hallo mijn naam is johan en wonende in ouddorp
nou heeft mijn vriendin naar de garage gebeld om te vragen wat een distributie riem kost voor een renault kangoo 19dti van 2001
incl montage zou het dik 650 moeten kosten en enkel de riem ex btw 368.- .
klopt dit nou wel ik vind dit nog al erg veel geld namelijk
en is het mogelijk om zelf zo'n distributie riem te vervangen .
bvd johan
distributie riem (renault kangoo)
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik denk dat je toch al gauw naar dat bedrag gaat hoor...gaat wel het één en ander aan uren in zitten die ook alweer rond de 80 per uur liggen. De prijs van de riem kan ook wel kloppen, aangezien daar de spanrollen en dergelijke ook wel bij geleverd zullen worden.
Zelf vervangen kan, maar moet je wel weten wat je doet. Dus dan zou je een werkplaatshandboek of iets dergelijks moeten aanschaffen. En dan nog zul je waarschijnlijk wat speciaal gereedschap tekort gaan komen.
Ik zou zeggen, even slikken en gewoon laten maken...beter dan dat je straks te laat bent
Zelf vervangen kan, maar moet je wel weten wat je doet. Dus dan zou je een werkplaatshandboek of iets dergelijks moeten aanschaffen. En dan nog zul je waarschijnlijk wat speciaal gereedschap tekort gaan komen.
Ik zou zeggen, even slikken en gewoon laten maken...beter dan dat je straks te laat bent
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zeker bij een dat type motor gaat het zwaar tegenvallen
je hebt minimale ruimte en een foutje in de timing is heel snel gemaakt.
ook de inbus boutjes van de looprol willen bij sommige monteurs nog wel eens dol gaan en dan wordt de klus toch al snel een beetje ingewikkelder
dus ik zou zeggen: gewoon laten vervangen en net wat Martijn zegt
je kunt beter die 600euro lappen dan wanneer het kapot gaat want dan ben je het 3x kwijt op zn minst
je hebt minimale ruimte en een foutje in de timing is heel snel gemaakt.
ook de inbus boutjes van de looprol willen bij sommige monteurs nog wel eens dol gaan en dan wordt de klus toch al snel een beetje ingewikkelder

dus ik zou zeggen: gewoon laten vervangen en net wat Martijn zegt
je kunt beter die 600euro lappen dan wanneer het kapot gaat want dan ben je het 3x kwijt op zn minst
-
thanks voor jullie eerlijke reactie
we hebben toch maar besloten om het te laten doen
morgen horen we de prijzen van nog 2 garages
ik heb zelf ook weinig trek als er nog meer kapot gaat
gr johan
we hebben toch maar besloten om het te laten doen
morgen horen we de prijzen van nog 2 garages
ik heb zelf ook weinig trek als er nog meer kapot gaat
gr johan