ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Kijk, dat is nu de essentie van het hele verhaaltje, kerel kon niet rijden en desondanks had je moeite om hem voor te blijven of voorbij te komen.nickyr16v schreef:vent zeur toch nie zo
ik ben geen 18jarige sjonnie die zich hier even wil bewijzen.
het waren gewoon twee vette sprintjes die ik won omdat er waarschijnlijk een prutser in die andere auto reed.
en hij deed wel zijn best.
maar volgens mij kun jij dit heele topic beter mijden als jij denkt dat 2 autos met een verschil van 0,3 seconden elkaar niet af en toe het leven zeur kunnen maken.
ik zit ech niet op gezeur te wachten dus even goeie vrienden jij je mening ik mijn mening
En verder zeg ik nergens dat jij je moet bewijzen of dat je een 18jarige sjonnie bent.....
en ik weet wel een paar mensen in hele snelle auto's die 0.3 seconden heel belangrijk vinden, maar goed jij was erbij en we ( ik ) geloof je....over verschillende meningen kan je juist lekker een boompje opzetten......succes verder met de verkeerslicht sprintjes..

Kijk, dat is nu de essentie van het hele verhaaltje, kerel kon niet rijden ......Arno17 schreef:nickyr16v schreef:vent zeur toch nie zo
ik ben geen 18jarige sjonnie die zich hier even wil bewijzen.
het waren gewoon twee vette sprintjes die ik won omdat er waarschijnlijk een prutser in die andere auto reed.
en hij deed wel zijn best.
maar volgens mij kun jij dit heele topic beter mijden als jij denkt dat 2 autos met een verschil van 0,3 seconden elkaar niet af en toe het leven zeur kunnen maken.
ik zit ech niet op gezeur te wachten dus even goeie vrienden jij je mening ik mijn mening
dat stond er in de 2e post ook al bij

ik trek er ook maar even een los

proost jongens
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
nou als je aan een volvo begint wens ik je veel succesRiël Notermans schreef:Naja, die 168 is wel reeel, volvo geeft er voor die motor nog wat meer op
Na goed, maar een T5 is een dikke bak, maar toch wel gericht op wat 'comfortvermogen' gewoon om lekker mee te rijden.
Overigens, als ik er een mooie tegen kom, dan koop ik wel een t5. Enige waar ik voor van de saf zou afstappen is een mooie v70 of 850 T-5
Of iemand moet een motorblokje over hebben. Past ook
als er een auto is die duur is met zijn onderhoud en ondedelen dan is het volvo

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik vond volvo duur
en twee maatjes hebben er ook een
die klagen ook
de patrol scheelt meer dan de helft met een kleine en een grote beurt
en veel minder slijtage
vooral remschijven, het lijkt wel of volvo's die schijven opvreten
die klagen ook
en veel minder slijtage
-
Dat was toch Jos Verstappen....Luco/Alpine-racer schreef:nou ik vond volvo duur
die klagen ook
en veel minder slijtage

Gelul. Volvo is echt een van de weinige merken waar originele onderdelen vaak nog goedkoper zijn dan aftermarket van de automaterialenzaak. Zelf heb ik ooit eens een V40 gehad, en me verbaast over de prijzen. Veel renault onderdelen zijn via Volvo zelfs een stuk goedkoper !
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nou ik had ook een V40, dus ik snap het dan niet meerMenno schreef:Gelul. Volvo is echt een van de weinige merken waar originele onderdelen vaak nog goedkoper zijn dan aftermarket van de automaterialenzaak. Zelf heb ik ooit eens een V40 gehad, en me verbaast over de prijzen. Veel renault onderdelen zijn via Volvo zelfs een stuk goedkoper !
kleine beurt garage minimaal 7 a 800 euro
grote beurt minimaal 1200
bij de patrol is het de helft
Onderhoud duur? Dan heb je nog nooit een safrane gereden 
Maar he, ik kan toch alles zelf doen dus t maakt feitelijk niks uit.
En diesels snel ? Dat blijft een gevoelskwestie. Er zijn er maar weinig op de Deutsche Autobahn die de safrane bijblijven. En dan is de Safrane nog niet eens 'snel'. Kijk, een 30d allá, maar een TDi is niks boven de 160 hoe rood zijn lettertjes ook zijn. De 4e versnelling en 4500 toeren van de 5-pitter kan ie toch niet aan

