ik snap niet dat jullie aan de gang willen gaan met een T3. Zoiets plaats je op 1.8 tot 2.5 motoren. Ieder zen zin natuurlijk, maar het fungehalte is dardoor wel weg bij een gt. De vroege spool kan je zowieso vergeten en om bij 3500 pas volle druk te hebben om dadelijk de begrenzing in te duiken is ook ieder zen keuze. Als je echt een goeie turbo wil, dan laat je der 1 samenstellen bij een erkend bedrijf of je koopt een GT serie. Ja, dat kost...veel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hmm.. prijs van MB voor die hybride turbo is wel geinig, maar wat je er dan nog bij moet kopen (speciale elbow + downpipe, carburateur en intercooler) om het daadwerkelijk leuk werkend te hebben niet meer....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
En wat moet je dan nog niet allemaal aan gaan passen voor je GTT ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco schreef:Hmm.. prijs van MB voor die hybride turbo is wel geinig, maar wat je er dan nog bij moet kopen (speciale elbow + downpipe, carburateur en intercooler) om het daadwerkelijk leuk werkend te hebben niet meer....
Een moderne turbo loopt toch altijd beter dan een oude T2. MEer rendement, minder warmte, betere spool etc. Zelfs zonder aanpassingen heeft t effect, zij het dat je natuurlijk veel meer potential hebt gecreerd.
maar let wel op, zo'n turbo is eigelijk de laatste stap die je neemt NA de groep a carb, dikke downpipe en elbow + auspuff. liefst ook nog een dikke IC.
die custom t25 was een t25 met een t2 turbine huis. dus een sterkere turbo, met een grotere compressor dan een standaard t2.
de hybride ex steven die via sven nu bij mark5t is terecht gekomen is een standaard t2 met grootste compressorhuis. dus die hoeft voor 1.2 bar minder toeren te maken als een standaard t2 en blijft daarom heel.
dus wil je voor een druk van 1.2 bar en niet hoger is dat echt een van de mooiste oplossingen!
Matijs schreef:Iemand nog onderdelen nodig? Bij de Domeinen gaat een wrak van een R5GTT onder de hamer. Is waarschijnlijk voor een paar tientjes mee te nemen, want wie wil nou zoiets?
http://www.domeinenrz.nl schreef:
6016 Bedrijfswagen, RENAULT,
type 5 GT TURBO BESTEL,
kenteken VG-98-DX,
afgelezen km-stand 181.630, benzine,
datum afgifte deel I 27.10.1989,
*verplichte keuring RDW*.
BTW: 19,00%
KOSTEN KENTEKENBEWIJS EUR 29,50
ZIE PAGINA 2 VAN DE CATALOGUS
Verkoop Verkoopunit Soesterberg (routebeschrijving)
Categorie: Voertuigen en onderdelen
vreslijke hok heeft een hoogste bod van 400 euro gekregen!!! waar gaat het heen!!! vorige maand is er nog een corrado in RIJDENDE staat voor 600 van de hand gegaan
maar ik ben wel benieuwd waarom deze 400 heeft opgebracht,..
400 euro is idd wel dik geld voor dat hok, enige van waarde wat je er zo op eerste gezicht aan ziet is die olie koeler, maar wie weet zit er onder de kap nog een en andere verborgen
set voorpoten voor een phase 2.
Kom net niet door de APK,veren zitten te los volgens het boekje.
Van wie kan ik 2 voorpoten lenen om door de APK te komen?