
MartijnG; 5 GT Turbo...uitzwaaien
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
nee, niet onder het afdak 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Update 3-9-2007:
Vanavond is de GT richting Bodegraven gegaan om gelast te worden
Als het goed is kan ik m volgende week maandag/dinsdag weer ophalen. Hopelijk kan ie er dan weer even een tijdje tegenaan (de bodem tenminste).
Volgende week meteen weer aan de gang met de laatste kleine dingen voor de APK en dan kunnen we weer (legaal) rijden
Ook meteen nog wat spullen bestellen bij MB maar daar later meer over...
Vanavond is de GT richting Bodegraven gegaan om gelast te worden

Volgende week meteen weer aan de gang met de laatste kleine dingen voor de APK en dan kunnen we weer (legaal) rijden

Ook meteen nog wat spullen bestellen bij MB maar daar later meer over...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
staatie bij mijn grote vriend? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Jazeker
Goeie vent, heb er alle vertrouwen in 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
concurrentie van florus 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En hij is weer terug
Samen met Ronnie vanavond richting Bodegraven gereden. De GT stond al om de hoek toen we aankwamen. Buitenste stukje laswerk kon ik goed bekijken en zag er netjes uit
Hele dorpel behandeld met een soort van Bodyschutz en daar een Bodysafe tectyl laag overheen. Hopelijk remt dat de komende roest wat af
Morgen gaat de GT de brug op voor de APK dus dan kan ik de rest van de bodem even goed bekijken. Maar ik denk dat ik daar ook wel goed werk zal tegenkomen
Daarna vanaf Bodegraven doorgereden naar Maarssen om wat onderdelen op te halen. In elk geval een setje witte mistlampen, een voorbumper en een stuk auspuff
Wat een klotewijk qua nummering en drempels was het daar zeg. Nog even een leuke dame aangesproken om de weg te vragen
Wel leuk zo'n GT samen met een Twingo dwars over elke drempel in de wijk.
Dusss...morgen weer ff de originele wielen eronder, skirts terug, verbreders terug en dan maar ff een wasbox opzoeken denk ik want de GT ziet er echt NIET uit!
Nick; bedankt voor het lassen!
Ronnie; bedankt voor de lift en het meehobbelen


Samen met Ronnie vanavond richting Bodegraven gereden. De GT stond al om de hoek toen we aankwamen. Buitenste stukje laswerk kon ik goed bekijken en zag er netjes uit


Morgen gaat de GT de brug op voor de APK dus dan kan ik de rest van de bodem even goed bekijken. Maar ik denk dat ik daar ook wel goed werk zal tegenkomen

Daarna vanaf Bodegraven doorgereden naar Maarssen om wat onderdelen op te halen. In elk geval een setje witte mistlampen, een voorbumper en een stuk auspuff


Dusss...morgen weer ff de originele wielen eronder, skirts terug, verbreders terug en dan maar ff een wasbox opzoeken denk ik want de GT ziet er echt NIET uit!
Nick; bedankt voor het lassen!
Ronnie; bedankt voor de lift en het meehobbelen


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die devil-einddemper opgehaald?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zijn die foto's erg mislukt dan Ronnie? Probeer er eens eentje
Ben wel benieuwd namelijk...
@Steven, onderdelen heb ik opgehaald bij Rick D.

@Steven, onderdelen heb ik opgehaald bij Rick D.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jaag er effe en bus of 3 tectyl ML doorheen, anders gaat het van binnen zo hard roesten dat je over 2 jaar weer bij je lasser staat....
Gewoon aan de binnenkant het vloerkleed loshalen (instaplijsten verwijderen), en daarachter zitten allerlei kunststof doppen, die je eruit kunt wippen. daar het slanetje van de ML in, en net zolang spuiten totdat de Tectyl overal tussenuit komt pissen.
Bij voorkeur een actie die je op de oprit van de buurman uitvoert, als deze op vakantie is.
En gaatjes aan de onderkant boren waar het (evt.) water naar buiten kan kan ook helpen om het gebeuren langer heel te houden (standaard zitten er ook om de 20 a 30 cm openingen)
Gewoon aan de binnenkant het vloerkleed loshalen (instaplijsten verwijderen), en daarachter zitten allerlei kunststof doppen, die je eruit kunt wippen. daar het slanetje van de ML in, en net zolang spuiten totdat de Tectyl overal tussenuit komt pissen.
Bij voorkeur een actie die je op de oprit van de buurman uitvoert, als deze op vakantie is.
En gaatjes aan de onderkant boren waar het (evt.) water naar buiten kan kan ook helpen om het gebeuren langer heel te houden (standaard zitten er ook om de 20 a 30 cm openingen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De lassert heeft de dorpels al aan de binnenkant volgestort met tectyl (dat ruik je ook
) Maar ik ga zelf inderdaad ook nog extra rommel erin spuiten.
De onderkant zitten ook weer openingen in om het water en dergelijke weg te laten lopen. De gasten die de auto toen overgespoten hebben, hadden die gaten dus dichtgesmeerd met tectyl
Daarom waren die plekken van de dorpel juist helemaal verrot 

