Clio RS '00 Motorsteun
Hoi,
Ik ben trotse bezitter van een Clio RS '00, echter wanneer ik in de 1e versnelling flink optrek dan maakt de auto een trrr trrr geluid met enkele kloppen onder de auto. Nu heb ik al gelezen dat dit waarschijnlijk de motorsteun(en) zijn. Hoe kan ik erachter komen WELKE motorsteun het is, waar zitten deze? en hoe kun je deze makkelijk zelf vervangen? Ik had hier en daar al gelezen dat het niet zo erg moelijke is om deze te vervangen.
Ik heb een dialogys maar ik kan de antwoorden daar niet vinden.
Groet,
Henry
Ik ben trotse bezitter van een Clio RS '00, echter wanneer ik in de 1e versnelling flink optrek dan maakt de auto een trrr trrr geluid met enkele kloppen onder de auto. Nu heb ik al gelezen dat dit waarschijnlijk de motorsteun(en) zijn. Hoe kan ik erachter komen WELKE motorsteun het is, waar zitten deze? en hoe kun je deze makkelijk zelf vervangen? Ik had hier en daar al gelezen dat het niet zo erg moelijke is om deze te vervangen.
Ik heb een dialogys maar ik kan de antwoorden daar niet vinden.
Groet,
Henry
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Dit is in de meeste gevallen de achterste motorsteun, deze zit aan de achterkant van de motor en aan 't subframe,carroserie...
Zeer goed bij te komen, als je een put of brug hebt dan...
succes..
Oja rijd in de 4, ongeveer 50 en laat je gas los... daar snel achteraan geef je weer gas en als dan je pook heftig naar voor en achter beweegt, weet je het zeker...
Zeer goed bij te komen, als je een put of brug hebt dan...
succes..
Oja rijd in de 4, ongeveer 50 en laat je gas los... daar snel achteraan geef je weer gas en als dan je pook heftig naar voor en achter beweegt, weet je het zeker...
-
hey, ik zit ook met dit probleem met mijn RS.
wat kosten de standaard motorsteunen weet iemand dat?
en ik heb gehoord dat er ook versterkte steunen bestaan waar zijn die verkrijgbaar? ik heb al gekeken @ http://www.reichhard-motorsport.com maar kan niet de juiste vinden... snap dr vrij weinig van van die site
wat kosten de standaard motorsteunen weet iemand dat?
en ik heb gehoord dat er ook versterkte steunen bestaan waar zijn die verkrijgbaar? ik heb al gekeken @ http://www.reichhard-motorsport.com maar kan niet de juiste vinden... snap dr vrij weinig van van die site

-
ik heb em al gevonden!
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1485
hier gevonden trouwens:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1930455
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1485
hier gevonden trouwens:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1930455
ben ik weer,
ik ben zojuist met m'n clio even naar de renault garage geweest. Een monteur heeft in m'n auto gereden en daarna nog op de brug gezet maar kon niet constateren dat 't geluid van een motorsteun afkomstig is. Hij kon 't zo niet thuisbrengen... zoals 't hier iig omschreven is lijkt 't mij toch een motorsteun, maar de monteur zal 't wel beter weten denk ik? Hij had meer tijd nodig om 't te onderzoeken, maar ik heb gezegd dat we dat wel doen bij de volgende beurt...
Enig advies?
ik ben zojuist met m'n clio even naar de renault garage geweest. Een monteur heeft in m'n auto gereden en daarna nog op de brug gezet maar kon niet constateren dat 't geluid van een motorsteun afkomstig is. Hij kon 't zo niet thuisbrengen... zoals 't hier iig omschreven is lijkt 't mij toch een motorsteun, maar de monteur zal 't wel beter weten denk ik? Hij had meer tijd nodig om 't te onderzoeken, maar ik heb gezegd dat we dat wel doen bij de volgende beurt...
Enig advies?
-
misschien een aandrijfas, iets anders kan vrijwel niet,
ik heb het bijvoorbeeld niet als ik gewoon veel gas geef met koppeling in(dus de aandrijving niet belast)
ik heb het bijvoorbeeld niet als ik gewoon veel gas geef met koppeling in(dus de aandrijving niet belast)
-
idd precies hetzelfde
-
hmm ... hij was niet zwak? de steun?
misschien dan toch aandrijfas
misschien dan toch aandrijfas
nee het viel inderdaad wel mee met de zwakte, ik heb 'm maar evengoed met polymax gevuld. Ik denk inderdaad dat 't de aandrijfas is dan, maar zekerweten doe ik 't niet omdat de garage er naar gekeken heeft en hij daar niets aan kon zien.
-
- Über-Spammer
je kan ook eens een andere garage vragen als second opinion. kan nooit kwaad. word het geluid ook erger als je door bochten gaat?
wiellager, homokineet?
wiellager, homokineet?
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
en wordt ie van die polymax niet knetter-stijf?
-
nou ik heb hetzelfde probleem dus antwoord ook maar ff
heel soms is et als ik de bocht door ga dat ik t hoor maat het word niet erger
het is gewoon in 1 wegrijden goed stevig... 4000 rpm>>> klapper klapper klapper>7000rpm>>> in zn 2 soms klapper en dan weg
heel soms is et als ik de bocht door ga dat ik t hoor maat het word niet erger
het is gewoon in 1 wegrijden goed stevig... 4000 rpm>>> klapper klapper klapper>7000rpm>>> in zn 2 soms klapper en dan weg
het geluid wordt niet erger in de bochten, het is alleen vanuit de 1 voluit optrekken en dan hoor je het geluid. Je beschrijft het als TRTRRTRR TRRTRTR TRRRR en soms voel ik wat lichte klappen onder de carrosserie. Het lijkt alsof er iets "doorschiet" tijdens accelereren, iets wat ronddraait misschien en wat dan ff doorschiet ofzo, het geluid is wel echt TRTRRTRR TRTRRTRRR en ALLEEN vanuit de 1 voluit optrekken.
Overigens merk ik eigenlijk geen verschil nu ik die baksteun helemaal volgekit heb met polymax. Ik kan niet zeggen dat ie knetter-stijf is ofzo maar 't geluid trr trr gaat niet weg.
Verder ben ik inderdaad van plan om naar een andere renault dealer te gaan voor een second-opinion.
Overigens merk ik eigenlijk geen verschil nu ik die baksteun helemaal volgekit heb met polymax. Ik kan niet zeggen dat ie knetter-stijf is ofzo maar 't geluid trr trr gaat niet weg.
Verder ben ik inderdaad van plan om naar een andere renault dealer te gaan voor een second-opinion.
Laatst gewijzigd door hpeeters op di 11 sep 2007 7:46, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dus? het probleem is weg?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Klink mij in de oren als een aandrijfas/homokineet. Maar goed, een andere (renault) garage zal je uitsluitsel geven.
Project: GTT Blue Sport
-
bij mij op de APK advieslijst staat wel de stuurkogel op? misschien is em daT?
-
- Über-Spammer
mwah dat niet, dat geeft geen trrrr geluid.
ik gok net als frits op je aandrijfas
ik gok net als frits op je aandrijfas