Maar he, ik kan toch alles zelf doen dus t maakt feitelijk niks uit.
En diesels snel ? Dat blijft een gevoelskwestie. Er zijn er maar weinig op de Deutsche Autobahn die de safrane bijblijven. En dan is de Safrane nog niet eens 'snel'. Kijk, een 30d allá, maar een TDi is niks boven de 160 hoe rood zijn lettertjes ook zijn. De 4e versnelling en 4500 toeren van de 5-pitter kan ie toch niet aan

je zou es moeten proberen tegen de nieuwe meg 2.0 diesel. Je schrikt je de pleuris ! Die dingen gaan tot 5500 tpm zonder in elkaar te zakken. Youri (rcb) heeft reeds menig RS serieus laten schrikken. Komt er nog bij dat het ding gechipt is tot 158 wielpk's en om en bij de 400nm koppel. Echt snel hoor ! Stoplicht is dit een echte pain in the ass, snelweg heb ik eigenlijk geen idee wat ie doet maar weet wel dat ie bij 160 nog heel aardig wegtrekt.
Ja goed, je hebt wel 400 nm koppel, maar door die 'maar' 160 wielpk wel een korte gang tegenover, dus koppel aan de wielen valt uiteindelijk wel mee.
Die nieuwe diesel, is dat die piezo-injector diesel? Toyota heeft die D-CAT (ook eentje die dan weer niet bij te houden is
) maar renault schijnt een iets snellere te hebben.
Maar hé, langzaam zijn ze niet, maar n lange adem heeft de doorsnee turbodiesel niet. Op elke regel is er een uitzondering natuurlijk
Die nieuwe diesel, is dat die piezo-injector diesel? Toyota heeft die D-CAT (ook eentje die dan weer niet bij te houden is

Maar hé, langzaam zijn ze niet, maar n lange adem heeft de doorsnee turbodiesel niet. Op elke regel is er een uitzondering natuurlijk

-
Je doelt denk ik op de 2.0 met 150 pk, ook wel bekend als de GT.-jo- schreef:je zou es moeten proberen tegen de nieuwe meg 2.0 diesel. Je schrikt je de pl##ris ! Die dingen gaan tot 5500 tpm zonder in elkaar te zakken. Youri (rcb) heeft reeds menig RS serieus laten schrikken. Komt er nog bij dat het ding gechipt is tot 158 wielpk's en om en bij de 400nm koppel. Echt snel hoor ! Stoplicht is dit een echte pain in the ass, snelweg heb ik eigenlijk geen idee wat ie doet maar weet wel dat ie bij 160 nog heel aardig wegtrekt.
top van 210 en 0-100 in 8.7....
En Riel, een benzine motor een langere adem?.......je bedoeld denk ik dat een benzine motor beter blijft trekken boven zeg maar de 160 km/u, want de langste adem in dagelijks gebruik zal bij de diesel liggen.
Maar ook het blijven trekken zal wel beter worden, een diesel heeft zijn koppel al bij lage toeren zoals je natuurlijk weet en dus rijden ze in vergelijk met het aantal toeren stevig door bij zeg maar 5500 rpm daar waar menig benzine karretje het van hogere toeren moet hebben.
Het komt er heus van dat een diesel het wint van een gelijkwaardig benzine motor...
Een diesel zal het nooit winnen van een benzine als het op snelheid en acceleratie aankomt.
Een diesel moet gewoon een turbo hebben om fatsoenlijk vermogen te draaien, waar een benzine motor ook zonder al hard gaat. Met een turbo erbij gaat het dus nóg harder.
Een diesel moet gewoon een turbo hebben om fatsoenlijk vermogen te draaien, waar een benzine motor ook zonder al hard gaat. Met een turbo erbij gaat het dus nóg harder.
-
We zullen het zien....tegenwoordig hebben de benzine motoren ook een turbo, beter voor het milieu zeggen ze..Robke schreef:Een diesel zal het nooit winnen van een benzine als het op snelheid en acceleratie aankomt.
ik zal maar eens ontopic gaan.......
RS vs Stilo (geen Abarth, maar wat else....geen idee)
hij trok m tot in de begrenzer, en ik zat net over de 4000 (in de 3)
kijkt me ook nog eens dom aan als ik hem vriendelijk lachend inhaal.....

