klik
zoooooo zonde...Chris16v schreef:nee hoor,
maar nu hij klaar is,
doe ik hem weg,
En dat probleempje met blauwe rook bij stationair, weet je al wat dat is?Chris16v schreef:Voorlopig houd ik het even bij 1 auto, maar wil het nog eens gaan proberen en dan zonder haast. Weet nu dat het best sterk is zo 'n F7P met turbo. en in de onderstaande auto heb je net even wat meer ruimte en betere tractie.
jup te dunne olie bij warme motor. 5w40 voldoet dus niet.Maarten-Jan schreef:En dat probleempje met blauwe rook bij stationair, weet je al wat dat is?Chris16v schreef:Voorlopig houd ik het even bij 1 auto, maar wil het nog eens gaan proberen en dan zonder haast. Weet nu dat het best sterk is zo 'n F7P met turbo. en in de onderstaande auto heb je net even wat meer ruimte en betere tractie.
Mwa alle onderdelen die lowbudget waren zijn nog heel,Steven schreef:Low budget?
Ik heb niets anders geleerd dan de zuigerveer los te monteren in de cilinder en dan de ruimte tussen de uiteinden te meten..Riël Notermans schreef:dat kun je met een voelermaat toch nauwelijks meten? Een voelermaat van 0.10mm zit toch net zo klem bij 0.20mm speling omdat ie rond loopt?
De slotspeling viel binnen de tolerantie.Bart V schreef:Dat is de slotspeling die je meet, niet de zuigerspeling.
Zuigerspeling meet je tussen zuiger en cilinder. Cilinder moet je opmeten (liefst met torque plate) en de zuiger gegevens zijn bekend (of moet je ook meten). Dit doe je dus voordat je een motor inelkaar zet.
jacques schreef:Wat ook nog een rol kan spelen in het debacle.
Ik heb zef een jaartje race-motoren in elkaar gezet in 1982 tijdens de avond-HTS (wtb). We raceten met een Moto Guzzi Le Mans (2 cilinder 1000cc), vermogen max 107 pk/krukas.
Ik heb meerdere collega's gezien, die de cilinders inkorten en vervolgens de originele zuiger afdraaiden om meer compressie te krijgen.
Het resultaat was meer compressie maar je zuigerbodem dikte wordt minder als origineel en uiteindelijk geeft de zuiger, die toch al zwaarder wordt belast (zowel mechanisch als thermisch) de geest. Ik zelf reed gewoon met speciale hoge compressie race-zuigers, met dikke zuigerbodem, en nooit een vastloper of doorgebrande zuiger.
Chris, Ik weet dat de speciale turbo zuigers voor je turbo-blok duur zijn, maar het is waarschijnlijk de enige manier om een degelijke zuiger met ca 8 mm zuiger bodem dikte te krijgen.
Zuigerspeling meet je als volgt:
Je meet diameter van de onderkant van de zuiger (het hemd) en je meet met een meetklok op verschillende plaatsen in de cilinder en berekent de speling.
De zuiger is altijd conisch. Diameter bovenaan is kleiner.
De eerste was een spesso, die is overleden.Ronald1916V schreef:Nu is de koppakking in eens weer heel ? mischien volgende keer even een beetje inrijden voordat je meteen volgas op volle druk gaat rijden enz ?
staan aan in-/uitlaat kant.Riël Notermans schreef:Waar staan de vreetsporen? Aan de zuigerpen-richting of inlaat-uitlaatrichting?
Eerste geval is te heet geworden, 2e is teveel speling. Door t bot genomen
een frisse wind kan af en toe geen kwaad tochDennisT schreef:Niks beters te doen dan de boel afstoffen?BlackEagle schreef:akelig stil, dut ie alweer ?![]()
Wij zoeken anders nog een schoonmaakster...
Tsja dat zal ik even toelichten hoe het er met de Turbo motor staat:BlackEagle schreef:akelig stil, dut ie alweer ?