-
lijkt me ook dan, maar moet een aandrijfas dat geluid niet harder in de bocht maken?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Homokineet wel, maar het kan ook de andere kant van de aandrijfas zijn dus het flexibele gedeelte aan de bakkant.Hardcore RS schreef:lijkt me ook dan, maar moet een aandrijfas dat geluid niet harder in de bocht maken?
Project: GTT Blue Sport
-
hmm hij trekt wel gewoon door idd maar het klinkt gewoon niet lekker....
Nog wat, wanneer je de bovenste motorsteunen bekijkt (1 zit onder de accu-houder!) dan zie je dat deze gesteld kunnen worden (ovale gaten). wanneer deze losgedraaid worden, links en rechts, dan moet je het blok zover mogelijk van je af duwen, misschien met behulp van koevoet o.i.d. en dan weer aandraaien die handel. Meestal zijn de klapper-klachten dan weer even weg.
Met de tijd zal het blok weer naar voren neigen door de krachten.
Nog wat, wanneer je de bovenste motorsteunen bekijkt (1 zit onder de accu-houder!) dan zie je dat deze gesteld kunnen worden (ovale gaten). wanneer deze losgedraaid worden, links en rechts, dan moet je het blok zover mogelijk van je af duwen, misschien met behulp van koevoet o.i.d. en dan weer aandraaien die handel. Meestal zijn de klapper-klachten dan weer even weg.
-
dus voor de duidelijkheid naar de bumperzijde?
nu klappert waatschijnlijk je moter tegen t schutbord of hoe zit het?
nu klappert waatschijnlijk je moter tegen t schutbord of hoe zit het?
naar de bumper idd.
Het schijnt dat het spruitstuk tegen het subframe aan klappert.
Bij http://www.cliosport.net is er een sticky waar erover gesproken wordt
Bij mij was het vandaag in 1 keer een stuk erger, volgens mij mag hij de werkplaats in .... met spelen van de koppeling (beetje kracht op de bak zetten) hoorde ik duidelijk iets werken.
Vooral de steun te vinden onder de accu schijnt de boosdoener. Hier zit 1 of andere lange pen in verbinding met de bak die los raakt. Deze hoeft dan ook niet stuk te zijn, moet worden aangedraaid met een maat 18, maar vanaf onder... dus moet op brug ... pffff
Het schijnt dat het spruitstuk tegen het subframe aan klappert.
Bij http://www.cliosport.net is er een sticky waar erover gesproken wordt
Bij mij was het vandaag in 1 keer een stuk erger, volgens mij mag hij de werkplaats in .... met spelen van de koppeling (beetje kracht op de bak zetten) hoorde ik duidelijk iets werken.
Vooral de steun te vinden onder de accu schijnt de boosdoener. Hier zit 1 of andere lange pen in verbinding met de bak die los raakt. Deze hoeft dan ook niet stuk te zijn, moet worden aangedraaid met een maat 18, maar vanaf onder... dus moet op brug ... pffff
-
ok bedankt, zijn die motorsteunen niet aan te passen zodat ze niet meer verschuiven 

Bedankt voor deze reacties, ik zal binnenkort weer eens wanneer ik tijd heb er verder naar gaan kijken, die motorsteun onder de accu heb ik nog niet gecontroleerd. Overigens is inderdaad (nu die kit in de baksteun is uigehard) het vibreren wel iets meer geworden in de auto. Maar dat maakt niet uit, is alleen bij vol optrekken. Ik ben benieuwd of het te motorsteunen zijn, ik denk toch meer aan de aandrijfas.