
ACT: 5 GT Turbo.
Zeker mooi ding .... projectje 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
een wase gate en casterol olie
zeer speciaal

zeer speciaal


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij wel. Heb 'm al een paar keer voorbij zien komen iig.
Of is het dezelfde eigenaar telkens omdat ie 'm niet kan verkopen ?
Of is het dezelfde eigenaar telkens omdat ie 'm niet kan verkopen ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Weet niet of dat kenteken ergens bekend is, anders kan je hem effe door het kenteken register trekken op de rdw site dan weet je ook hoelang deze eigenaar er mee gereden heeft 
R5GTT. Drive it like you stole it
Hij is zo gebouwd door een jongen uit Den Haag die hem ruim 10 jaar gehad heeft.
Toen is hij richting Zeeland gegaan(RTC lid), en daarna naar de huidige eigenaar welke hem nu voor de 2e keer te koop zet.
[img]http://www.5gt.nl/images/eebc5e0b2a49e2 ... 8-1199.jpg[/img]
Zoek ff op youtube, kom je wat burn out filmpjes van deze GT tegen.
Toen is hij richting Zeeland gegaan(RTC lid), en daarna naar de huidige eigenaar welke hem nu voor de 2e keer te koop zet.
[img]http://www.5gt.nl/images/eebc5e0b2a49e2 ... 8-1199.jpg[/img]
Zoek ff op youtube, kom je wat burn out filmpjes van deze GT tegen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
dirk jan de motoragentChris schreef:Hij is zo gebouwd door een jongen uit Den Haag die hem ruim 10 jaar gehad heeft.
Op de foto staat er in ieder geval een Turbo 2 achter...
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Vraagje.
Heb een turbo, die heb ik gemonteerd.
Maar de auto rookte wit, echt hele straat vol rook.
Na nog niet eens 10 sec stationair lopen.
Turbo is nog geen 1000km geleden gereviseerd.
Nu zijn we er dus achter gekomen, dat er nog een plug op de olieretour zat.(doorzichtige plug)
Ja, nooit opgelet.
Hij spoot de olie in de slang die naar de intercooler toegaat.
Blok liep 10sec stationair, en 1x gas gegeven.
Toen spoot hij de olie via het slakkehuis eruit.
Nu helpt een jongen mij en die zegt nu dat de turbo aan revisie toe is.
Ik heb er niet veel verstand van, maar dat lijkt mij sterk.
Hij zegt dat de lagers en keeringen eruit liggen.
Is het echt zo erg, of gewoon weer erop zetten en proberen???
Alvast bedankt
Heb een turbo, die heb ik gemonteerd.
Maar de auto rookte wit, echt hele straat vol rook.
Na nog niet eens 10 sec stationair lopen.
Turbo is nog geen 1000km geleden gereviseerd.
Nu zijn we er dus achter gekomen, dat er nog een plug op de olieretour zat.(doorzichtige plug)

Ja, nooit opgelet.

Hij spoot de olie in de slang die naar de intercooler toegaat.
Blok liep 10sec stationair, en 1x gas gegeven.
Toen spoot hij de olie via het slakkehuis eruit.
Nu helpt een jongen mij en die zegt nu dat de turbo aan revisie toe is.
Ik heb er niet veel verstand van, maar dat lijkt mij sterk.
Hij zegt dat de lagers en keeringen eruit liggen.
Is het echt zo erg, of gewoon weer erop zetten en proberen???
Alvast bedankt
Dus je bent zegmaar vergeten die plastic plug te verwijderen? olieretour slang d'r opgepropt en toen de motor gestart?
Als ie nu,na dat je die plug hebt verwijderd uit de retour nog steeds direct de olie uit 't slakkenhuis perst,dan kun je hem zeker weten wederom wegbrengen voor revisie, helaas

Als ie nu,na dat je die plug hebt verwijderd uit de retour nog steeds direct de olie uit 't slakkenhuis perst,dan kun je hem zeker weten wederom wegbrengen voor revisie, helaas


-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Ja, is het beter om hem te controleren bij turborevisiebedrijf?
Keerring gewoon eruit gedrukt denk ik.
Er hoeven echt nog geen nieuwe lagers in, zeker niet als ie alleen stationair gedraaid heeft.
Revisiebedrijf fixt de turbo wel, das wat anders dan revisie
Er hoeven echt nog geen nieuwe lagers in, zeker niet als ie alleen stationair gedraaid heeft.
Revisiebedrijf fixt de turbo wel, das wat anders dan revisie

-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Prima, zal morgen wel ff bellen met wat bedrijven.
Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar de turbo de vorige keer ook nagezien is en daar je probleem uitlegen. Lijkt mij dat vervangen van een keering voldoende zal zijn, denk niet dat de turbo verder schade heeft opgelopen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Mn autotje is weer gemaakt. Accu is gewoon prima, ik had startkabels aan 2 verschillende auto's gekoppeld en deed nog niks. De startmotor was dus toch defect. ff op de sloop een andere/goeie gehaald voor 25 euri's, derop gezet, starten en lopen
Hij maakt nu ook een heel ander geluid met starten, veel lichter en hoger geluidje. Maar hij start wel ff lekkerder nu, en daar gaat het om
Ik denk laat het even weten hoe het was afgelopen mn probleempje.
/btw
Als ik stil sta en beweeg mn stuur naar links en rechts een paar keer, dan hoor ik het bonken bij mn voorwielen. Zijn dat mn stuurkogels?

