clio 16v doet raar

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
jiggy
Contacteer:

maar even een topic openen met mijn probleem. want sinds een dikke drie week merk ik duidelijk dat de clio vooral in de 2e versnelling inhoudt. en sinds deze week loopt hij soms stationair ook niet lekker meer, en lijkt het wel of hij op drie poten loopt en valt dan uit. de ene keer loopt hij stationair prima en de ene keer bij het starten valt hij direct weer uit. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen.
jiggy
Contacteer:

ik wil morgen eens de landal zone eruit halen om te kijken of het daar aan ligt. en de stappenmotor eens schoonmaken, maar hoe krijg ik die slangen onder in de stappenmotor een beetje goed los??

p.s wil trouwens ook gelijk maar de benzinefilter vervangen is dat een beetje makkelijk te doen. en hoe kun je zoiets het beste doen.
jankees

als je er een Landal Green parks sensor in heb zitten dan snap ik het,
dan is je sensor op vakantie

Je bedoeld de Lambda sensor denk ik

Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat zo is het zeker niet bedoeld
maar hij is gewoon heeel grappig (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Benzinefilter, zit die bij een Clio ook gewoon onder de auto? Dan is het een kwestie van twee slangetjes loshalen, filter ertussenuit, nieuwe erop en de slangetjes er weer op. En niet roken tijdens het vervangen :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jiggy
Contacteer:

jankees schreef:als je er een Landal Green parks sensor in heb zitten dan snap ik het,
dan is je sensor op vakantie

Je bedoeld de Lambda sensor denk ik

Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat zo is het zeker niet bedoeld
maar hij is gewoon heeel grappig (Y)
nee tuurlijk niet kon niet op de naam komen :D waar kan ik de sensor ongeveer vinden. mark 5t had het over onder de auto in de buurt van het spruitstuk.
jiggy
Contacteer:

MartijnG schreef:Benzinefilter, zit die bij een Clio ook gewoon onder de auto? Dan is het een kwestie van twee slangetjes loshalen, filter ertussenuit, nieuwe erop en de slangetjes er weer op. En niet roken tijdens het vervangen :p
oke dankje ga ik die morgen ook vervangen (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertje :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jiggy
Contacteer:

MartijnG schreef:Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertje :wink:
ach jah nou weet ik weer welk ding je bedoelt :lol: zijn er meestal ook zo lekker uit te krijgen met al die roest :wink:, maar wat ik van voske begreep als hij zonder die lambda sonde goed zou lopen moet ik die vervangen.
BigY

Ontstekingsgedeelte al nagekeken?
jiggy
Contacteer:

BigY schreef:Ontstekingsgedeelte al nagekeken?
jah gister nieuwe bougies erin gezet en even andere bougiekabels erop gezet, maar dat mocht helaas niet baten :( maar de renault dealer zei ook al dat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen. dus elke suggestie is welkom.
jiggy
Contacteer:

10 juli kan ik pas de motor uitlezen dus dat duurt nog even, maar zal er even druk achter zetten zo dat ik eerder kan.
Laatst gewijzigd door jiggy op vr 29 jun 2007 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
BigY

jiggy schreef:
jah gister nieuwe bougies erin gezet en even andere bougiekabels erop gezet, maar dat mocht helaas niet baten :( maar de renault dealer zei ook al dat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen. dus elke suggestie is welkom.
Rotor en kap ook vervangen?
jiggy
Contacteer:

BigY schreef:
jiggy schreef:
Rotor en kap ook vervangen?
nee die niet moet ik nog even bestellen bij de dealer. hebben alleen twee week geleden de koper uiteindes van de rotor beetje opgeschuurt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jiggy schreef:
MartijnG schreef:Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertje :wink:
ach jah nou weet ik weer welk ding je bedoelt :lol: zijn er meestal ook zo lekker uit te krijgen met al die roest :wink:, maar wat ik van voske begreep als hij zonder die lambda sonde goed zou lopen moet ik die vervangen.
als hij de zonder goed loopt zou ik hem niet vervangen :p hij zit vlak VOOR je kat aan de bovenkant van je uitlaatbuis. kan niet missen.

tot morgen
jiggy
Contacteer:

hoe kan ik de lambda sonde er goed uit krijgen. want hij zit weer een potje goed vast geroest :D of kun je die eruit trekken?
BigY

Die zit volgens mij geschroefd.
Abel
Über-Spammer

klopt die zit geschroeft

ring sleutel er om en losdraaien maar. hij kan soms zo vast zitten dat hij breekt
jiggy
Contacteer:

Abel schreef:klopt die zit geschroeft

ring sleutel er om en losdraaien maar. hij kan soms zo vast zitten dat hij breekt
heb ook geen brander anders kon ik hem even verhitten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

spuit hem al maar eens in. dat scheelt al een beetje.

anders een sleutel erop en met een hamer een paar keer een tik erop geven. dan schrikt hij wellicht.

anders even een brander halen bij de hobbyshop, is altijd makkelijk ook voor de toekomst :)
BigY

