MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

kit: :worship:
gebruik ik ook bij ALLE bakken die ik maak :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, het is niet de oplossing om trots op te zijn, maar ik moet er gewoon ff snel een APK op blaffen anders ligt er straks een envelopje in de bus :) (zit er al bijna 3 maanden overheen)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jaaaaaaa...ik mag weer een jaartje legaal knallen!! :bang: APK zit er weer op >-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Feli. :biertjuh:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Gefeli... (Y)
R5GTT phase2
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Hehe eindelijk zeg (Y)
Maar wat zijn de plannen nu met je gtt
eerst eens lekker poetsen en dan ? (I)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Poetsen is al helemaal gebeurd, glimt weer als een nieuwe 8)

Plannen op korte termijn;
- FMIC
- Groep A carb
- Forge zuigerdumpvalve
- Bleedvalve in de auto

Ben ook aan het kijken voor;
- Andere velgen
- Schroefset
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Goed bezig geweest daar (Y) (Y) . Weer roest vrij, jaartje apk erop :D

Plannen klinken goed, zal ie ook wel wat lekkerder lopen met groep A en FMIC erop :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

schroefset is niet zo heel boeiend op een GTT vanwege je torsieassen. tenzij je varieert van 9J 14 inch naar 7J 17 inch :D
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

@Paz; Het blijft een 5 he, dus roestvrij zal ie nooit zijn (U) Maar het is in elk geval weer goed voor de APK enzo :wink:
En hopelijk gaat ie wat beter voorruit door de Groep A en de FMIC ja...

Owja...er komt ook nog een openluchtfilter op, op de plek van de originele intercooler dus vol in de 'koude' lucht.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ook nog plannen voor een bredere koelwater rad met de fmic neem je toch wel wat koeling weg van al niet te grote radiator
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Moet indd ff gaan kijken hoe het gaat lopen met de koeling...Er blijft wel een redelijk oppervlak over, maar hij zal wel iets minder koeling krijgen indd...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

GEFELICITEERD MET DE APK :) (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja zeg, alsof dat zo'n mijlpaal is :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Nouja zeg, alsof dat zo'n mijlpaal is :~
met een renault wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mooie foto's Ronnie (Y)




Goffer zeg...begin echt te balen van die GT van me! :@

Vanmiddag in Nijmegen;

GTT vs Opel Astra station 1.6 0-1
GTT vs BMW 320I 0-1

Nondeknaken zeg hee...wat is er loos met dat ding. Druk kwam amper tot de helft man. Volgende week heel snel alles uit elkaar en maar eens gaan zoeken of ik niet ergens wat druk verlies ofzo...en meteen maar de carb opsturen naar MB

Ben het echt goed zat nu... :gun: Dit is echt het GT-gevoel niet meer...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

niet gelijk gaan piepen, je zal wel ergens een sneaky gescheurd slangetje hebben.

loop alles eens na, kan nooit veel zijn!
Immer wieder die verdammte Holländer
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Loop idd je turboslangen eens na, mijne vloog er ook zo nu en dan wel eens af :lol:
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

MartijnG schreef:Moet indd ff gaan kijken hoe het gaat lopen met de koeling...Er blijft wel een redelijk oppervlak over, maar hij zal wel iets minder koeling krijgen indd...
Een mooie sleuf maken in de bumpert! Dit is altijd goed voor de koeling! :)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gave foto's Ronnie, maar die wielen zijn imo echt te klein.. Achter gaat nog wel maar voor :p 14 inch zou beter staan :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Rustig aan Anthony ;) Ben al druk aan het zoeken :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

AnthonyR schreef:Gave foto's Ronnie, maar die wielen zijn imo echt te klein.. Achter gaat nog wel maar voor :p 14 inch zou beter staan :)

:bonk:

neeee man :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

ik zou die velgjes mooi eronder laten! :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Had die sjappie graag op zn plek willen zetten zeg :@ ...achja, ooit komt het weer goed >-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

laat maar weten wanneer je de velgen wegdoet heb wel interresse :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Whehehhe, Slopeltje power! :worship: :D
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Riël Notermans schreef:
AnthonyR schreef:Gave foto's Ronnie, maar die wielen zijn imo echt te klein.. Achter gaat nog wel maar voor :p 14 inch zou beter staan :)

:bonk:

neeee man :smoke:
Nee man... gewoon voor nog verder omlaag :p
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Danny van Duren schreef:laat maar weten wanneer je de velgen wegdoet heb wel interresse :p
Ja hehe... costum made "A-team" velgen van de grote penseel artiest MartijnG... wie wil deze kunstobjecten nu niet hebben :)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

hoe is t met de power probs??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zijn er nog steeds Hessel ;) Het rijdt allemaal nog dus eerst ff kijken hoe het allemaal gaat zondag richting Zandvoort...

Volgende week ga ik eens wat onder de kap vandaan trekken en kijken of ik wat kan ontdekken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ga je het circuit op dan met de 5 ? :p
Ben wel benieuwd wat het is .......
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nou, ben vandaag maar eens begonnen met het demonteren van een hoop zooi onder de motorkap.

Als eerst maar eens de intercooler en slangen rond het luchtfilterhuis gedemonteerd.
Daarna de hele bende van de anti-perc fan eruit getrokken.
Daarna nog wat slangen van de carb afgetrokken, aangezien deze ook gedemonteerd gaat worden.

Vraag 1:
Ik kwam alleen 1 klein probleempje tegen;
Hoe krijg ik de gaskabel ook alweer los?

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02559.JPG[/img]

Vraag 2:
Daarna nog wat slangen bij de turbo eraf gehaald en toen kwam ik deze losgesloten slang tegen;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02563.JPG[/img]

Iemand enig idee waar die slang eigenlijk voor dient? Loopt helemaal naar de andere kant van het blok naar een potje.

Vraag 3:
Ook zag ik dat het rond de turbo nogal smutzig is;

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02568.JPG[/img]

Rondom de inlaatkant zit er dus nogal wat smeer en zooi, ook de slangen onder en rond de turbo zit wat vettigheid op. Iemand enig idee waarom het zo vet is aan die kant? Er zou normaal gesproken toch alleen maar lucht naar de inlaatkant moeten gaan en geen vette zooi?

Heb de turbo meteen ook even gecontroleerd en heeft geen speling (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

vraag 2 is het druk verlies probleem :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

1:Gasklep helemaal open zetten. Dat massive uiteinde een beetje draaien (0.5 slag max) en eruit trekken (op de foto naar links trekken). Dan is dat gedeelte uit het busje en kan je em helemaal eruit halen (over dat zwarte busje heen).

2: Cartervertilatie, hoort in de 'telefoonslang'.

3: Er komt meestal door de carterventilatielang (die slang bij 2 dus) wat oliedamp/spetters in de telefoonslang er dus ook in de turbo. Een beetje kan geen kwaad, in de slangen van en naar de IC zit vaak ook een beetje olie. Ik weet dus niet hoe veel olie er in zit?
Plaats reactie