ACT: 5 GT Turbo.
Tja een beetje speling is nooit zo erg, als het veel meer dan 1mm radiaal is dan wordt het wel wat vervelend, maar dan moet ie ook gaan aanlopen op het compressorhuis. Uiteraard zie je dan ook aanlopsporen.
Die scheur hebben ze allemaal, is een kwaaltje van die turbinehuizen, is op zich niet zo'n ramp hij werkt nog prima zo.
Ik zeg: lekker monteren en doorrije tot het stukgaat, dat kan soms nog echt jaren duren, mits je em netjes behandeld.
Die scheur hebben ze allemaal, is een kwaaltje van die turbinehuizen, is op zich niet zo'n ramp hij werkt nog prima zo.
Ik zeg: lekker monteren en doorrije tot het stukgaat, dat kan soms nog echt jaren duren, mits je em netjes behandeld.
Ja de speling is meer dan 1mm radiaal, hij loopt ook aan, is nog niet ingesleten.
Maar hij lekt olie in het compressorhuis dus is al een slecht teken lijkt me, het wordt reviseren denk ik.
Maar hij lekt olie in het compressorhuis dus is al een slecht teken lijkt me, het wordt reviseren denk ik.
Zet je intercooler eens ondersteboven? Denk dat je daar ook nog wel een berg olie in terugvind.
Tja kan moeilijk voelen vanaf hier, je kan em in principe ook weer monteren en ff sparen mocht het nu even niet uitkomen. Turbo's klappen over het algemeen niet verscrhrikkelijk uit elkaar en mocht dat wel gebeuren vangt de intercooler wel alle brokstukken af.
Bij een revisie krijg je vaak toch een compleet nieuwe turbo.
Tja kan moeilijk voelen vanaf hier, je kan em in principe ook weer monteren en ff sparen mocht het nu even niet uitkomen. Turbo's klappen over het algemeen niet verscrhrikkelijk uit elkaar en mocht dat wel gebeuren vangt de intercooler wel alle brokstukken af.
Bij een revisie krijg je vaak toch een compleet nieuwe turbo.
Daar kwam ook een bult olie uit ja, we beginnen nu aan een blokrevisie, dus dan blijft de turbo niet achter 
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
IK heb een probleem met m'n GTT ('t zal es niet zo zijn...maar begin 2008 komt er een 1.7T in...).
Ik heb de ontsteking eruit gehad, de verdelerkap en alles daaronder zeg maar. Maar toen ik die terug plaatste starte de auto niet meer. Hij lijkt wel helemaal niet meer op tijd te staan. Nu hoorde ik dat er onderin de ontsteking een tandwieltje zit dat wle eens verdraait kan zijn. Hoe krijg ik dit weer goed?
Ik heb de ontsteking eruit gehad, de verdelerkap en alles daaronder zeg maar. Maar toen ik die terug plaatste starte de auto niet meer. Hij lijkt wel helemaal niet meer op tijd te staan. Nu hoorde ik dat er onderin de ontsteking een tandwieltje zit dat wle eens verdraait kan zijn. Hoe krijg ik dit weer goed?
Ach een 1.7T zal niet direct de verademing zijn hoor, het blijft allemaal ouwe troep die aandacht nodig heeft. 
Maargoed daar gaan we weer:
Op je bak zit een gat waardoor je je vliegwiel kan zien, je moet je krukas draaien tot je het streepje op het 0-streepje hebt staan.
Dan kun je het tandwieltje eruit draaien met een schroevendraaier en dan 1 tandje verder draaien en weer terug erindraaien (draaidraaidraai).
Moet je net zolang draaien tot ie met de verdeler punt van het blok af (naar de rad toe) staat. Das dus ook cilinder 1 vanaf de bak geteld.

Maargoed daar gaan we weer:
Op je bak zit een gat waardoor je je vliegwiel kan zien, je moet je krukas draaien tot je het streepje op het 0-streepje hebt staan.
Dan kun je het tandwieltje eruit draaien met een schroevendraaier en dan 1 tandje verder draaien en weer terug erindraaien (draaidraaidraai).
Moet je net zolang draaien tot ie met de verdeler punt van het blok af (naar de rad toe) staat. Das dus ook cilinder 1 vanaf de bak geteld.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dankjewel, die had ik nodig 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Die is ook nog maar 1000 keer gepostegbertja schreef:http://www.youtube.com/watch?v=oqMR0NBD4Cw

Gister met mike het blok van de 5 gtt uit elkaar gehaald, nadat we een warmloper hadden gehad in duitsland met 180+:p
Een cilinder was er toch wel heel ernstig aan toe, de cilinderbus zat ook los
Blok gaan we nu reviseren
foto zegt meer...
![Afbeelding]()
Een cilinder was er toch wel heel ernstig aan toe, de cilinderbus zat ook los

Blok gaan we nu reviseren

foto zegt meer...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen


Nou die in elk geval goed naar de klote

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haha iddCChris schreef:twas alleen nog een kwestie van tijd.........najah mooi hobbyproject toch?

Maar nu hebben we iig een goede reden om te beginnen met de r5
Was ook een domme gedachte om eens even te kijken wat 5 zou doen op top, druk hadden we op 1,3 barMartijnG schreef:Stelletje idioten
![]()
Nou die in elk geval goed naar de k*%$e

Kortom hoe snel wil je hem in de soep hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En dan is het nog geen originele Charisma Kit geleverd vanuit Engeland.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Deze??voske schreef:hallo,
Heeft iemand toevallig die foto van de mat zwarte renault 5? Ik heb gezocht maar kan hem nergens zo snel vinden dus als iemand hem heeft zou super zijn..
groetjes
[img]http://www.nr5lebt.de/html/besucher/Daniel01.jpg[/img]
[img]http://www.nr5lebt.de/html/besucher/Daniel02.jpg[/img]

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Kanonne... wat een gaaf ding zeg.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En dan kun je nog kiezen tussen de zilveren van Merijn of de matzwarte van mij 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Probably... 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Check mn projecttopic... 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Merijn :
Zijn mooie velgen....... Maar......... ik heb 16V remmen eronder zitten.
Past net niet zeg maar.
En ik heb thuis nog een mooie set net gestraalde + zwart gespoten Speedlines liggen die er nog onder moeten tzt.
Maar ik bedoelde in het algemeen de het hele plaatje van die auto.
- Matzwart
- Goede witte velgen
- leuke stripping
- Goed gekozen wijzigingen kwa exterieur
Zijn mooie velgen....... Maar......... ik heb 16V remmen eronder zitten.

Past net niet zeg maar.

En ik heb thuis nog een mooie set net gestraalde + zwart gespoten Speedlines liggen die er nog onder moeten tzt.

Maar ik bedoelde in het algemeen de het hele plaatje van die auto.
- Matzwart
- Goede witte velgen
- leuke stripping
- Goed gekozen wijzigingen kwa exterieur
Laatst gewijzigd door Arco op vr 2 nov 2007 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.