ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

le mouton noir (sandy) schreef:
Haas schreef:@Paul, gewoon dat gas wat minder diep dan en gas erop! :D

zal wel gevoelsmatig zijn, want kan me niet voorstellen dat hij merk- en meetbaar inhoudt bij volgas.
is wel merkbaar hoor :)
Daar lijkt het wel op inderdaad bij de Clio 16V.
Dat had ik ook, totdat hij op maat was gechipt volgens mij.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Robke schreef:
jiggy schreef:
Haas schreef:tellerbak kaduuk? (I)
nou jah voor de rest werkte alles wel. en hij stoorde zich er niet aan :)
Kwestie van het schermpje overschroeven, is zo gedaan.
(Y) zal het even door mailen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

le mouton noir (sandy) schreef:
Haas schreef:@Paul, gewoon dat gas wat minder diep dan en gas erop! :D

zal wel gevoelsmatig zijn, want kan me niet voorstellen dat hij merk- en meetbaar inhoudt bij volgas.
is wel merkbaar hoor :)
idem, nouja dan maar niet volgas, als ie maar vlot is :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Paul


* kuch, op maat laten chippen bij menno, kuch *
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

hey jongens
ik wil vanavond even de versnellingbak onder de clio weg halen en het blok laten zitten. nou weet ik ongeveer hoe ik dat moet doen, maar zou graag even preciese beschrijving willen hebben.

naar mijn weten is het bokken onder de auto stekkers los maken, assen losmaken, subframe laten zakken en de bouten van de bak losmaken.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

waarom zou je de motor laten hangen???? Die moet er toch uit neemik aan.... Waarom dan zo gaan kloten?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je kan hem er uithalen met het blok erin, maar is wel een boel gedoe. Eenvoudiger is gewoon effe het blokje eruit trekken.

Maar als je het blok wil laten hangen moet je de motor ophangen, subframe loshalen en +/- 15 cm laten zakken en dan kan de bak er ook tussen uit. Heb het op beide manieren al eens gedaan, blok eruit gaat eenvoudiger :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Haas schreef:waarom zou je de motor laten hangen???? Die moet er toch uit neemik aan.... Waarom dan zo gaan kloten?
heb de bak verkocht aan een jongen en moet anders wachten tot gabri tijd heeft om samen met mij het blok eruit te halen. dus daarom dat ik de bak zelf er even wil uithalen dan kan die vast weg. en heb geen motorkrik anders kon idd gelijk de motor er wel uithalen.
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

-PAZ- schreef:Je kan hem er uithalen met het blok erin, maar is wel een boel gedoe. Eenvoudiger is gewoon effe het blokje eruit trekken.

Maar als je het blok wil laten hangen moet je de motor ophangen, subframe loshalen en +/- 15 cm laten zakken en dan kan de bak er ook tussen uit. Heb het op beide manieren al eens gedaan, blok eruit gaat eenvoudiger :wink: :p
oke (Y) ik zal het vanavond gaan proberen.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Haas schreef:@Paul


* kuch, op maat laten chippen bij menno, kuch *
bij mijn volgende project, niet bij deze :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik ben aan het kijken voor een schroefset voor onder de clio. Nu heb ik 17" eronder liggen met 30mm verlaging. Nu zoek ik een schroefset die in hoogte verstelbaar (en eventueel in hardheid) is en waarbij de minimale verlaging niet meer dan die 30mm of 35mm is (dan past het ook met me velgen ;) ). Iemand een idee wat ik het beste kan nemen? ik ga wel voor kwaliteit iig dus wibra spul is geen optie (0). Ik heb straks ook wintervelgen (15") kan je dan makkelijk de auto omhoog en omlaag zetten (ivm torsieas?) als ik de velgen ga wisselen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

verstellen vand e rijhoogte kan wel. Torsieas loshalen is geen werk, hij is toch onlangs los geweest? Dna kan t nooit veel zijn...

Wat betreft die schroefset: KW levert goed spul, maar er zijn er meerdere... Wat de minimale verlaging is weet ik niet, maar voo rmijn gevoel is dat meer dan 30. Meer iets in de trant van 50 a 80 mm verlaging oid.. Maar daar kan ik miszitten.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

meestal kan je met een schroefset varieren van 30 tot 120 mm. dat die van mij gemonteerd werd had ie m op de hand al een stuk lager gezet.

en haas je hebt zelf gezien hoeveel schroefdraad er nog over was >-)
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heb wel deze gezien:

http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zo ... index.html

dan clio en dan het eerste artikel. (Hicon GT)

dus krijg je voor achter alleen de demper, as moet je uiteraard zelf instellen. deze zijn dus niet in hardheid verstelbaar. er is ook een TX veriant maar kon die niet vinden voor de clio

op die site staat ook de variant 2 van kw maar die is minimaal 40mm verlaging, weet niet of dat gaat lukken met 17"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb ook wel eens een schroefset gehad die nog genoeg schroefdraad over had, alleen lag hij dan bovenop de bumpstops.....
Dat koste me elke 2 weken een toplager.......