Of natuurlijk even flink gassen met je auto...wordt ie ook heet van...dan dus even laten schrikken. En met flink gassen bedoel ik dus rondje rijden :D
jiggy
Contacteer:

oke zal het zo even proberen (Y) maar hoe krijg ik de slangen onder de stappenmotor los er zitten van die slangenklemmen op zonder een schroefje?? en lees op het internet dat je die beter in elkaar kunt laten omdat het moeilijk zou zijn hem weer in elkaar te krijgen, maar kan ik de stappenmotor ook gewoon los halen en goed doorspuiten met perslucht en reiniger??
jiggy
Contacteer:

naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jiggy schreef:oke zal het zo even proberen (Y) maar hoe krijg ik de slangen onder de stappenmotor los er zitten van die slangenklemmen op zonder een schroefje?? en lees op het internet dat je die beter in elkaar kunt laten omdat het moeilijk zou zijn hem weer in elkaar te krijgen, maar kan ik de stappenmotor ook gewoon los halen en goed doorspuiten met perslucht en reiniger??
hey :)

stappenmotor kan je gewoon demonteren van je gasklephuis. die klemmen kan je even openbuigen met een tang, tenminste ik neem aan dat het dezelfde zijn als die van je koelcircuit? je kan dan je stappenmotor volsprayen met remmenreiniger en erna met perslucht.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jiggy schreef:naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.
als je nou begint met de lamda kun je dat alvast uitsluiten. stel dat deze het is, dan scheelt het je veel werk :wink: :)

kijk daarna maar naar je mapsensor. deze zit tegen het schutbord aan, in de buurt van je ecu. het slangetje of contact kan slecht zijn :)

injectorrubbers kunnen wel eens problemen veroorzaken, maar hier zou ik niet gaan zoeken in het begin :)
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:
jiggy schreef:naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.
als je nou begint met de lamda kun je dat alvast uitsluiten. stel dat deze het is, dan scheelt het je veel werk :wink: :)

kijk daarna maar naar je mapsensor. deze zit tegen het schutbord aan, in de buurt van je ecu. het slangetje of contact kan slecht zijn :)

injectorrubbers kunnen wel eens problemen veroorzaken, maar hier zou ik niet gaan zoeken in het begin :)
jah idd wou eerst ook even de lambda sonde proberen. naar de mapsensor had de monteur van de dealer al even gekeken daar ligt het niet aan. nu maar hopen dat het de lambde is :worship:
jiggy
Contacteer:

vandaag de lambda sonde even los gemaakt en de auto gestart, maar zo als gewoonlijk bleef hij onregelmatig stationair lopen. de stappenmotor probeert wel het goede toerental te vinden maar dat lukt dus niet. als het spruitstuk pakking lek zou zijn zal dat een reden kunnen zijn dat de motor dus zo onregelmatig loopt en inhoudt bij het optrekken?
Haas
Car: Megane RS

lijtk me wel ja :)
mark 5t
Contacteer:

check ook eens de 2 slangen die achter naar je luchtfilter gaan en anders dop die gewoon eens af dat wil ook wel eens helpen als je geen origineel filterhuis hebt.
jiggy
Contacteer:

mark 5t schreef:check ook eens de 2 slangen die achter naar je luchtfilter gaan en anders dop die gewoon eens af dat wil ook wel eens helpen als je geen origineel filterhuis hebt.
die heb ik wel :( maar verzin wel even iets zo dat het wel lukt. zal dit weekend eens even de pakkings van het spruitstuk en de kleppendeksel nakijken.
jiggy
Contacteer:

wat zouden eventuele problemen kunnen zijn met het blok zelf wat tot deze problemen leidt. (qua kleppen enz enz enz)
jacky230

Hey Hey

Heb ook weleens ongeveer dezelfde problemen, heb een 1.4 16v uit 2000
het kan zijn dat er over een tijdje een bobine stuk gaat, meestal als ik deze problemen had dan ging er een tijd later een bobine stuk. Nieuwe erin en ging weer als de brandweer, zonder problemen.
Ik denk dat er bij mij gewoon afentoe geen vonkjes doorkomen, dus gaat hij effe op 3 cylinders draaien en als ik gas geef dan springt hij erweer bij.

Groete Jack
jiggy
Contacteer:

jacky230 schreef:Hey Hey

Heb ook weleens ongeveer dezelfde problemen, heb een 1.4 16v uit 2000
het kan zijn dat er over een tijdje een bobine stuk gaat, meestal als ik deze problemen had dan ging er een tijd later een bobine stuk. Nieuwe erin en ging weer als de brandweer, zonder problemen.
Ik denk dat er bij mij gewoon afentoe geen vonkjes doorkomen, dus gaat hij effe op 3 cylinders draaien en als ik gas geef dan springt hij erweer bij.

Groete Jack
(Y) ik hoop dat je gelijk hebt. zal het even checken.
jacky230

Hey

De probemen al opgelost?????

Groete Jack
jiggy
Contacteer:

jacky230 schreef:Hey

De probemen al opgelost?????

Groete Jack
nee heb een bobine gekocht als ik die binnen heb zal ik het zien :) anders kan ik het nog een met de bougiekabels proberen.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

jiggy schreef:zal dit weekend eens even de pakkings van het spruitstuk en de kleppendeksel nakijken.
Kun je daar ook met remmenreiniger in het rond spuiten bij het spruitstuk enzo? Ik had ook zoiets (op 3 poten, maar bij mij liep ie te veel toeren) en bij mijn 1.6e was het de pakking inlaatspruitstuk die valse lucht aanzoog. :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie