ACT: Clio16V I
voor je rechterachterwiel toch?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Ik kom net van de apk keuring en mijn clio is afgekeurd
. Hij is afgekeurd op de volgende punten. Als eerste mijn angeleyes. Die stonden verkeerd afgesteld en omdat de ringen blauw licht uitstralen. Dat mag volgens hen niet, maar waarom hebben die dingen dan een E-keur eigenlijk. 
Volgende punt is dat de aanjager het niet doet. Ik weet dat dit te maken heeft met mijn kachelweerstand, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Deze heb ik thuis nog nieuw liggen, dus die vervang ik zelf.
Laatste punt met het hoogste kostenplaatje is dat mijn remkrachtverdeler (achter) vast zit. Kostenplaatje zou zijn 231,- Mijn vraag is wat kost dit ding nieuw en is deze zelf te vervangen?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Volgende punt is dat de aanjager het niet doet. Ik weet dat dit te maken heeft met mijn kachelweerstand, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Deze heb ik thuis nog nieuw liggen, dus die vervang ik zelf.
Laatste punt met het hoogste kostenplaatje is dat mijn remkrachtverdeler (achter) vast zit. Kostenplaatje zou zijn 231,- Mijn vraag is wat kost dit ding nieuw en is deze zelf te vervangen?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
-
Oke bedankt
En hoe zit het dan met het vervangen van dat ding? Is dat een beetje goed te doen? Ik weet zo snel ook even niet waar dat ding zit. Kan misschien iemand hiervan een beschrijving geven en wat uitleg hoe dat ding te vervangen is en wat de werking ervan is.

En hoe zit het dan met het vervangen van dat ding? Is dat een beetje goed te doen? Ik weet zo snel ook even niet waar dat ding zit. Kan misschien iemand hiervan een beschrijving geven en wat uitleg hoe dat ding te vervangen is en wat de werking ervan is.
-
kijk ook eens naar de zwarte meerpolige stekker die je aanjager ingaat. die wil ook nog wel eens een beetje corroderen, hierdoor werkt 'ie soms wel en soms niet.Dennis 16V schreef:Volgende punt is dat de aanjager het niet doet. Ik weet dat dit te maken heeft met mijn kachelweerstand, want de ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Deze heb ik thuis nog nieuw liggen, dus die vervang ik zelf.
@Dennis, zit aaan je achteras vast in t midden. Regelt de remdruk aan de achterzijde tov voor al naar gelang de rijhoogte achter (normaal gesproken met meer belading achterin, zakt je auto in en kun je harder remmen, dus hoe lager de auto ligt, hoe harder hij remt
)
Wel ff goed afstellen!

Wel ff goed afstellen!
-
Effe wachten met vervangen joh, die dingen zijn vaak te reanimeren.Dennis 16V schreef:Oke bedankt![]()
Bus kruipolie pakken, en het ding goed inspuiten: proberen de zuiger goed te raken die de hevel naar buiten drukt, en ook de scharnierpunten van de hevel goed inspuiten.
Vervolgens met je handen proberen die hevel+zuiger gangbaar te maken.
Wat hierbij vooral kan helpen is een helper aan het stuur hebben zitten (met lopende motor vanwege bekrachtiging), en hem het rempedaal diverse keren goed hard in te trappen.
Zodra de hevel beweegt, als het rempedaal wordt ingetrapt (lopende motor), is het gewoon goed, en APK-goedkeur.
-
ow, en hij zit tussen reservewiel en achteras, verbonden met een veer aan de achteras
-
ik niet, maar die clio SCHREEUWT gewoon: "Jiggy, doe een bod! Get jiggy with me!"

jah precies dat dacht ik ook al te horencanonballman schreef:ik niet, maar die clio SCHREEUWT gewoon: "Jiggy, doe een bod! Get jiggy with me!"![]()

nou en, die van mij heeft ook 196 gelopen en nog steeds als een zonnetje
-
Oke, aan alle heren die mij voorzien hebben van informatie, bedankt
Ik zal van het weekend eens wat gaan knutselen en dan hopen dat hij netjes door de keuring rolt. En inderdaad een "reanimatie" van de rembekrachtiger is ook de moeite waard.
Bedankt!