RS vs Stilo (geen Abarth, maar wat else....geen idee)
hij trok m tot in de begrenzer, en ik zat net over de 4000 (in de 3)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat een tuig daarzo,
Gisterenmiddag op (een bijna lege) A4 richting Amsterdam.
Civic, type meer plastic dan metaal/ meer geluid dan PK

Mij inhalen met 120 en dan strak voor me gaan rijden, als ik wil inhalen gas bijgeven. Kan ik ook, nog wel meer gas ook
Gisterenmiddag op (een bijna lege) A4 richting Amsterdam.
Civic, type meer plastic dan metaal/ meer geluid dan PK

Mij inhalen met 120 en dan strak voor me gaan rijden, als ik wil inhalen gas bijgeven. Kan ik ook, nog wel meer gas ook

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
neuh
gj durft gewoon niet harder

gj durft gewoon niet harder

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mini is ook een nichtenbakTom schreef:volgens mij rijd ie altijd als een nicht![]()

Vanmiddag nog ff gesport met een citroen c2 vtr, maar dat zijn best rappe gebakkies!
Maar hij redde het niet van de Rs, kreeg nog lachend een duimpje van hem.
Maar hij redde het niet van de Rs, kreeg nog lachend een duimpje van hem.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Vanmiddag de gt weer us uit gelaten en gelijik een r32 voor m'n neus. Motor was niet op temp maar toch goed bij kunnen houden. Daarna een WRX Impreza. Blijf het rot wagens vinden. Tot de 120 no problemos maar daarboven, lopen ze gewoon weg
Als mijn gt later groot is dan....

R32 heb ik ooit nog es te pakken gehad en net toen ik wat voorsprong opbouwde blies ik een slang erafGerryTT schreef:Vanmiddag de gt weer us uit gelaten en gelijik een r32 voor m'n neus. Motor was niet op temp maar toch goed bij kunnen houden. Daarna een WRX Impreza. Blijf het rot wagens vinden. Tot de 120 no problemos maar daarboven, lopen ze gewoon weg![]()

Dit weekend met m'n ragcorolla toch de 16v van Ray toch prima weten bij te houden.
De GT van Jacco was ooknie echt een probleem, hoewel ik niet zeker weet of Jacco wel vol ervoor ging.
Williams van Tom was geen doen, hoewel op snelheid allebei in 5 leek het nog wel mee te vallen, zal wel komen door mijn korte 5

Niet gek voor een motortje uit 1984 met 250k op de klok en die 1 liter olie op en tankbeurt nodigheeft

dat die gekke rolla sneller is als mij GeePeetje wisten we al, das al eens uitgetest 
ik wil een turbo op m'n 16V

ik wil een turbo op m'n 16V

Immer wieder die verdammte Holländer
neej dat gaat niet vooruit in een Clio.
er moet een turbo op m'n 1.8
is dat turbo blok wat laatst hier te koop stond nog verkocht?
en die andere GP Turbo staat te koop op marktplaats, heeft iemand daar een tel nr van?
er moet een turbo op m'n 1.8

en die andere GP Turbo staat te koop op marktplaats, heeft iemand daar een tel nr van?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
daarnet even proefrijden met de gt, na de nieuwe waterpomp.. sta ik bij het stoplicht hier, richting oprit snelweg, komt er een jong pikkie in de boxter van zn pa naast me staan 
hij had de iets betere start, maar ik ging em nog voorbij voor het 1 baans werd, daarna werd ie alsmaar kleiner in mn spiegel.. bij 140 vond ik het wel zat. Volgende afrit kwam ie voorbij, kon geen duimpje vanaf

hij had de iets betere start, maar ik ging em nog voorbij voor het 1 baans werd, daarna werd ie alsmaar kleiner in mn spiegel.. bij 140 vond ik het wel zat. Volgende afrit kwam ie voorbij, kon geen duimpje vanaf

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Goffer zeg...begin echt te balen van die GT van me!
GTT vs Opel Astra station 1.6 0-1
GTT vs BMW 320I 0-1
Nondeknaken zeg hee...wat is er loos met dat ding. Druk kwam amper tot de helft man. Volgende week heel snel alles uit elkaar en maar eens gaan zoeken of ik niet ergens wat druk verlies ofzo...en meteen maar de carb opsturen naar MB
Ben het echt goed zat nu...

GTT vs Opel Astra station 1.6 0-1
GTT vs BMW 320I 0-1
Nondeknaken zeg hee...wat is er loos met dat ding. Druk kwam amper tot de helft man. Volgende week heel snel alles uit elkaar en maar eens gaan zoeken of ik niet ergens wat druk verlies ofzo...en meteen maar de carb opsturen naar MB
Ben het echt goed zat nu...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi