Hoi,
M'n GTT heeft last stotters. Het is heel lichtjes en als je het gas erop gooit merk je het niet eens, maar als ik blijf cruisen op dezelfde snelheid merk ik dat ie af en toe stottert.
Omdat ie af en toe lichtjes ploft bij loslaten gas, loop ik morgen even alle slangen na, maar ik wil ook de carberateur een schoonmaakbeurt geven.
Waarmee moet ik rekening houden en wat heb ik nodig voor het schoonmaken van de carb?
Bvd.
DJ
Carberateur schoonmaken. Waar rekening mee houden?
Anyone?
demonteren is 2 sec werk
Je krijgt het vuil er beter af en er vallen geen ringetjes in je inlaatspruitstuk 

Ik heb geen verstand van carburateurs, maar het lijkt mij logisch dat je hem effe los schroeft, goed schoonmaakt met remmenreiniger, nieuwe pakking (als die op de carb. voet zit dan) er tussen duwen en weer vastzetten.
Ok, demonteren dus; moet daar dan ook een nieuwe pakking op?. Is het verstandig om hem uit mekaar te schroeven? Alle pakkingen vervangen? Haal ik zo'n setje bij mr. reno of bestellen via de goede automaterialenzaak? Ik lees veel op het forum over 'doorblazen'; betekend dit grofweg perslucht er doorheen jassen? Op bepaalde delen? Graag meer info plz.....
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nieuwe pakking is wel aan te raden ja. Revisiesetje is bij onze sponsor te halen; MB Carperformance (http://www.mbcarperformance.nl).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Carburateur eraf trekken en uit elkaar ermee.
Kwestie van een uurtje amuseren met remmenreiniger, carburateur reiniger, kousontvetter en perslucht.
Daarna alles weer terug in elkaar met een nieuw setje pakkingen.
Heb het al een aantal keer gedaan met succes.
Kwestie van een uurtje amuseren met remmenreiniger, carburateur reiniger, kousontvetter en perslucht.
Daarna alles weer terug in elkaar met een nieuw setje pakkingen.
Heb het al een aantal keer gedaan met succes.
revisiesetje is besteld. hopelijk voor het weekend in huis. kan ik knutselen... 

let wel op bij het werken met remreiniger! op school heb ik het eens
gehad, dat we hem schoon hadden gemaakt met remreiniger, en toen
we hem vervolgens starte hadden we last van een vlinke backfire. omdat de motor lucht aan zuicht dat door de cabreteur gaat nam hij ook een
beetje remreiniger mee .. !
gehad, dat we hem schoon hadden gemaakt met remreiniger, en toen
we hem vervolgens starte hadden we last van een vlinke backfire. omdat de motor lucht aan zuicht dat door de cabreteur gaat nam hij ook een
beetje remreiniger mee .. !

Het is gelukt. Voor iedereen die het nog nooit gedaan heeft: let op bij membraampjes met een metalen plaatje; hier zit altijd een veertje achter die wegspringt als je het niet voorzichtig openmaakt. Kun je je daarna rot zoeken door de hele garage
.
Nog wel effe een vraag: ik heb bij het schoonmaken aan alles gedraaid, dus het carbje moet nu weer opnieuw afgesteld worden. Stationair laten draaien is niet zo'n probleem, maar hoe moet ik de co2 schroef afstellen?
Heb ik daar allerlei meetapparatuur voor nodig?(lees: langs een garage rijden?) of kan ik het zelf doen? zo ja, hoe?
thnx

Nog wel effe een vraag: ik heb bij het schoonmaken aan alles gedraaid, dus het carbje moet nu weer opnieuw afgesteld worden. Stationair laten draaien is niet zo'n probleem, maar hoe moet ik de co2 schroef afstellen?
Heb ik daar allerlei meetapparatuur voor nodig?(lees: langs een garage rijden?) of kan ik het zelf doen? zo ja, hoe?
thnx
Twee keer geprobeerd af te stellen, maar het is me nog nie gelukt.
Motor valt nu soms uit bij intrappen koppeling en hij draait niet stabiel stationair.
Morgen eens op de Haynes manier proberen:
Op het gewenste toerental afstellen mbv stationair schroef.
Dan mbv CO2 schroef hoogste toerental opzoeken.
Stationair terugschroeven naar gewenste toerental, dan nog een keer CO2 draaien naar hoogste toerental. Dan zou ie stabiel op toeren moeten blijven draaien.
Ik laat het nog wel even weten...
Motor valt nu soms uit bij intrappen koppeling en hij draait niet stabiel stationair.
Morgen eens op de Haynes manier proberen:
Op het gewenste toerental afstellen mbv stationair schroef.
Dan mbv CO2 schroef hoogste toerental opzoeken.
Stationair terugschroeven naar gewenste toerental, dan nog een keer CO2 draaien naar hoogste toerental. Dan zou ie stabiel op toeren moeten blijven draaien.
Ik laat het nog wel even weten...
Het is me gelukt een goede afstelling te vinden; Toch gedaan zoals hier op site vermeld staat. Het is een aardig pielwerkje, waarvoor je toch wel wat geduld moet hebben. Zorg wel dat je motor goed warm is gereden, anders blijf je nog een paar keer 'schroeven'.