zijn niet denderend, maar ook niet diep triest.
Heb ook het gevoel dat de druk de ene keer 'hoger' in het pedaal izt dan de andere. Wat kan dit zijn? Rembekrachtiger? hoofdremcilinder of een vacuumleiding?
Waarschijnlijk wat lucht in je systeem, een keer verversen.

Verder, zorg voor goede remblokken, dan remt zoŽn 19 prima, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren. Ze zijn niet direct, maar
het ze vertragen prima. Tuurlijk, het zal nooit remmen als een clio RS, maar wel meer dan goed genoeg :)

M.b.t. het dakraampje, als het goed is zitten aan de zijkant in het midden 2 schroefjes, waarmee je de hoogte kan afstellen (schroefjes wat losdraaien, raam goedzetten en dan weer vast draaien).
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:er zit fabriekaf een open dakkie in mijn 19 en dat lekt af en toe wat. Geen liters, maar alsie ff gestaan heeft en je remt de eerste keer, heb je een natte kop (0)
Herken het probleem, niet ernstig maar heb het ook nog steeds in de Clio (fabriek af dakkie) En daar valt niks aan af te stellen...
Rubbers moeten bij mij vervangen worden, alleen het probleem is dat Renault ze niet meer maakt. Dus nog altijd op zoek naar een bedrijf die ze op maat wil maken.
Gesloten