Ik zal van het weekend eens wat gaan knutselen en dan hopen dat hij netjes door de keuring rolt. En inderdaad een "reanimatie" van de rembekrachtiger is ook de moeite waard.
Bedankt!
-
Dom he mijn angels eyes zijn ook afgekeurd maar heeft inderdaad een e-keurmerk, mijne stralen gewoon normaal licht maar ze zijn niet af te stellen ofzo.
ahum..in de categorie: mysterie opgelost:
het koelingsprobleem van de 16v van marieke is opgelost. De fan wilde niet aanslaan, thermocontact vervangen, nog niets... Zit ik wat te rommelen in de relaiskast vanmiddag, zie ik ineens een draad liggen. Afgebroken van de stekker. Die er ff aan gehouden .... en .... jawel hoor:VROEEEEEEEEEEEEEEM. Nou die deed t dus weer
de valt onder de ongelukkige momenten

het koelingsprobleem van de 16v van marieke is opgelost. De fan wilde niet aanslaan, thermocontact vervangen, nog niets... Zit ik wat te rommelen in de relaiskast vanmiddag, zie ik ineens een draad liggen. Afgebroken van de stekker. Die er ff aan gehouden .... en .... jawel hoor:VROEEEEEEEEEEEEEEM. Nou die deed t dus weer

de valt onder de ongelukkige momenten

nee nee... komend weekend ben ik er niet, maar weekend erna gaat mijn spuiter de zijkanten strak zetten, aangezien ik het niet naar mijn zin krijg. Daarna de grondverf in enz 

wordt tijd dat er schot in komt haas, we worden ongeduldig 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
wie kan mij even op deze vraag een antwoord geven. of de tellerunit en de benzinevlotter ook in een r19 passen.
Ik zoek zoiets voor mijn R19. volgens mij kan dat passen, maar deze tellerunit hoort wel bij de benzinevlotter uit dezelfde auto: heb je die ook te koop: - zo ja: wat is het typenummer van de vlotter? begint met "7700"
Ik zoek zoiets voor mijn R19. volgens mij kan dat passen, maar deze tellerunit hoort wel bij de benzinevlotter uit dezelfde auto: heb je die ook te koop: - zo ja: wat is het typenummer van de vlotter? begint met "7700"
-
een tankvlotter van een clio in een 19? dacht het niet, 19 heeft een 55liter tank, een clio minder dacht ik.jiggy schreef:wie kan mij even op deze vraag een antwoord geven. of de tellerunit en de benzinevlotter ook in een r19 passen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
tankvlotter van een clio ziet er ook heel anders uit dan die van een 19
sja...ik ook....+Clio16v+ schreef:wordt tijd dat er schot in komt haas, we worden ongeduldig
Tis weer dat dubbelgevoel he, wil er in rijden, maar geen zin om tijd te maken om m op te bouwen

ai das wel jammer. anders had ik dat ook weer verkochtkool schreef:een tankvlotter van een clio in een 19? dacht het niet, 19 heeft een 55liter tank, een clio minder dacht ik.jiggy schreef:wie kan mij even op deze vraag een antwoord geven. of de tellerunit en de benzinevlotter ook in een r19 passen.

-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Ja, aan de naam te zien zat deze jongen bij mij in de klas, En reed er toevallig langs dat ik hem zag staan.. want hij valt namelijk wel op!-Ray- schreef:**bekende??**

Maar mijn smaak toch niet, beetje verkracht eigenlijk
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205

ff een clio vraag, afgelopen vrijdag nacht heb ik een stuk snelweg geblazen, nu merkte ik dat als ik volgas gaf rond de 120 tot 180 ofzo (in de 5) de clio volgas minder hard trok dan als ik het gas wat losliet. ik merkte dat hij dan harder trok. komt dit door dat ik hem dan verzuip of heeft dit een andere reden, hebben meer mensen hier last van?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
+Clio16v+ schreef:ff een clio vraag, afgelopen vrijdag nacht heb ik een stuk snelweg geblazen, nu merkte ik dat als ik volgas gaf rond de 120 tot 180 ofzo (in de 5) de clio volgas minder hard trok dan als ik het gas wat losliet. ik merkte dat hij dan harder trok. komt dit door dat ik hem dan verzuip of heeft dit een andere reden, hebben meer mensen hier last van?

die van mij doet dat ook, miss iets met 1 of andere afstelling te maken
-
- Contacteer:
ja, spuit hem of mooi 2 tone of blauw of paarsJeroen Wigger schreef:vrouwen 16v hahaha
maar dit is vlees nog vis

waar kan ik het versnellingbak nummer vinden. moet even weten wat voorn bak ik heb, alu of staal de bak is gewoon een standaard bak.
voor degene die nog opzoek is naar clio 16v onderdelen of ander clio spul kijk even op marktplaats trefwoord: noordhorn
voor degene die nog opzoek is naar clio 16v onderdelen of ander clio spul kijk even op marktplaats trefwoord: noordhorn