elbow heb ik nog welIvo van Achthoven schreef:Iemand toevallig nog een org. elbow liggen met de bijbehorende bouten en moeren......?
Ik heb me gisteravond rot gezocht in de schuur, maar helaas.....![]()
Moet nu toch wel eens een stukkie kunnen rijden met mn GT....
ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik had precies hetzelfde idee... Ik ben op zoek naar een 2,5 inch. En aangezien die ik al een keer van Ivo 'gekocht' had, maar uiteindelijk die koop niet doorgegaan is, maakte ik die opmerking. 
Ik ga binnenkort wel wat bestellen. Misschien interessant om dat met wat meer mensen tegelijk te doen.

Ik ga binnenkort wel wat bestellen. Misschien interessant om dat met wat meer mensen tegelijk te doen.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Downpipe of elwbow ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ja hoor ik wil best een serie downpipes bouwen maar dan moet er wel een serieus aantal aangevraagd worden .
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:

zeker interesse hier!
dat hangt helemaal van de hoeveelheid af die ik moet gaan maken.
geef eens een richt prys per aantal dan weten we of het intressant mocht blyken.mark 5t schreef:dat hangt helemaal van de hoeveelheid af die ik moet gaan maken.
ALs het intressant is geld overmaken naar de maker en klaar ,kryg je geen gezeik met de afname enz.
Naar dat ding wou ik toen nog gaan kijken maar vlak voordat ik een mail kon verzenden was hij alweer weg... Staat erg kort op naam, beetje dubieus...
Lex wist er verder niet zo heel veel vanaf, had hem toen al eens een PM gestuurd.
Lex wist er verder niet zo heel veel vanaf, had hem toen al eens een PM gestuurd.
vraag aan de kenner:
hoeveel mag een tweedehands samco set voor de 5 opleveren, het gaat om de complete set (water/olie/lucht).
Jo
hoeveel mag een tweedehands samco set voor de 5 opleveren, het gaat om de complete set (water/olie/lucht).
Jo
helft van de nieuwprijs + wat je zelf in gedachten hebt om erop te verdienen-jo- schreef:vraag aan de kenner:
Jo
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik wil met het blok van onze 5 gtt aan de gang, en nu wil ik een kar maken waar ik het blok aan kan hangen en ook kan ronddraaien enz.
Ik zat te denken om hiervoor de 4 boutgaten (m8 dacht ik) voor de bevestiging van de versnellingsbak te gebruiken.
Dus het blok hangt dan aan een kant aan de deze 4 punten, weet iemand of dit mogelijk is, zonder dat het blok hiermee beschadigd..
Ik zat te denken om hiervoor de 4 boutgaten (m8 dacht ik) voor de bevestiging van de versnellingsbak te gebruiken.
Dus het blok hangt dan aan een kant aan de deze 4 punten, weet iemand of dit mogelijk is, zonder dat het blok hiermee beschadigd..
Misschien makkelijker om ff zo'n motorontagebok te kopen,dingen kosten maar rond de 5 tientjes ofzo...
[img]http://www.barntools.info/images/btms45.jpg[/img]
[img]http://www.barntools.info/images/btms45.jpg[/img]
Haha, ok
maar hoe zet je hem vast dan, je klemt het blok ofzo?
waar kan je zo'n ding kopen?
maar hoe zet je hem vast dan, je klemt het blok ofzo?
waar kan je zo'n ding kopen?
Op de foto hierboven zie je die zwarte uitsteeksels,daar doorheen gaan bouten die je in de boutgaten draait waar normaal je bak op vastzit.
http://www.barntools.nl
Maar worden ook veel op Marktplaats aangeboden
http://www.barntools.nl
Maar worden ook veel op Marktplaats aangeboden
Met die 4 armpjes, die kun je alle kanten opdraaien en schuiven om alle bakmontagepunten te halen. En dan kun je het geheel gewoon netjes draaien.
En je vind ze op marktplaats, onder motorsteun (niet te verwarren met zo'n rubberen steun in je auto) motorbok motormontagebok etc. beetje creatief zijn met woorden en je komt er wel.
Edit: zu spät
En je vind ze op marktplaats, onder motorsteun (niet te verwarren met zo'n rubberen steun in je auto) motorbok motormontagebok etc. beetje creatief zijn met woorden en je komt er wel.
Edit: zu spät

Oke bedankt mensen 

De turbo van onze r5 gtt is slecht, zit aardig wat speling op het asje.
Ik heb hem net ff goed bekeken en ik zag dat er ook nog een schuur in het gietijzeren gedeelte zit van de inlaatkant, tussen waaier en wastegate zie
Weet niet of deze scheur kwaad kan?
Ik vraag me af of het haalbaar is deze turbo te laten reviseren, of kan ik beter een andere op de kop tikken?
![Afbeelding]()
Ik heb hem net ff goed bekeken en ik zag dat er ook nog een schuur in het gietijzeren gedeelte zit van de inlaatkant, tussen waaier en wastegate zie

Weet niet of deze scheur kwaad kan?
Ik vraag me af of het haalbaar is deze turbo te laten reviseren, of kan ik beter een andere op de kop tikken?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Die scheur zit bij de meeste turbo's..tenminste, hetzelfde plaatje is wel eens vaker voorbij gekomen. Misschien dat het niet onwijs veel kwaad kan, maar supergoed zal het ook niet zijn. Reviseren wordt het sowiezo ivm de speling, maar misschien dat je op zoek kan gaan naar een tweedehandsje zonder speling? (stond er nog wel één op MP geloof ik?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die scheuren vallen wel mee, vergeleken met de mijne... 
http://picasaweb.google.com/Merizzle/TurboKapot
Revisie kan altijd natuurlijk. Dan zetten ze er vast wel een nieuw uit op, denk ik.
Ruilturbootje een optie?

http://picasaweb.google.com/Merizzle/TurboKapot
Revisie kan altijd natuurlijk. Dan zetten ze er vast wel een nieuw uit op, denk ik.