Water in de kofferruimte: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
cliors

Vooreerst het gaat over een Clio RS van 2000 met reservewiel in de kofferuimte.
Nu heb ik regelmatig na wasbeurt en/of regenweer water in de ruimte staan van mijn reservewiel. Ook is er dan water onder de passagierszetels.
Ik heb reeds de achterlichten gecontroleerd op lekken en voor de zekerheid deze met elastisch silicone gedicht. Ook de rubbers van de schokdempers heb ik gecontroleerd evenals het sproeiertje van de achterruit en de ramen. De gummie stoppen in de kofferruimte zijn ok.
Ik kan niet dadelijk een spoor vinden vanwaar het water komt.
Waar zou dit water, geen condens, want kan soms wel een liter zijn, toch vandaan? |:
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

kofferkleprubbers?

ik had het laatst ook (niet in een Clio), bij mij kwam het door 1 achterlicht, en ook onder de achterbank..
achterlicht van buiten dichtgekit en gelukkig weg probleem :)
heeft me wel achteraf nog een versterker gekost door de waterdampen :~
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Dat heb ik met mijn RSII ph2 ook wel eens gehad. Er kwamen toen liters water uit die bak. Bij de dealer hebben ze toen de scharnieren van de achterklep nagesteld(tenminste dat zeiden ze). Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

cliors schreef:Ook is er dan water onder de passagierszetels.
MartijnG schreef:ff de ruitenwissers eraf en die zwarte parafanplaat eraf trekken en dan heb je ergens links en rechts een afwateringsgat in de zijkanten zitten. Misschien dat die dicht zitten en daarom het water via een andere weg naar binnenkomt (kachel)
Dan heb je alvast één waterprobleem opgelost :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
#Ron#

MartijnG schreef:
cliors schreef:Ook is er dan water onder de passagierszetels.
MartijnG schreef:ff de ruitenwissers eraf en die zwarte parafanplaat eraf trekken en dan heb je ergens links en rechts een afwateringsgat in de zijkanten zitten. Misschien dat die dicht zitten en daarom het water via een andere weg naar binnenkomt (kachel)
Dan heb je alvast één waterprobleem opgelost :wink:
Volgens mij bedoelt hij de achterbank!
cliors

Ja ik bedoelde de zetels op de achterbank waar water onder komt.
Als ik me niet vergis, als de scharnierpunten van de kofferdeksel zouden lekken, dan zou de binnenbekleding ook nat zijn, niet? En dit is niet het geval.
Vandaag enkele stortbuien te verduren gahad en .... Geen water!
Misschien enkel water na een rit?
Ik heb mijn reservewiel eruit gehaald en op laten liggen zodat ik misschien kan zien van waar het water komt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg.
cliors

Het is opgelost, er zat vuil tussen de kofferdekselpomp en de rubber zodat er water via de rubber de kofferruimte kon binnenlopen (I)
#Ron#

cliors schreef:... kofferdekselpomp ...
Sorry hoor, maar wat bedoel je daar mee?
Robke
Car: Lexus IS250

Die zorgt ervoor dat de achterklep sluit door hem vacuüm te trekken met de pomp. :lol: :p
Plaats reactie