hallo
is het normaal dat een clio rs 182 een nerveus stuurgedrag heeft , of zou er iets mis zijn? bij elke oneffenheid in de weg voeld de clio heel zoekerig aan , en je kan dus praktisch niet met een hand aan het stuur rijden .
is echt wel vervelend wan je kan dus niet echt ontspannen auto rijden he, heb al eens gevoeld aan de wielen maar die staan goed vast, en de banden hebben ook geen vreemde slijtage, dus ik zou het echt ni weten .
iemand een idee?
groeten steven
nerveus stuur gedrag
kraakt of boenkt er iets ?
Ik heb het wel es met een rs gehad dat een afgebroken motorsteun dit probleem gaf.
Ik heb het wel es met een rs gehad dat een afgebroken motorsteun dit probleem gaf.
velgen en banden zijn origineel, hij wijkt een beetje af , maar kraken en bonken,daar hoor ik niks van, heb wel als ik volledig afdraai dat er presies iets schuurd of vringt.
ik weet het anders ook ni, maar die motor steun doet mij ook twijfelen want als ik gewoon stilsta schokkeld de wagen en gaat som het lichtje van de motor branden, das ook ni normaal he. ofwel
ik weet het anders ook ni, maar die motor steun doet mij ook twijfelen want als ik gewoon stilsta schokkeld de wagen en gaat som het lichtje van de motor branden, das ook ni normaal he. ofwel
bij de rs182 gebeurt het inderdaad wel eens dat er een motorsteun is die het begeeft en dan krijgt hij ook met dat zoekerige gedrag te maken.
Vroeg of laat krijgt zo goed als elke 182 er last van
Vroeg of laat krijgt zo goed als elke 182 er last van
-
- Moderator
- Car: MB
dat de motor iets meer tordeert / kantelt lijkt me niet zo'n consequenties hebben voor de assen. Lijkt mij dat ze dat makkelijk op moeten kunnen vangen. Net als rijden over een hobbel ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Als één van de motorsteunen slecht gepositioneerd is bij een RS, dan heeft dit in 9/10 gevallen gevolgen. Bonkerig geluid, zoekerig gedrag, vibraties bij accelereren, ...
Heb het al bij tientalle exemplaren gezien en opgelost
1) Als je voor de auto staat, heb je links van de motor een bevestigingspunt met 4 bouten. Maak ze alle 4 los, steek een koevoet achter de plaat onder die bouten en breng ze terug in de originele positie. Daarna zet je ze vast op 60Nm
2) Verwijder de batterij, waaronder de andere ophanging zit. Maak de 2 buitenste bouten los en verschuif opnieuw met de koevoet.
3) Vervang dit: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1485
Je gaat nu voelen dat de motor een flink stuk vaster zit.
Nu het zoekerige gedrag wordt meestal wel veroorzaakt door de wishbones en balljoint. Als je die stuurarmen bestelt, kijk dan wel dat je originele van Renault hebt. Bij piraatstukken staan ze meestal in de catalogus als gelijk voor elke Clio II met code C/CB/012 en andere, maar de meesten (zo goed als allemaal) hebben niet de bevestiging voor de anti roll bar, war de RS wel nodig heeft!!!
Heb het al bij tientalle exemplaren gezien en opgelost
1) Als je voor de auto staat, heb je links van de motor een bevestigingspunt met 4 bouten. Maak ze alle 4 los, steek een koevoet achter de plaat onder die bouten en breng ze terug in de originele positie. Daarna zet je ze vast op 60Nm
2) Verwijder de batterij, waaronder de andere ophanging zit. Maak de 2 buitenste bouten los en verschuif opnieuw met de koevoet.
3) Vervang dit: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1485
Je gaat nu voelen dat de motor een flink stuk vaster zit.
Nu het zoekerige gedrag wordt meestal wel veroorzaakt door de wishbones en balljoint. Als je die stuurarmen bestelt, kijk dan wel dat je originele van Renault hebt. Bij piraatstukken staan ze meestal in de catalogus als gelijk voor elke Clio II met code C/CB/012 en andere, maar de meesten (zo goed als allemaal) hebben niet de bevestiging voor de anti roll bar, war de RS wel nodig heeft!!!