De onderkant zitten ook weer openingen in om het water en dergelijke weg te laten lopen. De gasten die de auto toen overgespoten hebben, hadden die gaten dus dichtgesmeerd met tectyl


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Intercooler project;
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02543.JPG[/img]
Wordt een 700x180x60 (werkend oppervlak van 550x180x60) universele intercooler. Zat nog te twijfelen met een 140 hoge, maar dan komt ie half achter de kentekenplaat, dan maar de hele kentekenuitsparing eruit en vullen met een intercooler...de ruimte tussen het uitgezaagde deel van de bumper en de intercooler ga ik waarschijnlijk vullen met aluminium strips (al dan niet zwart gespoten) Geen zin om met polyester en shit aan de gang te gaan eerlijk gezegd...
Straks alleen nog even de bumper testen op de auto om te kijken of er genoeg ruimte is om die 60mm dikte kwijt te kunnen en hoe het gesteld is met het slangenstelsel wat aangelegd moet worden...
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02543.JPG[/img]
Wordt een 700x180x60 (werkend oppervlak van 550x180x60) universele intercooler. Zat nog te twijfelen met een 140 hoge, maar dan komt ie half achter de kentekenplaat, dan maar de hele kentekenuitsparing eruit en vullen met een intercooler...de ruimte tussen het uitgezaagde deel van de bumper en de intercooler ga ik waarschijnlijk vullen met aluminium strips (al dan niet zwart gespoten) Geen zin om met polyester en shit aan de gang te gaan eerlijk gezegd...
Straks alleen nog even de bumper testen op de auto om te kijken of er genoeg ruimte is om die 60mm dikte kwijt te kunnen en hoe het gesteld is met het slangenstelsel wat aangelegd moet worden...
je zal toch wel een beetje met pollie en esther aan de gang moeten, hoe ga je anders die onderlip fatsoeneren?
Immer wieder die verdammte Holländer
erafzagen 

Das echt geen pan...
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-klaar.jpg[/img]
Ik vind zo'n gat zonder kentekenplaat trouwens niet mooi, ik zou toch voor een 140 hoge IC gaan. Op Ebay kun je daar hele mooie lange met een core van 630mm lang voor vinden, die zijn ook groot zat tot 300pk ofzo.
Die past met wat lichte mods zo achter de standaard bumper, vind ik persoonlijk toch wat mooier zoveel mogelijk origineel.

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/FMIC-klaar.jpg[/img]
Ik vind zo'n gat zonder kentekenplaat trouwens niet mooi, ik zou toch voor een 140 hoge IC gaan. Op Ebay kun je daar hele mooie lange met een core van 630mm lang voor vinden, die zijn ook groot zat tot 300pk ofzo.
Die past met wat lichte mods zo achter de standaard bumper, vind ik persoonlijk toch wat mooier zoveel mogelijk origineel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
@Ray; de bumper die je nu ziet is als proefbumper gebruikt. Puur om te kijken wat ik eraf moet zagen voordat ik het in mijn eigen bumper ga doen
@Steven; zonder lip is inderdaad geen gezicht, die blijft ook gewoon op de zwarte bumper. Ben het wel met je eens dat 140 ook goed genoeg is, maar ik wil zelf toch dat de intercooler mooi vol in het zicht zit.
Het wordt dus een Florus-look-a-like
(sorry Florus
)

@Steven; zonder lip is inderdaad geen gezicht, die blijft ook gewoon op de zwarte bumper. Ben het wel met je eens dat 140 ook goed genoeg is, maar ik wil zelf toch dat de intercooler mooi vol in het zicht zit.
Het wordt dus een Florus-look-a-like