Hij maakt nu ook een heel ander geluid met starten, veel lichter en hoger geluidje. Maar hij start wel ff lekkerder nu, en daar gaat het om

Ik denk laat het even weten hoe het was afgelopen mn probleempje.
/btw
Als ik stil sta en beweeg mn stuur naar links en rechts een paar keer, dan hoor ik het bonken bij mn voorwielen. Zijn dat mn stuurkogels?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
of homokineten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Homokineten lijkt me niet logisch, die hoor je meestal alleen als je rijd en dan stuurt. Ik denk eerder aan draagarm rubbers, veerpootlager evt stuur of fuse kogels.
Gewoon de auto eens opkrikken en aan de wielen voelen of je nergens geen beweging voelt
Gewoon de auto eens opkrikken en aan de wielen voelen of je nergens geen beweging voelt
R5GTT. Drive it like you stole it
Homokineten klinken anders, had ik ook al is gehad. De wiellagers zijn beide kanten al vervangen.
En als gewoon rechtdoor rij of een bocht maak dan hoor ik het niet, remmen en accelereren ook niet..
Ik hoor het ook als ik zeg maar schuin een drempel ofzo op rij, dan hoor ik ook een bonk per wiel (voor).
Maar is ff omhoog gooien en kijken..
En als gewoon rechtdoor rij of een bocht maak dan hoor ik het niet, remmen en accelereren ook niet..
Ik hoor het ook als ik zeg maar schuin een drempel ofzo op rij, dan hoor ik ook een bonk per wiel (voor).
Maar is ff omhoog gooien en kijken..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan is het geen homokineet nee. Zoals PAz ok al zei, toplager, veerppot, draagarm.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
onderdelen database:
R60 01 007 399 - remdrukbegrenzer - 178,39
Ik vind het een hoop geld voor dat ding.
R60 01 007 399 - remdrukbegrenzer - 178,39
Ik vind het een hoop geld voor dat ding.
Laatst gewijzigd door Johan op do 9 aug 2007 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ie met links rechts links rechts bij stilstand tok tok tok zegt zijn t inderdaad je stuurkogels waarschijnlijkJackson schreef:Homokineten klinken anders, had ik ook al is gehad. De wiellagers zijn beide kanten al vervangen.
En als gewoon rechtdoor rij of een bocht maak dan hoor ik het niet, remmen en accelereren ook niet..
Ik hoor het ook als ik zeg maar schuin een drempel ofzo op rij, dan hoor ik ook een bonk per wiel (voor).
Maar is ff omhoog gooien en kijken..
Hmm.. okee. Kan het kwaad hiermee te rijden?Riël Notermans schreef:Als ie met links rechts links rechts bij stilstand tok tok tok zegt zijn t inderdaad je stuurkogels waarschijnlijkJackson schreef:Homokineten klinken anders, had ik ook al is gehad. De wiellagers zijn beide kanten al vervangen.
En als gewoon rechtdoor rij of een bocht maak dan hoor ik het niet, remmen en accelereren ook niet..
Ik hoor het ook als ik zeg maar schuin een drempel ofzo op rij, dan hoor ik ook een bonk per wiel (voor).
Maar is ff omhoog gooien en kijken..
RE-ES-4256 Stuurkogel links/rechts 13,80- ex.
RE-BJ-4264 Fuseekogel links/rechts 21,50- ex.
Die moet ik zeker hebben dan 2 keer? Fuseekogel is het niet hea?
Volgens mij stelt dat ook niks voor om die te vervangen.
Laatst gewijzigd door Jackson op vr 10 aug 2007 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Buitenste stuurkogels zijn eitje...de binnenste heb je speciaal gereedschap voor nodig. Als je dat hebt is het ook een eitje hoor. Achteraf wel even uit laten lijnen uiteraard 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haha ok, maarja, binnekort gaat ie toch verlaagd worden en dan kan ie weer utigelijnd worden. Ik doe het dan welMartijnG schreef:Buitenste stuurkogels zijn eitje...de binnenste heb je speciaal gereedschap voor nodig. Als je dat hebt is het ook een eitje hoor. Achteraf wel even uit laten lijnen uiteraard