Er is maar 1 merk wat écht laag gaat onder een Clio en dat is de laatste schroefset die ik had, GAZ.

Die 120 mm haal je in geen honderd jaar met een Clio 16V en al helemaal niet met een ander merk dan GAZ, dan zitten de aandrijfassen tegen de chassisbalk aan als je dat loden kreng al van de aandrijfas gezaagd hebt tenminste.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik zoek dus een schoefset waarbij ik zowel op de 17" kan rijden als met me 15" waarbij ik bij de 15" mooi kan zakken en bij de 17" weer omhoog kan zetten. (iig waarbij de 17" nog goed passen). met 17" kan je toch niet zo heel laag, wil wel dat ie lekker vlot door bocht gaat en niet teveel overhelt :)

er liggen nu 30mm apex veren onder voor en achter dan de torsie as 30mm +- verlaagt
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je eenmaal op de 15" hebt gereden, wil je niet meer terug. :lol:
Om een goed sturende Clio 16V te hebben moet je niet groter dan 15" gaan.

Al die cijfers die ze aangeven moet je niet te nauw nemen, dat verschilt nog wel eens wat.
Er zijn ook maar weinig schroefsets specifiek voor de 16V, waardoor dat getal wat ze geven al niet meer klopt, want een 16V ligt 30mm lager dan een niet 16V Clio.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

net zoals Rob zegt, die GAZ nemen. of een KW setje. MB levert ook schroefsetjes voor 499, heb ik voor de rest geen ervaring mee.

onder de Golf heb ik Supersport, is ook prima en stug zat.
Immer wieder die verdammte Holländer
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Juist geen GAZ nemen, die hebben een minimale verlaging van 60-70mm. :D

Toen ik die set er bij mij onder had zitten en hem op de helft had geschroefd liepen de wielen bij normaal rijden al bovenin de wielkast aan.
Wel vet, toen lag het subframe een centimeter of 5 van de grond af. 8)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

bij normaal rijden zegt ie....

whehe hoe vaak kwam dat dus voor? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

kan ik dan beter de verstelbare hardheid nemen of de niet verstelbare? :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

het geeft je wel wat meer mogelijkheden tav aanlopen. als je lager wil en niet wil aanlopen ken je m wat stugger zetten.

of iets hoger en toch voor wat meer comfort gaan.

eigelijk is het allemaal geneuzel in de ruimte....
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

mmm lastige keuzes :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bij de meeste schroefsets stel je met die knop alleen maar de rebound in, dus de ingaande slag is altijd hetzelfde.
Er zijn volgens mij niet veel sets waarbij de in- en uitgaande slag te regelen zijn.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik denk dat ik dan voor die weitec Hicon GT set ga van 600 pleuros, nog betaalbaar en volgens mij wel ok merk. (en vanaf 35mm)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die heb ik er ook onder gehad, maar dan de in hardheid verstelbare.
Niks mis mee, alleen ging hij voor mij niet laag zat. :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

whehe bij jou ging het om de max verlaging, en bij hem om de minimale :)

verschil moet er wezen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:Juist geen GAZ nemen, die hebben een minimale verlaging van 60-70mm. :D

Toen ik die set er bij mij onder had zitten en hem op de helft had geschroefd liepen de wielen bij normaal rijden al bovenin de wielkast aan.
Wel vet, toen lag het subframe een centimeter of 5 van de grond af. 8)
:bang:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoe vaak wil je uberhaupt gaan schroeven aan dat ding? Klinkt allemaal leuk en aardig maar om nou om de paar maanden je schroefset weer anders af te stellen lijkt me niet bepaald een pretje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is zo gebeurd hoor
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:hoe vaak wil je uberhaupt gaan schroeven aan dat ding? Klinkt allemaal leuk en aardig maar om nou om de paar maanden je schroefset weer anders af te stellen lijkt me niet bepaald een pretje.
2x in het jaar dan, wintervelgen eraf, wintervelgen erop :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

neem een abo'tje dan ;)

ik doe t voor 75 eu per jaar :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

:lol: moet eerst nog aanschaffen, dan kijken we wel ff over hoe en wat :P
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

man weg met die geldwolf, dat verstellen ken je zelf ook
Immer wieder die verdammte Holländer
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

pak die torsie as van ravensburger topic er wel bij ;) maargoed zoals ik al zei eerst nog aanschaffen :D
Gesloten