Hiervoor reed ik een '92 Clio 1.4 S waar ook het een ander aan verbouwd was. Maar toen ik deze verkocht moest er gewoon een Grandprix voor terugkomen. Dat gebeurde dus ook 2 dagen nadat ik mijn 1.4 had verkocht.
Dit was mijn Clio 1.4 die ik verkocht in november 2007 na er 2,5 jaar in gereden te hebben:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0548.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0557.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0555.jpg[/img]
Al gauw hierna vond ik een Clio GrandPrix, die er in de advertentie zo uitzag:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 0282/2.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 0282/7.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 0282/8.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 0282/4.jpg[/img]
Ik heb hem echter gekocht zonder bovenstaande velgen, hier vroeg hij namelijk €300,- extra voor. Toen ik hem 2 dagen later ophaalde zaten er dus de standaard GP wielen onder.
Dit zijn de eerste foto's van toen ik hem in mijn bezit had:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0094.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0095.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0098.jpg[/img]
Hij was niet helemaal perfect toen ik hem kocht. De lak was heel dof en overal zaten klein krasjes. Ook vond ik de achterkant veel te ver verlaagd ten opzichte van de voorkant. Deze heb ik hetzelfde weekend nog verhoogd, zodat hij aardig waterpas stond. De complete auto heb ik machinaal gepolijst, waardoor zijn glans helemaal terugkwam
Het lijstje wat ik aan het begin opgesteld had om eraan te gaan doen:
De bedoeling is om niet radicaal teveel aan de GP te gaan doen, maar toch wat kleine dingetjes.
Op zeer korte termijn:
- Speling in het stuurhuis verhelpen
- Trekhaak weghalen
- Achterkant ietsje verhogen
- Leer interieur erin
- Pioneer P85BT inbouwen
- MDF-hoedenplank erin
- Complete auto polijsten i.v.m. waskrassen
Verder heb ik nog wel wat wensen, maar die zijn voor de langere termijn


- Roest bij achterscherm wegwerken
- Zwarte strips op bumpers en zijkanten meespuiten
- ASD-spoilertje
- 16" witte velgen

- Composetje erin
Al vanaf het begin wilde ik graag witte wielen onder mijn GP hebben en die zijn er in januari 2008 onder gekomen. 16" Speedline Turini's met 195/40-16 Dunlop SP9000 banden

Hier zaten ze er net onder en had ik gelijk mijn remklauwen goud gespoten. Ook is hij hier gepolijst:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0400.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0387.jpg[/img]
Ook had ik ondertussen een in kleur meegespoten spoilertje op de kop kunnen tikken:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0376.jpg[/img]
En ik heb mijn leren interieur ook weer ingebouwd, aangezien ik mijn vorige Clio met het standaard interieur verkocht had.
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 6small.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0397.jpg[/img]
Op de Speedline's zaten geen naafkapjes, dus die heb ik zelf gemaakt van originele Renault naafkapjes. Deze waren origineel zilver, maar ik heb ze in de kleur van de velgen gespoten.
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... Afb013.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... Afb019.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... Afb022.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... Afb023.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... Afb024.jpg[/img]
Toen ik de GP kocht had ik al gezien dat er roest zat bij het rechterachterscherm. Hier heb ik een nieuw stuk in laten lassen en opnieuw laten spuiten. Na even twijfelen had ik ook besloten om de motorkap, voorbumper en grill mee te spuiten i.v.m. steenslag en gebarsten lak. Hierna zag hij er weer superstrak uit!
Roest op achterscherm:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_0238.jpg[/img]
Na herstellen

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... C00019.jpg[/img]
Voorkant voor het spuiten (net gewassen, dus is geen vuil!):
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... enslag.jpg[/img]
En erna

[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... C00013.jpg[/img]
Hierna heb ik er nog aan elke kant 20mm spoorverbreder ondergezet, omdat de wielen naar mijn idee iets te diep in de wielkasten vielen.
Na dit alles werd ik gevraagd door Ronnie Detmers of ik interesse had ik een fotoshoot met mijn auto. Daar heb ik uiteraard geen nee tegen gezegd! En het resultaat is echt supervet al zeg ik het zelf!



[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/001.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/005.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/004.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/003.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/002.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/006.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 82/007.jpg[/img]
Deze fotoshoot is genomen in juni 2008. Hierna is er weinig boeiend meer veranderd. De laatste aanpassing zijn de vloermatten met het Grandprix logo ingeborduurd en nieuwe GP stickers op de achterschermen.
Matten:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 0small.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... 1small.jpg[/img]
Stickers:
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... to0313.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... to0312.jpg[/img]