clio 16v doet raar
maar even een topic openen met mijn probleem. want sinds een dikke drie week merk ik duidelijk dat de clio vooral in de 2e versnelling inhoudt. en sinds deze week loopt hij soms stationair ook niet lekker meer, en lijkt het wel of hij op drie poten loopt en valt dan uit. de ene keer loopt hij stationair prima en de ene keer bij het starten valt hij direct weer uit. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen.
ik wil morgen eens de landal zone eruit halen om te kijken of het daar aan ligt. en de stappenmotor eens schoonmaken, maar hoe krijg ik die slangen onder in de stappenmotor een beetje goed los??
p.s wil trouwens ook gelijk maar de benzinefilter vervangen is dat een beetje makkelijk te doen. en hoe kun je zoiets het beste doen.
p.s wil trouwens ook gelijk maar de benzinefilter vervangen is dat een beetje makkelijk te doen. en hoe kun je zoiets het beste doen.
als je er een Landal Green parks sensor in heb zitten dan snap ik het,
dan is je sensor op vakantie
Je bedoeld de Lambda sensor denk ik
Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat zo is het zeker niet bedoeld
maar hij is gewoon heeel grappig
dan is je sensor op vakantie
Je bedoeld de Lambda sensor denk ik
Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat zo is het zeker niet bedoeld
maar hij is gewoon heeel grappig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Benzinefilter, zit die bij een Clio ook gewoon onder de auto? Dan is het een kwestie van twee slangetjes loshalen, filter ertussenuit, nieuwe erop en de slangetjes er weer op. En niet roken tijdens het vervangen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
nee tuurlijk niet kon niet op de naam komenjankees schreef:als je er een Landal Green parks sensor in heb zitten dan snap ik het,
dan is je sensor op vakantie
Je bedoeld de Lambda sensor denk ik
Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat zo is het zeker niet bedoeld
maar hij is gewoon heeel grappig

oke dankje ga ik die morgen ook vervangenMartijnG schreef:Benzinefilter, zit die bij een Clio ook gewoon onder de auto? Dan is het een kwestie van twee slangetjes loshalen, filter ertussenuit, nieuwe erop en de slangetjes er weer op. En niet roken tijdens het vervangen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertje 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ach jah nou weet ik weer welk ding je bedoeltMartijnG schreef:Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertje

jah gister nieuwe bougies erin gezet en even andere bougiekabels erop gezet, maar dat mocht helaas niet batenBigY schreef:Ontstekingsgedeelte al nagekeken?

10 juli kan ik pas de motor uitlezen dus dat duurt nog even, maar zal er even druk achter zetten zo dat ik eerder kan.
Laatst gewijzigd door jiggy op vr 29 jun 2007 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Rotor en kap ook vervangen?jiggy schreef:jah gister nieuwe bougies erin gezet en even andere bougiekabels erop gezet, maar dat mocht helaas niet batenBigY schreef:Ontstekingsgedeelte al nagekeken?maar de renault dealer zei ook al dat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen. dus elke suggestie is welkom.
nee die niet moet ik nog even bestellen bij de dealer. hebben alleen twee week geleden de koper uiteindes van de rotor beetje opgeschuurt.BigY schreef:Rotor en kap ook vervangen?jiggy schreef:jah gister nieuwe bougies erin gezet en even andere bougiekabels erop gezet, maar dat mocht helaas niet batenBigY schreef:Ontstekingsgedeelte al nagekeken?maar de renault dealer zei ook al dat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen. dus elke suggestie is welkom.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
als hij de zonder goed loopt zou ik hem niet vervangenjiggy schreef:ach jah nou weet ik weer welk ding je bedoeltMartijnG schreef:Lambda sonde zit inderdaad ergens tussen je uitlaatspruitstuk en je kat. Je herkent m meteen hoor, is gewoon een sensor die in de uitlaat zit gemonteerd zeg maar, dus ergens zit een stekkertjezijn er meestal ook zo lekker uit te krijgen met al die roest
, maar wat ik van voske begreep als hij zonder die lambda sonde goed zou lopen moet ik die vervangen.

tot morgen
hoe kan ik de lambda sonde er goed uit krijgen. want hij zit weer een potje goed vast geroest
of kun je die eruit trekken?

heb ook geen brander anders kon ik hem even verhitten.Abel schreef:klopt die zit geschroeft
ring sleutel er om en losdraaien maar. hij kan soms zo vast zitten dat hij breekt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
spuit hem al maar eens in. dat scheelt al een beetje.
anders een sleutel erop en met een hamer een paar keer een tik erop geven. dan schrikt hij wellicht.
anders even een brander halen bij de hobbyshop, is altijd makkelijk ook voor de toekomst
anders een sleutel erop en met een hamer een paar keer een tik erop geven. dan schrikt hij wellicht.
anders even een brander halen bij de hobbyshop, is altijd makkelijk ook voor de toekomst

oke zal het zo even proberen
maar hoe krijg ik de slangen onder de stappenmotor los er zitten van die slangenklemmen op zonder een schroefje?? en lees op het internet dat je die beter in elkaar kunt laten omdat het moeilijk zou zijn hem weer in elkaar te krijgen, maar kan ik de stappenmotor ook gewoon los halen en goed doorspuiten met perslucht en reiniger??

naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heyjiggy schreef:oke zal het zo even proberenmaar hoe krijg ik de slangen onder de stappenmotor los er zitten van die slangenklemmen op zonder een schroefje?? en lees op het internet dat je die beter in elkaar kunt laten omdat het moeilijk zou zijn hem weer in elkaar te krijgen, maar kan ik de stappenmotor ook gewoon los halen en goed doorspuiten met perslucht en reiniger??

stappenmotor kan je gewoon demonteren van je gasklephuis. die klemmen kan je even openbuigen met een tang, tenminste ik neem aan dat het dezelfde zijn als die van je koelcircuit? je kan dan je stappenmotor volsprayen met remmenreiniger en erna met perslucht.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
als je nou begint met de lamda kun je dat alvast uitsluiten. stel dat deze het is, dan scheelt het je veel werkjiggy schreef:naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.

kijk daarna maar naar je mapsensor. deze zit tegen het schutbord aan, in de buurt van je ecu. het slangetje of contact kan slecht zijn

injectorrubbers kunnen wel eens problemen veroorzaken, maar hier zou ik niet gaan zoeken in het begin

jah idd wou eerst ook even de lambda sonde proberen. naar de mapsensor had de monteur van de dealer al even gekeken daar ligt het niet aan. nu maar hopen dat het de lambde isJ-P-S schreef:als je nou begint met de lamda kun je dat alvast uitsluiten. stel dat deze het is, dan scheelt het je veel werkjiggy schreef:naar wat aandringen bij de dealer kon ik toch vandaag even de motor uitlezen en de computer gaf aan dat de motor waarschijnlijk valselucht aanzuigt. dus moet het spruitstuk,vacuum slangentjes en injectoren naar kijken. als het probleem daar niet ligt zou ik de lambda sonde even moeten door meten als de motor stationair draait. op de multimeter moet hij dan tussen de 0/13 volt heen en weer schommellen zo niet probleem gevonden.![]()
![]()
kijk daarna maar naar je mapsensor. deze zit tegen het schutbord aan, in de buurt van je ecu. het slangetje of contact kan slecht zijn![]()
injectorrubbers kunnen wel eens problemen veroorzaken, maar hier zou ik niet gaan zoeken in het begin

vandaag de lambda sonde even los gemaakt en de auto gestart, maar zo als gewoonlijk bleef hij onregelmatig stationair lopen. de stappenmotor probeert wel het goede toerental te vinden maar dat lukt dus niet. als het spruitstuk pakking lek zou zijn zal dat een reden kunnen zijn dat de motor dus zo onregelmatig loopt en inhoudt bij het optrekken?
lijtk me wel ja 

check ook eens de 2 slangen die achter naar je luchtfilter gaan en anders dop die gewoon eens af dat wil ook wel eens helpen als je geen origineel filterhuis hebt.
die heb ik welmark 5t schreef:check ook eens de 2 slangen die achter naar je luchtfilter gaan en anders dop die gewoon eens af dat wil ook wel eens helpen als je geen origineel filterhuis hebt.

wat zouden eventuele problemen kunnen zijn met het blok zelf wat tot deze problemen leidt. (qua kleppen enz enz enz)
Hey Hey
Heb ook weleens ongeveer dezelfde problemen, heb een 1.4 16v uit 2000
het kan zijn dat er over een tijdje een bobine stuk gaat, meestal als ik deze problemen had dan ging er een tijd later een bobine stuk. Nieuwe erin en ging weer als de brandweer, zonder problemen.
Ik denk dat er bij mij gewoon afentoe geen vonkjes doorkomen, dus gaat hij effe op 3 cylinders draaien en als ik gas geef dan springt hij erweer bij.
Groete Jack
Heb ook weleens ongeveer dezelfde problemen, heb een 1.4 16v uit 2000
het kan zijn dat er over een tijdje een bobine stuk gaat, meestal als ik deze problemen had dan ging er een tijd later een bobine stuk. Nieuwe erin en ging weer als de brandweer, zonder problemen.
Ik denk dat er bij mij gewoon afentoe geen vonkjes doorkomen, dus gaat hij effe op 3 cylinders draaien en als ik gas geef dan springt hij erweer bij.
Groete Jack
jacky230 schreef:Hey Hey
Heb ook weleens ongeveer dezelfde problemen, heb een 1.4 16v uit 2000
het kan zijn dat er over een tijdje een bobine stuk gaat, meestal als ik deze problemen had dan ging er een tijd later een bobine stuk. Nieuwe erin en ging weer als de brandweer, zonder problemen.
Ik denk dat er bij mij gewoon afentoe geen vonkjes doorkomen, dus gaat hij effe op 3 cylinders draaien en als ik gas geef dan springt hij erweer bij.
Groete Jack

nee heb een bobine gekocht als ik die binnen heb zal ik het zienjacky230 schreef:Hey
De probemen al opgelost?????
Groete Jack

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Kun je daar ook met remmenreiniger in het rond spuiten bij het spruitstuk enzo? Ik had ook zoiets (op 3 poten, maar bij mij liep ie te veel toeren) en bij mijn 1.6e was het de pakking inlaatspruitstuk die valse lucht aanzoog.jiggy schreef:zal dit weekend eens even de pakkings van het spruitstuk en de kleppendeksel nakijken.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)