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Toch is een 630mm brede IC voorin die bumper (rooster eruit zagen dus) vol in het zicht toch ook wel vet.
En dan hoef je niet zo te hanessen om die plaat een plekkie te geven. (uit het midden is lelijk en onderop die lip ist ooknie helemaal vind ik).
En dan hoef je niet zo te hanessen om die plaat een plekkie te geven. (uit het midden is lelijk en onderop die lip ist ooknie helemaal vind ik).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Waar wil je de nummerplaat gaan bevestigen ??
Florus hannest ook al een tijd met dát probleem namelijk. Of ga je 'm ala "Mitsubishi Evo"-style linksvoor op de bumpert monteren ??
Florus hannest ook al een tijd met dát probleem namelijk. Of ga je 'm ala "Mitsubishi Evo"-style linksvoor op de bumpert monteren ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Boeteschijterd? No way...de plaat komt gewoon achter het voorraam te liggen
Kijken hoe lang het duurt voor ze me pakken en dan zien we wel weer verder 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
Aardig mislukt dus
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
Aardig mislukt dus

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Steven. Vraag was voor Martijn. Bemoeial.
En ja. ALS ik zo'n intercooler had, had ik allang zo'n sticker laten maken en erop geplakt. Dan maar risico lopen. (net als met de APK
)
Maar is bv een motorkentekenplaat met autokenteken geen optie ?? (als dat mogelijk is via slinkse wegen...). Die platen zijn namelijk kleiner dan een vierkant autokentekenplaat.

En ja. ALS ik zo'n intercooler had, had ik allang zo'n sticker laten maken en erop geplakt. Dan maar risico lopen. (net als met de APK

Maar is bv een motorkentekenplaat met autokenteken geen optie ?? (als dat mogelijk is via slinkse wegen...). Die platen zijn namelijk kleiner dan een vierkant autokentekenplaat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mag ook niet, dus als je dan toch illegaal doet kun je beter zo'n sticker nemen. Zo'n plaat achter de ruit is ook crap, das net offie eraf gelazerd is.
Trouwens een vriend van me heeft bijna een jaar zonder voor kentekenplaat gereje op z'n MR2, nooit wat van gehoord
Je kunt wel een origineel kenteken krijgen met 2 regels zoals op caravans, maar das ook geen pan.
Mijn idee blijft gewoon zo'n sticker, das best subtiel en niet eens zo lelijk.
@Arco, ik vroeg het toch ookal, poets je bril op schele
Trouwens een vriend van me heeft bijna een jaar zonder voor kentekenplaat gereje op z'n MR2, nooit wat van gehoord

Je kunt wel een origineel kenteken krijgen met 2 regels zoals op caravans, maar das ook geen pan.
Mijn idee blijft gewoon zo'n sticker, das best subtiel en niet eens zo lelijk.
@Arco, ik vroeg het toch ookal, poets je bril op schele

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
[img]http://www.moorsmagazine.com/images6/chindogu3.jpg[/img]
Kan wel kloppen. Ff oppoetsen dan maar.
EN de sticker is dan de mooiste optie.
Kan wel kloppen. Ff oppoetsen dan maar.

EN de sticker is dan de mooiste optie.

Gewoon spuiten op je IC 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
mm, die zwarte wielen met dat rode randje.....toch wel stoer.... mmm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed...vanmiddag voor de APK op de brug geweest. Paar minpunten; 1 band advies (wist ik al), uitlaat lek (dichtgesmeerd) en stuurhuishoes klein gaatje in (dichtgekit), veerpootbrug zat over het chassisnummer (veerpootbrug gedemonteerd). Stadslicht wat het eerst niet deed doet het opeens weer
dus dat was al een zorg minder.
Dus morgen gaan ze m afmelden en hopelijk geen steekproef
Enige zorg is eigenlijk die stuurhuishoes. Vervangen komt nog wel een keer, maar hopen dat het gaatje dichtgekit blijft
En dat de uitlaat even lekdicht blijft...
Dus...hopelijk zit er morgen aan het eind van de dag APK op

Dus morgen gaan ze m afmelden en hopelijk geen steekproef


Dus...hopelijk zit er morgen aan het eind van de dag APK op

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi